MuscleMeat

Filmpje met demonstratie van oefeningen voor beginners

Bezoekers in dit topic

meike1981

Novice
Lid geworden
23 sep 2011
Berichten
6
Waardering
1
Lengte
1m56
Massa
48kg
Vetpercentage
22%
1
 
Laatst bewerkt:
Dieper squatten
 
Laatst bewerkt:
Je techniek is dus niet goed,

Zou ff naar mark rippetoe gaan kijken
 
Vorm mag wel wat beter allemaal. Trouwens, 40kg krijgt ineens een hele andere werkelijkheid als dat echt TS is en de stats kloppen. De dame in het filmpje ziet er wel zwaarder dan dat uit.
 
Je bent Pump instructrice?

Aardig figuur, maar de vorm van de oefeningen?
 
Hey je moet wat dieper squaten en lunges doen. Je komt erg stijfjes over. Misschien wat meer stretch oefening doen of andere zaken die je lenigheid tegemoet komen. Zal je goed doen. Je ademhaling bij militairy press leek ook niet erg goed. Probeer met alles gewoon goed vol de rom te pakken, het zijn nog lichte gewichten waar je mee werkt.
 
Publieke opmerking: slow chat posts verwijderd. De volgende keer mogen de verantwoordelijken wat kaarten verwachten. In serieuze secties verwachten wij dat er serieus en met respect voor de OP gereageerd wordt. Zie de forumregels.
 
1
 
Laatst bewerkt:
Ik kan inderdaad veel dieper zakken, is voor mij geen probleem, maar bewust voor gekozen, omdat beginners dat zowieso niet voor elkaar krijgen en het belangrijkste is, is dat ze de knieën achter de tenen houden.
:rolleyes:
Mijn doel is uiteindelijk meer vrouwen in het krachthonk te krijgen, want er wordt nog steeds gedacht dat je 'alleen' maar breed wordt van krachttraining en dat is zo jammer.. Want het is ook nog eens zo leuk!
:thumbup:
 
Laatst bewerkt:
Als je het zelf al niet 100% uitvoert, hoe zal jou doelgroep, beginners ,het dan wel goed doen...

Dus, gewoon zelf perfect uitvoeren als je zoeis als instructie online zet imo
 
1
 
Laatst bewerkt:
Waarom krijgen beginners dat "sowieso" niet voor elkaar? Moet je eerst een jaar trainen voordat je een volledige rom kunt maken? Ik begrijp die logica niet zo...
 
Dank je Big T. Maar ook bedankt voor de reacties.
Ik kan inderdaad veel dieper zakken, is voor mij geen probleem, maar bewust voor gekozen, omdat beginners dat zowieso niet voor elkaar krijgen en het belangrijkste is, is dat ze de knieën achter de tenen houden. Verder is het een oefenfilmpje (met veel te weinig gewicht), voor de oefening dus. En ja,helemaal gelijk.. ik kom nog houterig over terwijl ik dat niet ben. Vond het nog erg spannend :-)
Ga mijn best doen!!

Ik doe geen bodypump, maar gewoon krachttraining. Ik heb fitnesswedstrijden gedaan, wat erg leuk was, maar wat ik mega eng vind..

Dank je voor de reacties.
Hoop dat er ook mensen zijn die het wel leuk vinden of er wat aan hebben! Mijn doel is uiteindelijk meer vrouwen in het krachthonk te krijgen, want er wordt nog steeds gedacht dat je 'alleen' maar breed wordt van krachttraining en dat is zo jammer.. Want het is ook nog eens zo leuk!

:thumb:

Maar je slaat de bal volledig mis met dit:
De knieën moeten achter de tenen zijn.

Ga eens kijken naar gewichtheffers en powerlifters (allebei meesters in de squat). Daar zul je zien dat de knieën wel voorbij de tenen komen (dit ligt anders bij iedereen).

Als beginners niet naar de juiste diepte kunnen moet je ze flexibiliteitsoefeningen doen. Je verhelpt het probleem immers niet door het te negeren.

Ik weet dat de barbell boven het midden van je voet moet blijven. Beginners moeten ook de juiste stijl aangeleerd worden. Een beginners die sterk wil worden en eventueel wil powerliften laat je kennismaken met zowel high als low bar. Aangezien de meeste sterker zijn met low bar.

De plaatsing van de voeten kan gevarieerd worden (wijd, iets breder dan schouder, schouderbreedte, smal).

Er zijn dus verschillende stijlen voor verschillende doelen.
(Zoals bij de bench: bodybuilding bench press en powerlifting bench press).

Hetgeen wel altijd zo is, is dat je parallel moet breken op de squat. (half-squats kunnen een plaats hebben maar niet ter vervangen van de echte squat en zeker niet voor beginners.

Nog veel succes met je filmpjes, ga ze zeker volgen :)
 
1
 
Laatst bewerkt:
Goedzo.

Waarom wil je specifiek alleen vrouwen in het krachthonk zien? Er zijn toch ook genoeg mannen of tieners die willen beginnen? Ben benieuwd naar je motivatie hierachter...
 
1
 
Laatst bewerkt:
Youtube filmpjes moet je of 'snel' (Lees: snel verloop) maken, veel actie en ondersteunende muziek of langzaam met commentaar, live dan wel voice-over.

Langzame filmpjes met ondersteunende muziek zijn.. Saai. Youtube is groot zat dus even wegklikken is zo gedaan en weg kijkers.
 
Over het algemeen moeten vrouwen gewoon niet denken dat als ze een dumbbell optillen ze ineens ziekelijke massa krijgen. Dat is denk het grootste probleem waarom vrouwen niet in het krachthonk zijn te vinden. En natuurlijk omdat er normaal alleen maar mannen zijn.
 
Wil niet 'alleen' maar vrouwen in het krachthonk hebben, maar ik weet uit ervaring dat ze er moeilijker in te krijgen zijn dan mannen. Daarom wil ik mij 'meer' richten op vrouwen, als ik daarbij de mannen of tieners mee krijg is dat mooi meegenomen.
Oke duidelijk. Maar met betrekking tot krachttraining bestaan er geen speciale regels voor vrouwen. Vandaar dat ik mij dat afvroeg.
 
Back
Naar boven