MuscleMeat

Ff voorstellen

Bezoekers in dit topic

zemmer

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
6 jan 2021
Berichten
252
Waardering
241
Lengte
1m86
Massa
77kg
Hallo allemaal,

Ik lurk hier al een tijdje rond en dacht dat het wel eens tijd zou worden om me aan te melden. Ik ben 22 jaar en nu zo'n 2.5 jaar bezig in de sportschool. Vorig jaar ben ik in no time afgevallen van 92 naar 71 kg door een eetstoornis (soort van anorexia + orthorexia) met bijkomende depressie. Heb het gelukkig op tijd bij mezelf herkent en aan de bel getrokken en een traject gestart bij de psych. Ben daarom ook nooit echt in de gevarenzone oid gekomen. Inmiddels ben ik daar nog steeds herstellende van maar heb niet meer de angst voor eten die ik eerst had. Wel heb ik voorgenomen om nu weer langzaam aan te komen maar merk toch dat ik het moeilijk vind om veel te eten en de weegschaal echt omhoog te zien gaan.

Omdat ik het chill vind bijna elke dag te trainen hou ik een ppl schema aan, gaat in lockdown wel wat moeilijker maar heb wel wat dumbbells dus kom redelijk uit de voeten.

Dan meteen een vraagje, wat is voor de meeste een reden om een log te beginnen. Is dat vooral om je eigen progressie op een makkelijke manier op te slaan of is er iets anders dat ik over het hoofd zie?
 
Hallo allemaal,

Ik lurk hier al een tijdje rond en dacht dat het wel eens tijd zou worden om me aan te melden. Ik ben 22 jaar en nu zo'n 2.5 jaar bezig in de sportschool. Vorig jaar ben ik in no time afgevallen van 92 naar 71 kg door een eetstoornis (soort van anorexia + orthorexia) met bijkomende depressie. Heb het gelukkig op tijd bij mezelf herkent en aan de bel getrokken en een traject gestart bij de psych. Ben daarom ook nooit echt in de gevarenzone oid gekomen. Inmiddels ben ik daar nog steeds herstellende van maar heb niet meer de angst voor eten die ik eerst had. Wel heb ik voorgenomen om nu weer langzaam aan te komen maar merk toch dat ik het moeilijk vind om veel te eten en de weegschaal echt omhoog te zien gaan.

Omdat ik het chill vind bijna elke dag te trainen hou ik een ppl schema aan, gaat in lockdown wel wat moeilijker maar heb wel wat dumbbells dus kom redelijk uit de voeten.

Dan meteen een vraagje, wat is voor de meeste een reden om een log te beginnen. Is dat vooral om je eigen progressie op een makkelijke manier op te slaan of is er iets anders dat ik over het hoofd zie?
Welkom! Bijzonder verhaal. Fijn dat je de weg omhoog weer te pakken hebt! En goed om te lezen je ondanks die tegenslag en de lockdown toch gemotiveerd blijft om door tegaan.

Redenen voor een log zijn heel verschillend. Primair is het bedoeld om je eigen progressie te loggen, en op die manier ook tips en adviseren krijgt van andere leden. Maar er zijn ook mensen die het doen voor hun ego en/of aandacht. :)
Twijfel je over het starten van een log? Waarom wel of niet?

Succes!
 
Hallo allemaal,

Ik lurk hier al een tijdje rond en dacht dat het wel eens tijd zou worden om me aan te melden. Ik ben 22 jaar en nu zo'n 2.5 jaar bezig in de sportschool. Vorig jaar ben ik in no time afgevallen van 92 naar 71 kg door een eetstoornis (soort van anorexia + orthorexia) met bijkomende depressie. Heb het gelukkig op tijd bij mezelf herkent en aan de bel getrokken en een traject gestart bij de psych. Ben daarom ook nooit echt in de gevarenzone oid gekomen. Inmiddels ben ik daar nog steeds herstellende van maar heb niet meer de angst voor eten die ik eerst had. Wel heb ik voorgenomen om nu weer langzaam aan te komen maar merk toch dat ik het moeilijk vind om veel te eten en de weegschaal echt omhoog te zien gaan.

Omdat ik het chill vind bijna elke dag te trainen hou ik een ppl schema aan, gaat in lockdown wel wat moeilijker maar heb wel wat dumbbells dus kom redelijk uit de voeten.

