AndroidHealthClinic

Fibromyalgie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TrainingFreak

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
1.024
Waardering
4
Mijn moeder heeft deze ziekte Fibromyalgie.
Het is een ziekte dat je bijna overal pijn hebt en heel erg vermoeid bent.

Maar mijn moeder is te zwaar en wilt graag afvallen.
Weet iemand tips??

please help me
 
Heb je iets meer details over de ziekte. Wordt die veroorzaakt door een gebrekkige synthese van fibrinogeen?

Als je wat meer details geeft kunnen we mischien wat tips geven.
 
Veel info over deze ziekte vind je hier. .

Als je moeder echt wil afvallen moet dat best lukken. Gewoon kleine stukjes lopen en op d'r voeding letten moet wel lukken! Geen supplementen gebruiken want dit is onzin!

Mijn moeder heeft Multiplace sclerose (spierziekte), en kleine stukjes lopen werkt prima. De frisse lucht is goed voor je en de beweging vaak ook!

Ik wens je moeder veel sterke!

Suc6
 
bedankt,

ik wandel met mijn moeder minimaal 1x per dag met de honden 45 min, en maximaal 3x per dag.

Maar dan is ze de volgende dag behoorlijk moe.

Mijn moeder let ook veel op haar voeding, ook doet ze 1 keer per dag een fruitdag (dat ze alleen maar fruit eet)
Ze is al ze woog 88 en nu 76,5 dus ze is al wat afgevallen.
Maar ze wilt graag in de zomer 60 kilo wegen mijn moeder is trouwens 1.60.
 
Originally posted by TrainingFreak

Ze is al ze woog 88 en nu 76,5 dus ze is al wat afgevallen.
Maar ze wilt graag in de zomer 60 kilo wegen mijn moeder is trouwens 1.60.

ze is al wat afgevallen?!
vind het toch een knappe prestatie als ik het zo lees.
Maar in hoeveel tijd is haar dit gelukt?

overigens nog veel sterkte.
 
Originally posted by TrainingFreak
bedankt,

ik wandel met mijn moeder minimaal 1x per dag met de honden 45 min, en maximaal 3x per dag.

Maar dan is ze de volgende dag behoorlijk moe.

Mijn moeder let ook veel op haar voeding, ook doet ze 1 keer per dag een fruitdag (dat ze alleen maar fruit eet)
Ze is al ze woog 88 en nu 76,5 dus ze is al wat afgevallen.
Maar ze wilt graag in de zomer 60 kilo wegen mijn moeder is trouwens 1.60.

Dan heeft ze een goed dieet nodig. En laat haar maar stoppen met die fruit dag, daar zie ik meer na- dan voordelen in.
 
Het belangrijkste is gewoon beweging. Mijn moeder heeft het ook en die moet ook blijven bewegen anders kan ze helemaal niet lopen. Fietsen is ook een goed idee. Er zijn fietsen verkrijgbaar met een elektrisch hulpmotertje, die je aan kan zetten als het niet meer gaat. Dan helpt het motortje met fietsen, maar neemt het niet volledig over, dus ze moet blijven fietsen. Mijn moeder heeft hem ook en vindt het ideaal.
In ieder geval succes en sterkte!!
 
Misschien is een vorm met zwemmen ook wat voor der. Dat heeft bij mijn zusje ook goed geholpen, niet om af te vallen maar om de conditie. Vooral omdat door de pijn zware inspanning niet mogelijk is en niet goed ook. In water kan je je wat soepeler bewegen.
 
allemaal bedankt

nog meer tips zijn natuurlijk welkom
 
Trainingfreak.......ik weet alles over fibromyalgie, omdat ik het zelf ook heb. En idd heb je altijd veel pijn en ben je erg moe. Maar het klopt dat je moeder moet blijven bewegen en als ze dan ook nog op haar eten let zal de rest van haar gewicht vanzelf nog minder worden..:) En je kunt beter langzaam afvallen dan snel.
Maar ze moet ook niet vergeten om voldoende rust te nemen, en ik bedoel dan niet zitten op de bank met een bakkie koffie, nee.....echt rusten !!

En iedereen beleeft fm (fibromyalgie) op zijn eigen manier.
Zwemmen word ook genoemt, is prima om te doen, alleen ik krijg veel pijn met zwemmen, dus is dat voor mij niet echt handig. Maar kan voor jou moeder een uitkomst zijn..! Proberen kan dus geen kwaad.

Ik wens je moeder dan ook veel sterkte..!!

Owww ennehhhhh....Dr.Wolf..........ms is geen spierziekte maar een zenuwziekte....:-P mijn vader had het en ik weet wat het inhoud om een ouder te hebben met die ziekte..!!!!!

Ook jou moeder wens ik veel sterkte..!!
 
Back
Naar boven