AndroidHealthClinic

Fietsen naar werk en schema naar full body even doen?

Bezoekers in dit topic

BelgianOak

Novice
Lid geworden
15 apr 2023
Berichten
18
Karma
6
Hey allemaal, deed even een upper/lower/extra (extra dag was armen bv) maar ben sinds kort met de fiets naar het werk aan het rijden (30km heenrit) en merk dat mijn lichaam beetje op voelt. Dus dacht even weer full body te doen dus van 4 tot 5x naar 3x en evt opbouwen weer als mijn lichaam eraan went of tot mijn gewichten op zijn max geraken (ben nog steeds bezig met wekelijkse progressive overload)

Dit zou mijn full body zijn

Full body A
Seated Leg curls 2x8-10 + 2x12-15
Squats 2x5-6 + 2x8-10
Bench press 2x5-6 + 2x8-10
Pendlay rows 2x5-6 + 2x8-10
Superset 1
Bicep curls + lateral raises 3x8-12
Superset 2
Calves + face pulls 3x8-12

Full body B
Romanian deadlifts 2x5-6 + 2x8-10
Leg press 2x8-10 + 2x12-15
High incline press 2x5-6 + 2x8-10
Pulldowns 2x5-6 + 2x8-10
Superset 1
Tricep pushdowns + reverse pec deck 3x8-12
Superset 2
Seated calf raises + leg raises 3x8-12

Full body C
Lying leg curl 2x8-10 + 2x12-15
Smith machine squats 2x5-6 + 2x8-10
Chest dips 2x5-6 + 2x8-10
Pull ups 2x5-6 + 2x8-10
Superset 1
Back extensions + trap bar shrugs 3x8-12
Superset 2
Triceps overhead + lu raises 3x8-12

De eerste 2 sets zijn de work sets en de + 2 erachter de back off sets, bedoeling eerste 2 2.30 tot 3min rust, de andere 1.30 tot 2min. 1min voor supersets. Gewicht omhoog x week of 2 wekelijks of langer als rep goal behaald is met de focus op eccentrisch en pause. Pull ups / dips zijn assisted of met band negatives sinds ik ze niet kan doen maar wil ze wel leren, ook op FB C heb ik backextensions erin gestoken als een extra hip hinge achtige beweging.
Dacht dit te doen en opbouwen naar upper lower weer eens mijn lichaam eraan went aan het fietsen. Deze week zal ik deze testen dan ben ik 1 week in verlof en dan er weer in vliegen. Denk dat ik alles aanpak ongeveer, volume is ook 12 wekelijkse sets voor hoofdoefeningen.

Meningen?
 
Mijn upper lower had ik zoiets in gedacht ongeveer (beetje aangepast aan de vorige topic qua volume en oefening indeling)

Upper 1
Bench 2x5
Pendlays 2x5
Press 2x8-10
Pulldowns 2x8-10
Dips + pull ups 2x5-10
Laterals + rear delts 3x8-12

Lower 1
Seated Leg curls 3x5
Squats 3x5
Rdls 3x8-10
Leg press 3x8-10
Calves + traps 3x8-12
Biceps + triceps 3x8-12

Upper 2
Press 2x5
Pulldown 2x5
Bench 2x8-10
Pendlay 2x8-10
Dips + pull ups 2x5x10
Laterals + rear delt 3x8-12

Lower 2
Rdl 3x5
Leg press 3x5
Leg curls 3x8-10
Squats 3x8-10
Calves + traps 3x8-12
Biceps + triceps 3x8-12
 
Fiets je dan ook terug naar huis weer 30km ?
Dat is 2 uur cardio er dag, waarom ?
 
Fiets je dan ook terug naar huis weer 30km ?
Dat is 2 uur cardio er dag, waarom ?
Ja, omdat de auto weg gaat en fietsvergoeding mooi meegenomen is (kan ik ook wat aan mijn conditie werken, en het is een speed pedelec, dus geen koersfiets ofzo)
 
Hey allemaal, deed even een upper/lower/extra (extra dag was armen bv) maar ben sinds kort met de fiets naar het werk aan het rijden (30km heenrit) en merk dat mijn lichaam beetje op voelt. Dus dacht even weer full body te doen dus van 4 tot 5x naar 3x en evt opbouwen weer als mijn lichaam eraan went of tot mijn gewichten op zijn max geraken (ben nog steeds bezig met wekelijkse progressive overload)

