MuscleMeat

Ff hulp nodig

Bezoekers in dit topic

RichardV

Colossal Veteran
15 jaar lid
Lid geworden
9 dec 2002
Berichten
17.082
Waardering
155
Karma voor degene die mij kan vertellen in welk tijdschrift weekblad de volgende rubrieken voorkomen:

Maatschappij en sub rubriek waarschijnlijk Tienermoeders.

Heb een artikele liggen en weet niet uit welk blad het komt.

Iemand?
 
Tina, Yes of Viva???
 
RichardV zei:
Karma voor degene die mij kan vertellen in welk tijdschrift weekblad de volgende rubrieken voorkomen:

Maatschappij en sub rubriek waarschijnlijk Tienermoeders.

Heb een artikele liggen en weet niet uit welk blad het komt.

Iemand?

toevallig, dat artikel heb ik laatst op school gelezen, ik zal even goed nadenken welk blad dat was, misschien weekend, want die las ik het vaakst.
 
Laat het mij ff weten. Staat namelijk een artikel in van een persoon die ik ken, en die moet ik net ff daarover aanspreken.
 
Kijk ff welke redacteur dat geschreven heeft. Dan ff googlen en dan kom je er misschien ook. Hoe ziet de lay-out eruit? Schreeuwerig? of rustig?
 
De "Opzij" gaat over maatschappelijke toestanden en heeft een rubriek maatschappij.... kan zijn dat er daar iets over tienermoeders is geschreven...
 
Hmm redacteur staat e rniet bij is namelijk uitgeknipt.
Opzij? Zal eens ff checken tnx!
 
OPLOSSING

Hierbij de oplossing. Het onderstaande artikel (uit de Spits) staat het probleem over tienerzwangerschappen beschreven. Bron is een onderzoek van de Rutgers Nisso Groep

Stuur die gasten ff een mailtje met je vraag en de strekking van het artikel dat jij hebt. Dan weet ik bijna zeker dat ze weten welk artikel je bedoelt. Zij zullen wel aan archivering doen en dat artikel dus zeker op het schap hebben liggen.

Succes :p

Weerbaarheid meisjes moet zwangerschap voorkomen
dinsdag 13 juni 2006 om 12:19

UTRECHT (ANP) - Meisjes moeten emanciperen en leren communiceren en onderhandelen over wat zij wel en niet willen in coïtusualiteit en veilig vrijen. Deze coïtusuele weerbaarheid is een belangrijke factor in de preventie van tienerzwangerschappen.


Dit blijkt uit onderzoek van de Rutgers Nisso Groep, waarvan de resultaten dinsdag zijn gepubliceerd.

Allochtone meisjes vormen de meest kwetsbare groep, maar zij geven zelf aan dat zij niet op hun herkomst aangesproken en benaderd willen worden. De inzichten uit het onderzoek hebben geleid tot het spel 'Girl's Choice. Wensen en grenzen in intimiteit'.

Dat moedigt meisjes aan om na te denken over vragen als: hoeveel weet je over coïtus en veilig vrijen? Welke rol speelt ouderschap in de toekomst voor je? Hoe gedraag jij je naar vriendjes/vriendinnen toe?

Gebrek aan controle

Uit het onderzoek naar de achtergronden van autochtone en allochtone tienermoeders blijkt dat gebrek aan controle over het eigen (coïtusuele) leven een belangrijke factor is in het ontstaan van zwangerschap op tienerleeftijd. De noodzaak om de coïtusuele gezondheid van tieners te bevorderen is groot, en dat geldt vooral voor tienermeisjes van allochtone afkomst.

Het leven van allochtone tienermoeders is gecompliceerd doordat zij in twee culturen leven. De manier waarop wordt omgegaan met coïtusualiteit, anticonceptie, zwangerschap en moederschap is vaak afwijkend van wat in de Nederlandse cultuur gangbaar is. Over coïtus wordt minder makkelijk gepraat en moederschap maakt in veel gevallen nadrukkelijker onderdeel uit van de vrouwelijke identiteit.

Asielzoeksters

Binnen de groep allochtone tienermeiden vormen asielzoeksters de meest zorgelijke groep; vanwege hun situatie ligt hun prioriteit bij het verkrijgen van zekerheid en veiligheid. Het voorkomen van zwangerschap heeft daarom bij hen minder aandacht.
 
Back
Naar boven