MuscleMeat

FF kennis maken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Oldster

Novice
Lid geworden
12 dec 2019
Berichten
3
Waardering
7
Lengte
1m80
Massa
85kg
Vetpercentage
18%
Hallo iedereen,

Weer een lid er bij en dit keer een senior. Ik ga richting pensioengerechtigde leeftijd. Ooit was ik full time sporter en deed veel krachttraining voor mijn sport. Toen bij een lengte van 1.80 richting de 100 kg met rond de 14% vet. De laatste 35 jaar af en toe wel wat getraind maar de laatste 10 jaar bijna niets. Conditie wel een beetje op peil gehouden met fiets en jogging. Maar een tijdje geleden werd ik toch een beetje triest van de oude man in de spiegel met dun oude mannen nekkie, dunne armpjes, etc.

Nu weer aan het kracht trainen geslagen. 4x per week ruim een uur. Van 82 kg met 22% via 80 kg nu weer naar 85 kg gegaan met 18% vet. Ik word ook iets minder triest van de spiegel met vooral been en rug weer wat volume en vorm en ook weer iets meer arm.

Het weer kracht trainen valt mee en tegen. Wat meevalt is dat ik toch progressie boek en er ook weer lol in heb. Wat tegenvalt zijn pijntjes, vooral schouder en biceps, die ik vroeger niet had of vergeten ben. Het valt me ook op dat de trainingsapparaten op de sportschool er mooier uit zien en ook beter zijn. Verder meer vrouwen dan vroeger op de sportschool en iedereen traint nogal individualistisch met oortjes e.d.

Mijn doel is om zowel massa als effectieve kracht winnen. Liefst boven de 90 kg. Ik merk dat mijn kennis van 35 geleden toch wat gedateerd is. Ik hoop op het forum wat nieuwe inzichten en kennis op te doen.

CU, Oldster
 
Welkom en succes!
Er is inderdaad veel te leren maar t internet stat ook wel vol met fabels en mythes. Beetje kaf van t koren scheiden helpt ook.
Vrsgen kan je hier altijd ook kwijt :)
 
welkom, mooie intro opa :)
 
Ooit was ik full time sporter en deed veel krachttraining voor mijn sport. Toen bij een lengte van 1.80 richting de 100 kg met rond de 14% vet.
Fraai hoor! Welkom hier, hoop dat je hier ook wat motivatie en kennis vindt.
Ben je van plan een logje te starten?

Succes in ieder geval!
 
Fraai hoor! Welkom hier, hoop dat je hier ook wat motivatie en kennis vindt.
Ben je van plan een logje te starten?

Succes in ieder geval!

Ik ga eerst eens met die voeding Excel sheet aan de gang. Op dat soort info hoopte ik op dit forum. Een logje kan wellicht ook helpen als stok achter de deur op de zwakke momenten dus ik sta daar niet negatief tegenover. Maar hoe interessant is een logje van een oldtimer die niet aan body building doet maar gewoon weer wat sterker wil worden en het fysieke verval tijdelijk weer wat terug wil draaien?
 
Ik ga eerst eens met die voeding Excel sheet aan de gang. Op dat soort info hoopte ik op dit forum.
Good! fijn dat je dat iig gevonden hebt!
Maar hoe interessant is een logje van een oldtimer die niet aan body building doet maar gewoon weer wat sterker wil worden en het fysieke verval tijdelijk weer wat terug wil draaien?
het is eerlijk gezegd een unicum, dus een rariteit. dat vind ik interessant, dus je hebt waarschijnlijk al 1 volger.
verder moet je het gewoon voor jezelf doen, om er plezier en motivatie uit te halen.
 
Welkom en succes met bouwen
 
Goed dat je de excel al gevonden hebt :)
Bij vragen kom gerust.

Hier nog een volger. Je zal verbaasd zijn dat er best wel wat mensen zijn met hetzelfde doel. Alleen moet er vaak iemand starten met het "laten zien" voordat er meer volgen ;)
 
Gaat lekker hier. Ik ben al een opa en een rariteit;)

Maar ik snap wat jullie zeggen. Ik ben zelf ook wel benieuwd hoe ver ik nog kan komen dus dan zou ik al 3 volgers hebben. Ga er serieus over na denken
 
Vind het zelf wel interessant om te zien wat krachttraining op die leeftijd met iemand doet, kan ik mij alvast voorbereiden :cool:
 
  • Like
Waarderingen: LM
Vind het zelf wel interessant om te zien wat krachttraining op die leeftijd met iemand doet, kan ik mij alvast voorbereiden :cool:
eigenlijk weet je dat al toch? :)
 
Back
Naar boven