MuscleMeat

ff hulp nodig, iemand die zelfmoord wil plegen?????

Bezoekers in dit topic

MeDieViL

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
8 jan 2005
Berichten
12.252
Waardering
559
Lengte
2m30
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
Ben met iemand aant praten op msn die blijkbaar al een paar maanden verslaafd is aan alcohol en coke en nu dreigt hij met een mes zelfmoord te plegen.

Kan iemand me aub hiermee helpen

Hij zegt dat hij al een meer dan een jaar geen vriendin vond en dat hij liefde wil enzo, ik zeg dat da allemaal goekomt en probeer te zorgen dat hij geen zelfmoord pleegt.

Hij moet ik hier nu op reageren of wat moet ik doen??
 
Die vraagt alleen maar om aandacht.

Zeg maar dat ie vooral zn polsen door moet snijden en dat je niet op ze begrafenis komt.











Zo hard hoef je het niet te brengen natuurlijk... Maar als ie echt zelfmoord wilde plegen had ie het wel gedaan. Normaal gesproken is het puur aandachtstrekkerij en willen ze gewoon dat iemand zoals jij ze er ff 'uit praat'
 
Hij gaat het niet doen. Mensen die echt suicidaal zijn, doen het gewoon. Ik heb zelf ervaring met deze dingen en de keren dat ik echt zo ver was om het te doen, zei ik het tegen niemand. De andere keren wanneer je wel de neiging hebt om het te doen, maar uiteindelijk komt het er niet van en dan vertel je het tegen mensen...
Als hij het wel gaat doen, dan ga je hem niet kunnen helpen, ook niet door bepaalde dingen te zeggen, dat helpt vaak niet omdat het je toch niet interesseert en je denkt dat dit de enige uitweg is, om van de pijn te ontkomen of omdat het de gemakkelijkste oplossing is.
 
Hij gaat het niet doen. Mensen die echt suicidaal zijn, doen het gewoon. Ik heb zelf ervaring met deze dingen en de keren dat ik echt zo ver was om het te doen, zei ik het tegen niemand. De andere keren wanneer je wel de neiging hebt om het te doen, maar uiteindelijk komt het er niet van en dan vertel je het tegen mensen...
Als hij het wel gaat doen, dan ga je hem niet kunnen helpen, ook niet door bepaalde dingen te zeggen, dat helpt vaak niet omdat het je toch niet interesseert en je denkt dat dit de enige uitweg is, om van de pijn te ontkomen of omdat het de gemakkelijkste oplossing is.

ik hoop dat je gelijk hebt
 
Eens met de rest.
 
dude denk na.
Stel je wil echt dood ik bedoel echt echt.
Dan ga je dat toch niet zeggen tegen iemand,met de kans dat iemand je komt redden.
Nee gab jij wordt gewoon genakt door een attention whore!
 
kan die ze webcam ff aandoen als hij er een eind aan maakt? was een jaartje geleden op bb.com ook iemand die het livestream deed:D
 
Je moet ook niet te hard gaan oordelen over aandachttrekker. Het betekent vaak dat er iets fout met die kerel zit en wel degelijk denkt om zelfmoord te plegen. Je hebt er ook tussenzitten dat het echt voor de aandacht doen, maar andere beseffen het vaak gewoon niet...
 
Vraag anders ff of hij de webcam aan doet omdat je graag de live beelden ziet!
 
pff ik schrok mij kapot toen hij typte "ik ga nu een mes steke". Hij heeft nu ook een gram coke en een glas alcohol en ik denk dat hij zich nu eerder daar op gaat storten.

Maar wat moet ik hier nu verder mee doen? Zo'n verslaving is niet makkelijk om af te geraken.

Niet leuk om een maat zo te zien:(
 
tja ik zou hem blokken op msn
 
Wegh, dat is niet goed.
 
Cocaine maakt je kop helemaal zot. Krijg je al sneller zo'n neigingen en denk je niet helder na. Laten opnemen is beste manier om er vanaf te geraken. Maar tis gewoon aandacht als hij zegt dat hij nu gaat steken ;) gebeurt niet!
 
Zeg hem dat de eerste stappen het moeilijkst zijn en dat hij eerst maar eens hulp zoekt. Jut hem wat op door te vragen of hij mans genoeg is er wat aan te doen of bitchy z'n eigen leven gaat ontnemen als een laffe teef. Geef hem hoop in de toekomst door hem te laten BB'en en zeg dat hij zo veel meer kan bereiken. Na een tijd zal hij inzien dat hij verkeerd bezig was en herpakt hij z'n shit...

BB saves lives
 
Desnoods laat je hem enkele foto's zien van oerlelijke kerels met nog degelijke vriendinnetjes en zeg hem dat er best wel nog hoop voor hem is maar dat hij zich zal moeten inzetten
 
dude denk na.
Stel je wil echt dood ik bedoel echt echt.
Dan ga je dat toch niet zeggen tegen iemand,met de kans dat iemand je komt redden.
Nee gab jij wordt gewoon genakt door een attention whore!
Lijkt me ook idd.

Maar je weet het natuurlijk nooit, zeg anders dat Char gezegd heeft dat je bij zelfdoding weer gereïncarneerd wordt, dus dat hij er niet veel mee opschiet. :thumbup:
 
Doet me sterk denken aan een sniperX topic.
 
dit soort gasten zullen nooit leren en nooit veranderen, als het een alcoholist/junk is verdoe je je tijd, je ken zo jaren door blijven gaan met praten maar het veranderd geen zak
 
Alcohol + cocaine is bar slecht; je hebt geen remmingen meer, toch houd ik het er op dat er nog wel een stemmetje in z'n hoofd zit: 'Niet doen!'.

Ik ben het eens met salieri: dit lijkt sterk op een roep van aandacht, vooral via dit medium waarbij mensen meer loslippig zijn en zich vrijer gedragen.

Tja, wat te doen? Houd hem in ieder geval aan de praat en probeer op een tactische manier achter de onderliggende problemen van zijn depressie/geestestoestand te komen: hij moet inzien dat-ie hulp nodig heeft en dat er mensen zijn die naar hem luisteren of om hem geven!
 
Back
Naar boven