Fitness Seller

FFMI (Fat Free Mass Index)

Uhm, nee, maar als je op een bodybuilding forum de beste bodybuilders gaat bashen zit je toch niet helemaal op de juiste plek, dan kun je beter zoeken naar een beachboy forum.
Ik heb gehoord dat de meningen daarover verschillen, welke de beste zijn.

En zo te zien geld ook op dit forum niet universeel alleen maar de maximale FFMI.

Om maar niet te spreken van verschillende klasses, naturel bbing.

Maar doe niet zo onzeker joh, wees blij met je lengte en ffmi en laat anderen lekker blij zijn met andere cijfertjes.

En zo te zien geld ook op dit forum niet universeel alleen maar de maximale FFMI.

Maar doe niet zo onzeker joh, wees blij met je lengte en ffmi en laat anderen lekker blij zijn met andere cijfertjes.
Aldus een gespierde spijker

Nou op de discord vonden ze mij wel een goed fysiek hebben. :treuren:

Maar ik heb er geen enkel probleem mee om mijn meerderen te erkennen hoor, ik zeg alleen dat dat al mooi rond een natty max FFMI kan en vooral niet alleen van dat ene cijfertje afhangt.
Die dicord ben ik uit gegaan want werd alleen maar negatief over sommige gepraat achter de rug om. Maar vind het gewoon jammer dat @MrInk met iets komt waar ik niet van wist dat het bestond en dan een beetje afgekraakt wordt. Vind dat soort dingen best interessant

Die dicord ben ik uit gegaan want werd alleen maar negatief over sommige gepraat achter de rug om.
Gelukkig is dat hier anders! Hier is men alleen maar negatief waar je het direct kunt lezen. :lol:

Maar vind het gewoon jammer dat @MrInk met iets komt waar ik niet van wist dat het bestond en dan een beetje afgekraakt wordt. Vind dat soort dingen best interessant
Nou hem persoonlijk afkraken gaat mij een beetje te ver, ik vroeg of dat nummertje perse alles zou zeggen en geef mijn mening over fysieken en dat zo'n mening door velen wordt gedeeld. (door de meesten zelfs? ook hier/in bbing)

Gelukkig is dat hier anders! Hier is men alleen maar negatief waar je het direct kunt lezen. :lol:
Dan denk ik dat je een andere discord bedoeld mijn excuus.
Nou hem persoonlijk afkraken gaat mij een beetje te ver, ik vroeg of dat nummertje perse alles zou zeggen en geef mijn mening over fysieken en dat zo'n mening door velen (de meesten? en ook hier/in bbing) wordt gedeeld.
Najah het is net als het nummertje net zoals BMI waarin gezegd wordt dat ik obesitas zou moeten hebben😁 kijk er wat meer met een informatief oog naar zou ik zeggen. Uiteindelijk is het wel zo dat zoals AK aangeeft dat de spiegel een betere weergave geeft🤗

• Topic Starter Topic Starter

Prima, bodybuilders in de open olympia zijn niet de beste bodybuilders van de wereld, ook weer wat geleerd.
Maar goed, ik zie je net ook in de AAS sectie iemand een kuur ontraden ´omdat je zijn fysiek al goed vind´, dus ik zie al welke kant je op wilt.

En ik zie even niet wat onzekerheid hiermee te maken heeft? Ik heb een inhoudelijke discussie over de interpretatie van FFMI cijfers, en jij begint over 'boven de 25 is alleen maar kuren' en je persoonlijke mening (eigenlijk vooral wat je niét mooi vind, iets waar niemand om gevraagd heeft).

Dan denk ik dat je een andere discord bedoeld mijn excuus.

Najah het is net als het nummertje net zoals BMI waarin gezegd wordt dat ik obesitas zou moeten hebben😁 kijk er wat meer met een informatief oog naar zou ik zeggen. Uiteindelijk is het wel zo dat zoals AK aangeeft dat de spiegel een betere weergave geeft🤗
Het is inderdaad maar een cijfertje, maar wel het cijfertje wat het meest in de buurt komt van de werkelijke weergave van je progressie, uiteraard met een foutmarge door botdichtheid etc, maar nog steeds een serieuze (wetenschappelijk gebruikte) maatstaf.

Prima, bodybuilders in de open olympia zijn niet de beste bodybuilders van de wereld, ook weer wat geleerd.
Maar goed, ik zie je net ook in de AAS sectie iemand een kuur ontraden ´omdat je zijn fysiek al goed vind´, dus ik zie al welke kant je op wilt.
Is dat toevallig de kant waar ik mij consistent letterlijk voor uitspreek? Knap dat je dat ziet.

