Fitness Seller

fietsen naar werk ipv cardio

Bezoekers in dit topic

Centaur

Colossal Veteran
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
14 jul 2004
Lengte
1m90
Massa
110kg
eq_909 zei:
Ow!? Dan zou HIIT volgens jou niet kunnen werken, terwijl dat ook een goede manier van cardio is.
HITT is geen cardio.

Centaur

Colossal Veteran
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
14 jul 2004
Lengte
1m90
Massa
110kg
Voor vetverbranding is er zuurstof nodig in je bloed. Zuurstof komt in je bloed als je rond de 70-80% van je maximale hartslag gaat zitten, en dit gehalte zal weer zakken naarmate je hartslag zakt. Ik zeg niet dat het onmogelijk is om met fietsen vet te verbranden, ik zeg alleen dat het niet ideaal is.

EricR

Superior Athlete
+15 jaar member
Lid geworden
15 nov 2002
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
Omschrijf cardio dan, een inspanning die je cardiovasculaire systeem ontwikkelt is mijn inziens cardio. Wat dat betreft kan een lange wandeling al gezien worden als cardio.

Meeste BB-ers doen cardio om een calorieen deficitiet te creeeren, daar is geen steady state of te wel constante inspanning voor benodigd. Het gaat bij Ruben primair om de verbrande calorieen als ik het zo peil, dan is 100 minuten fietsen zeker als cardio aan te merken. Zelfs als je het wilt gebruiken voor het ontwikkelen van je cardiovasculair systeem, het zal niet snel gaan maar iedere dag 25 Km ontwikkelt zeker wel je uithoudingsvermogen.

EricR

Superior Athlete
+15 jaar member
Lid geworden
15 nov 2002
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
De 'ideale' vetverbrandingszone is overigens omstreden. De ene zweert bij lange steady state inspanningen, de ander bij HIIT, weer een ander bij 20 minuten op een hoge intensiteit een constante inspanning doen. Vele wegen leiden naar Rome.

Centaur

Colossal Veteran
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
14 jul 2004
Lengte
1m90
Massa
110kg
Ja, als je het puur voor een calorie tekort doet dan kan je als cardio net zo goed een half uurtje aan je pik gaan liggen rukken, maar ik vind persoonlijk dat je met de cardio zelf ook als doel moet stellen dat je ter plekke vet gaat verbranden. ;)

Centaur

Colossal Veteran
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
14 jul 2004
Lengte
1m90
Massa
110kg
Maargoed, laten we hier niet om gaan bekvechten, even als antwoord op de vraag van topicstarter, ook naar je werk fietsen helpt in het creeren van een calorie tekort, als dat je enige doel is, dan moet je vooral lekker door blijven fietsen. :thumb:

EricR

Superior Athlete
+15 jaar member
Lid geworden
15 nov 2002
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
En dat is dus niet hetgene waar het om gaat, dat je ter plekke meer vet verbrand wil nog niet zeggen dat die trainingsvorm het beste is. Maar dat is de discussie HIIT <> steady state cardio.

Ruben doet overduidelijk steady state cardio, dat is cardio tegen 60-65% van je max. Gepropageerd als cardio dat procentueel het meeste zorgt voor vetverbranding. Je kan trouwens vrij goed steady state cardio doen met korte onderbrekingen, zo lang het maar geen minuten zijn. Fietsen zoals Ruben het doet valt gewoon onder cardio en je hebt in principe niet nog een extra inspanning nodig.

Wordt anders als je echt je cardiovasculair systeem wilt ontwikkelen, maar dan prestatief. Dan heb je wel wat aan steady state cardio, alleen moet je dan rekening houden met meer dan een uur onafgebroken inspanning. In combi met hoge en gemiddeld hoge intensiteit cardio kan je dan komen tot een goed ontwikkeld cv-systeem.

koetje

Freaky Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
24 jan 2005
RubenSossa zei:
Trouwens, nog iets:

Ik ga dus 5x per week vakantiewerk doen wat bestaat uit magazijnwerk bij UPS. Je weet wel, hier en daar wat dozen slepen, pallets verplaatsen, gewoon standaard magazijnwerk.

Beschouwen jullie dit nou als vrij intensief werk of valt het mee? Anders moet ik daar natuurlijk ook weer m'n totale Kc op aanpassen, omdat ik weken op m'n luie reet heb gezeten. Wat zeggen jullie ervan??

intensief werk is de bouw

maar als arbeider verbruik je toch ook aardag wat :cool:

Naar boven