Dit zou mijn full body zijn

Full body A
Seated Leg curls 2x8-10 + 2x12-15
Squats 2x5-6 + 2x8-10
Bench press 2x5-6 + 2x8-10
Pendlay rows 2x5-6 + 2x8-10
Superset 1
Bicep curls + lateral raises 3x8-12
Superset 2
Calves + face pulls 3x8-12

Full body B
Romanian deadlifts 2x5-6 + 2x8-10
Leg press 2x8-10 + 2x12-15
High incline press 2x5-6 + 2x8-10
Pulldowns 2x5-6 + 2x8-10
Superset 1
Tricep pushdowns + reverse pec deck 3x8-12
Superset 2
Seated calf raises + leg raises 3x8-12

Full body C
Lying leg curl 2x8-10 + 2x12-15
Smith machine squats 2x5-6 + 2x8-10
Chest dips 2x5-6 + 2x8-10
Pull ups 2x5-6 + 2x8-10
Superset 1
Back extensions + trap bar shrugs 3x8-12
Superset 2
Triceps overhead + lu raises 3x8-12

De eerste 2 sets zijn de work sets en de + 2 erachter de back off sets, bedoeling eerste 2 2.30 tot 3min rust, de andere 1.30 tot 2min. 1min voor supersets. Gewicht omhoog x week of 2 wekelijks of langer als rep goal behaald is met de focus op eccentrisch en pause. Pull ups / dips zijn assisted of met band negatives sinds ik ze niet kan doen maar wil ze wel leren, ook op FB C heb ik backextensions erin gestoken als een extra hip hinge achtige beweging.
Dacht dit te doen en opbouwen naar upper lower weer eens mijn lichaam eraan went aan het fietsen. Deze week zal ik deze testen dan ben ik 1 week in verlof en dan er weer in vliegen. Denk dat ik alles aanpak ongeveer, volume is ook 12 wekelijkse sets voor hoofdoefeningen.

Meningen?
Heb je je voeding aangepast op de extra activiteit?
 
Als je die full body goed af gaat dan lekker doen toch? Niks mis met schema iets anders indelen omdat er dingen gebeuren in je leven, dat je blijft trainen is het belangrijkste.

Wel kleine bedenking erbij, want een nieuw schema is vaak ook weer nieuwe prikkels die voor extra stress zorgen op het lichaam, dus misschien werkt het wel counter productief?

30km op een pedellec doet even pijn, maar dat went binnen no-time. 1 a 2 weekjes iets rustiger trainen en goed uitrusten en het komt ook goed denk ik. Mooie van fietsen is dat je extreem veel ongemak kunt voelen met weinig kans op blessures :D
 
Als je die full body goed af gaat dan lekker doen toch? Niks mis met schema iets anders indelen omdat er dingen gebeuren in je leven, dat je blijft trainen is het belangrijkste.

Wel kleine bedenking erbij, want een nieuw schema is vaak ook weer nieuwe prikkels die voor extra stress zorgen op het lichaam, dus misschien werkt het wel counter productief?

30km op een pedellec doet even pijn, maar dat went binnen no-time. 1 a 2 weekjes iets rustiger trainen en goed uitrusten en het komt ook goed denk ik. Mooie van fietsen is dat je extreem veel ongemak kunt voelen met weinig kans op blessures :D
Ben fan van upper lower, full body nog niet getest dus geen idee, morgen eerste dag. Heb wel als ik jaren geleden consistenter trainde voor mijn blessures deed ik wel vaak full body (fierce 5) en beviel me goed maar vind dat je weinig deftig kan aanpakken in een full body. Maar hoe ik hem zie vind ik nog cva denk ik, borst 3x (high incline is eig meer front delt zeker maar toch lichtjes upper pec dacht ik), rug 3x + rear delts, laterale hoofd van schouder, quads, hams, etc.. heel mijn lichaam loopt achter dus dit zou evt goed kunnen zijn samen met dat fietsen voor op te bouwen en te vorderen op wat lager volume/meer frequentie. Als ik merk van dat het me toch niet gaat toch weer naar upper lower gaan die ik boven erbij heb gestoken. Deze week testen voor verlof, dan na verlof zie ik wel. Maar wou gewoon idd weten zag het er goed uit maar inderdaad zoals je zei. Zijn nieuwe prikkels die mijn lichaam weer moet wennen dusja

Thanks, 3rde week nu, bevalt me wel maar voel me wel heel vermoeid op einde vd dag, mijn achterste begint ook minder pijn te doen dan de eerste 2 weken :P dan voeding beginnen tellen weer en zien hoe mijn lichaam er dan op reageert zeker tot ik de juiste kcals heb gevonden
 
Back
Naar boven