En ik zie even niet wat onzekerheid hiermee te maken heeft? Ik heb een inhoudelijke discussie over de interpretatie van FFMI cijfers, en jij begint over 'boven de 25 is alleen maar kuren' en je persoonlijke mening (eigenlijk vooral wat je niét mooi vind, iets waar niemand om gevraagd heeft).
Omdat je nadat ik vragen stel en mijn mening geef over het onderwerp meteen begint te janken of ik persoonlijk dan wel op het goede forum zit. Nouja formules opzoeken om mee te bepalen dat je op een of andere manier toch beter bent dan iemand was op zich ook al een aardig signaal van onzekerheid.

25 ffmi is redelijk gesteld als wat de natty max zou zijn door wetenschappers enzo. Kun je over twisten, maar daarmee had ik het er dus inhoudelijk over. Zodoende vind ik daarvoorbij een alsmaar hoger FFMI dus ook geenszins indrukwekkend of een prestatie. Omdat het dan grotendeels een functie is van hoeveel gear je zet/overleeft, het discutabel wordt wat trainen eten en doorzettingsvermogen er dan nog mee te maken heeft.

Zo zie je ook veel figuren die naturel niks opmerkelijks wisten te bereiken (in tegenstelling tot diegene die ik zei kuren zonde te vinden) groot (nouja in de breedte hihi) worden van AAS en dan gaan geloven dat ze heel wat zijn en van alles weten.

En nee niemand vroeg mijn mening maar je post iets op een openbaar forum waarmee je je inherent open stelt voor commentaar en kritiek, tevens was ik niet de eerste dus volgde ook maar de gang van het topic.

Laatst bewerkt:
Omdat het dan grotendeels een functie is van hoeveel gear je zet/overleeft, het discutabel wordt wat trainen eten en doorzettingsvermogen er dan nog mee te maken heeft.
Je bent ervan bewust dat ruim 90% van de “gebruikers” er niet uitziet alsof ze wat gebruiken?
Zou dit dan genen zijn of toch gebrek aan trainen/voeding. De discussie dat gebruikers “vanzelf” groeien is er een die constant word aangehaald, maar dit word gezegd door diegene die vanuit de zijlijn meekijkt. Iemand die daadwerkelijk een beetje een degelijk fysiek heeft weet dat dit niet alleen door de prikjes komt, verre van zelf.

Dat ffmi verhaal is tevens ook onzin doordat wederom hier 90% hun bf% ruimschoots te laag inschat waardoor de hele formule gewoon zinloos is.

• Topic Starter Topic Starter
Is dat toevallig de kant waar ik mij consistent letterlijk voor uitspreek? Knap dat je dat ziet.
Grappig dat je dit probeert te ontkennen, terwijl je je hieronder er inderdaad letterlijk voor uitspreekt.:roflol:

Omdat je nadat ik vragen stel en mijn mening geef over het onderwerp meteen begint te janken of ik persoonlijk dan wel op het goede forum zit. Nouja formules opzoeken om mee te bepalen dat je op een of andere manier toch beter bent dan iemand was op zich ook al een aardig signaal van onzekerheid.

25 ffmi is redelijk gesteld als wat de natty max zou zijn door wetenschappers enzo. Kun je over twisten, maar daarmee had ik het er dus inhoudelijk over. Zodoende vind ik daarvoorbij een alsmaar hoger FFMI dus ook geenszins indrukwekkend of een prestatie. Omdat het dan grotendeels een functie is van hoeveel gear je zet/overleeft, het discutabel wordt wat trainen eten en doorzettingsvermogen er dan nog mee te maken heeft.

Zo zie je ook veel figuren die naturel niks opmerkelijks wisten te bereiken (in tegenstelling tot diegene die ik zei kuren zonde te vinden) groot (nouja in de breedte hihi) worden van AAS en dan gaan geloven dat ze heel wat zijn en van alles weten.

En nee niemand vroeg mijn mening maar je post iets op een openbaar forum waarmee je je inherent open stelt voor commentaar en kritiek, tevens was ik niet de eerste dus volgde ook maar de gang van het topic.
Ik post een wereldwijd geaccepteerde maatstaf om progressie te monitoren die ik op dit forum nog niet tegen gekomen ben. Hoe kom je erbij dat deze formule is "om te bepalen dat je op een of andere manier beter bent dan iemand anders"? We hebben nu toch ook lengte/gewicht/vetmassa bij de member info staan? Is dat dan om te pochen? Nee, dat is om in te schatten wat iemands voortgang is, niet meer niet minder.