Dan meteen een vraagje, wat is voor de meeste een reden om een log te beginnen. Is dat vooral om je eigen progressie op een makkelijke manier op te slaan of is er iets anders dat ik over het hoofd zie?
De feedback in mijn log van leden hier hebben mij in elk geval goed geholpen. Succes
 
Welkom Zemmer! ;)

Goed dat je het tijdig hebt herkend bij jezelf en hulp hebt gezocht. Mooi dat je weer op de goede weg bent. Mensen hebben verschillende redenen om een logje bij te houden. Allereerst tof om voor jezelf de progressie bij te houden en het proces in kaart te brengen. Ook is er veel interactie in de logs, dus dat geeft een fijn gevoel en je kunt adviezen krijgen van anderen die misschien in een soortgelijke situatie zitten. Veel succes!
 
Welkom, heel sterk dat je je eigen valkuilen zo snel ontdekt hebt.

Ik persoonlijk houd een log bij omdat het mij wel helpt als ik af en toe er op gewezen word dat er dingen beter anders gedaan kunnen worden (bv techniek of schema), ook als dingen zoals de bulk wat uit de hand lopen merken leden dit op en dit helpt me om dit weer wat bij te sturen.
 
Enige wat mogelijk kan gebeuren is dat je ipv opbouwende kritiek afzeikende kritiek krijgt in een log. Zijn altijd mensen die vooral willen trollen / stangen ipv helpen. Daar moet je even doorheen prikken en negeren.. :)
 
Welkom! Bijzonder verhaal. Fijn dat je de weg omhoog weer te pakken hebt! En goed om te lezen je ondanks die tegenslag en de lockdown toch gemotiveerd blijft om door tegaan.

Succes!

Welkom Zemmer! ;)

Goed dat je het tijdig hebt herkend bij jezelf en hulp hebt gezocht. Mooi dat je weer op de goede weg bent.

Welkom, heel sterk dat je je eigen valkuilen zo snel ontdekt hebt.

Thanks allemaal!

Zit er inderdaad aan te denken om een log te starten. Wil dat denk ik doen als de sportscholen weer open gaan, denk zeker dat ik wel wat feedback kan ontvangen op m'n schema omdat ik een beetje het idee krijg na het lezen van meerdere reacties hier dat het misschien te hoog in volume is.

Twijfel nog een beetje want moet ook oppassen dat het niet weer dat extreme obsessieve triggert. Ben ook bewust momenteel niet m'n voeding en gewicht dagelijks aan het bijhouden.
 
Welkom, ik hoop wel dat je weet wat je naam betekent 😂
Edit: Log is handig voor je eigen progressie bij te houden + tips & tricks van leden te kunnen krijgen
 
Welkom en goed dat je hulp hebt gezocht en al een stuk verder bent.
QUa log is alles al gezegd. Je kan progressie bijhouden voor jezelf of opbouwende (en dus soms ook afzeikende) kritiek krijgen en ook veel advies en tips. Je leert er wel doorheen te prikken als mensen je trollen ;)

Qua voeding en gewicht ... dat hoef je ook niet perse te loggen. Je kan het ook op je traininng houden en dat ook aangeven in je startpost. Dan hou je iig het voedingsdeel wat mogelijk obsessief kan worden erbuiten. Als erover begonnen wordt kan je altijd verwijzen naar je begin post waar de uitleg staat. Wil je gewoon bijvoorbeeld voor jezelf elke maand een soort status van gewicht bijhouden dan KAN je dat ook doen maar niets is verplicht. Voel je er vrij in te doen en loggen wat JIJ wilt. Het is jouw log!

Je kan na de lockdown beginnen maar ook al tijdens Wie weet kunnen we je ook helpen met het thuistrainen mocht je dat willen. Velen trainen nu thuis dus ook daarin kan je nu al opbouwende kritiek kwijgen en advies en tips. Het is wat jij wil.
Succes!
 
Thanks allemaal. Ben ondertussen een log gestart, denk dat feedback inderdaad altijd welkom is!

Welkom, ik hoop wel dat je weet wat je naam betekent 😂
Edit: Log is handig voor je eigen progressie bij te houden + tips & tricks van leden te kunnen krijgen

Haha en ja weet ik.
 
Back
Naar boven