Over het stukje gear laat je nu zien dat je écht totaal geen verstand van de materie hebt. Natuurlijk, als je een skinny fitboy bent die veel te vroeg met gear begint zul je aan het begin zeker harder groeien op gare voeding dan dat je dat zonder gear doet. Maar ik kan je met zekerheid vertellen dat als je eenmaal boven de 90kg lean komt op een gemiddelde bodybuilder lengte, je voeding en training er ALLES mee te maken gaan hebben, de gear word steeds minder belangrijk zelfs. Hoe verder je komt boven je natuurlijke grens, hoe harder je zult moeten strijden voor iedere kilo. Denk je dat pro's iedere maand weer 5 kilo pakken ofzo? Nee, dat is 5000+ kcal eten en als een beest trainen, iedere dag weer. 1 of 2 maaltijden missen is METEEN aan de weegschaal te zien de dag erna. Het is een heel ander spelletje als waar jij ooit kaas van gegeten hebt.

• Like
Waarderingen: M!ke
Het blijft een eeuwige discussie waar diegene die niet/nauwelijks traint geen besef heeft wat er gedaan moet worden om een beetje spieren te bouwen:

Realiteit is echter als het allemaal zo makkelijk was iedereen wel in shape was. Elke man wilt spieren en elke vrouw wilt een ronde reet.

Grappig dat je dit probeert te ontkennen, terwijl je je hieronder er inderdaad letterlijk voor uitspreekt.:roflol:
Hmm? Wat ontkende ik?

Ik post een wereldwijd geaccepteerde maatstaf om progressie te monitoren die ik op dit forum nog niet tegen gekomen ben.
Wereldwijd geaccepteerd? Waarvoor? En ik zou eens de zoekfunctie gebruiken, het is echt algemeen bekend en hier veelvuldig gebruikt.

Hoe kom je erbij dat deze formule is "om te bepalen dat je op een of andere manier beter bent dan iemand anders"?
Door de toeleiding die je erbij schrijft, dat je nogal persoonlijk ontdaan was over dat iemands cijfertje op de weegschaal hoger is dan de jouwe. Komt nogal onzeker over. Vervolgens geen andere meningen/kritiek erop kunnen hebben en persoonlijk gaan doen.

Over het stukje gear laat je nu zien dat je écht totaal geen verstand van de materie hebt. Natuurlijk, als je een skinny fitboy bent die veel te vroeg met gear begint zul je aan het begin zeker harder groeien op gare voeding dan dat je dat zonder gear doet. Maar ik kan je met zekerheid vertellen dat als je eenmaal boven de 90kg lean komt op een gemiddelde bodybuilder lengte, je voeding en training er ALLES mee te maken gaan hebben, de gear word steeds minder belangrijk zelfs. Hoe verder je komt boven je natuurlijke grens, hoe harder je zult moeten strijden voor iedere kilo. Denk je dat pro's iedere maand weer 5 kilo pakken ofzo? Nee, dat is 5000+ kcal eten en als een beest trainen, iedere dag weer. 1 of 2 maaltijden missen is METEEN aan de weegschaal te zien de dag erna. Het is een heel ander spelletje als waar jij ooit kaas van gegeten hebt.
Self attribution bias heet dit. En ik wist tenminste al wat FFMI was en de beperkingen/implicaties ervan. Dus wie mist er aantoonbaar verstand van de materie?

Het blijft een eeuwige discussie waar diegene die niet/nauwelijks traint geen besef heeft wat er gedaan moet worden om een beetje spieren te bouwen:

Realiteit is echter als het allemaal zo makkelijk was iedereen wel in shape was. Elke man wilt spieren en elke vrouw wilt een ronde reet.
Heb je het dan over een natuurlijk goede shape of daarvoorbij?

Heb je het dan over een natuurlijk goede shape of daarvoorbij?
Ik ben van mening dat andermans mening word beïnvloed doordat maatstaven tegenwoordig erg laag liggen. Een “pens” is maatschappelijk normaal, daar waar zichtbare buikspieren al “extreem” is.

Tijden veranderen, merendeel is zwak en dus niet in shape/dik en dit word als normaal gezien. Ik blijf van mening als iedereen een pil morgen kon nemen en je direct 10% bf had en volop spieren dat 99.9% vd mensen dit nam.

5-7% geloof ik sowieso niet dus maar 8% genomen voor de berekening
Screenshot_20251202_153446_ChatGPT.jpg
Screenshot_20251202_153509_Chrome.jpg
GridArt_20251202_153353618.jpg

Terug
Naar boven