MuscleMeat

FINALE HG te Hank (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Stahmixson

dutchhighlander.nl
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
25 apr 2006
Berichten
9.579
Waardering
133
Lengte
1m95
Massa
138kg
As zondag 2 september vinden in de Kurenpolder in Hank de traditionele finale plaats van het Open Nederlandse Kampioenschap Highland Games.

Voor de finale hebben zich geplaatst:

- Tommy de Bruijn (B)
- Hans Lolkema
- Sierk Kooistra
- Arend van Oord
- Dirk van Oord
- Pieter Karts Bouma
- Arnold Waschebalie
- Wulbert Stam

de Wildcards gaan dit jaar naar:

- Jacco van Leeuwen
- Chris van Loon (B)

Special guests:

- Eddy Cardol
- Wout Zijlstra

aanvang 10:30 uur !
 
Ondanks mijn laatste 3 matige wedstrijden sta ik toch in de finale. Er is een "wonder" gebeurt :woot:
 
Lekker toch Viking.. nu in de finale bewijzen dat je daar thuishoort! :thumbs:
 
Special guest: Wout Zijlstra! Dat zie je niet vaak... :D
 
Lekker toch Viking.. nu in de finale bewijzen dat je daar thuishoort! :thumbs:

Zeker wel lekker! Het houdt alleen wel in dat ik morgen op moet passen voor blessures. Want het zou wel zonde zijn als ik mezelf op die manier zou uitschakelen.
 
Zondag de FINALE.

Na een zinderende competitie over 8 games is het eindelijk zover ! In Hank zal traditioneel de finale van de Open Nederlands Kampioenschap plaats gaan vinden. De eerste 8 van de competitie hebben zich direct geplaats. Verder zal de Federatie een viertal ‘wildcards’ uitdelen.

Wie plaatste zich ?
Het zal niemand verrassen dat onze Vlaamse Reus Tommy de Bruijn zich als eerste heeft geplaatst voor de grote finale. Tommy, pas in zijn tweede jaar, heeft zich ontwikkeld als één van de groten, die niet onder doet voor de Europese, en wie weet, zelfs de wereldtop ! De laatste wedstrijden laat Tommy de hamer verder slingeren dan ooit en tijdens het hooggooien legt hij de vuur aan de schenen van ene Wout Zijlstra. Ook de broeders van Oord plaatsen zich. Al jaren gelden de sympathieke tweeling als dé talenten van Nederland en horen daarom in de finale thuis. De broeders scoren de laatste tijd PR na PR en weten zelfs onderdelen te winnen ! Vooral bij caber (Arend) en WFD (Dirk) wordt er wat van ze verwacht, tijdens hun thuiswedstrijd in Hank.

Ook het Noorden is met drie deelnemers weer goed vertegenwoordigd. Huidig kampioen Hans Lolkema miste aan aantal wedstrijden, maar verzamelde toch genoeg punten. Hans zijn streven is om ieder record naar hem toe te trekken, als duurt dit nog jaren. Zal het hem zondag al lukken ? In Destelbergen liet Hans zien in topvorm te verkeren. Sierk Kooistra begon dit jaar beroerd met een rugblessure, maar kwam ijzersterk terug! Sierk liet in Letland zelfs zien om ook internationaal goed mee te kunnen. Nieuwkomer en de ‘hoop van Fryslân’ Pieter Karst Bouma mag wel dé verrassing van het seizoen worden genoemd ! Begon vorig jaar nog op de Weiland games bij de boerderij van Wout. Ondanks dat PK het lichtste is van alle deelnemers, heeft hij laten zien over een enorme explosieve kracht te bezitten en scoort zo zijn punten. Als deze jongen zijn techniek zal verbeteren wordt hij ooit kampioen !

Arnold Waschebalie draait alweer een paar jaar mee en ontwikkeld zich ieder jaar weer. Ondanks zijn wisselvalligheid op sommige onderdelen, is Arnold de persoon bij uitstek die de top punten kan afpakken. Zal hij in Hank in vorm zijn, of heeft hij nog last van de bijensteek in zijn lip, die hij in België opliep ? Als laatste plaatste Wulbert Stam zich voor de finale. Wulbert deed alle games mee en verzamelde zo zijn punten. In zijn tweede jaar verpulverde hij al zijn persoonlijke records, maar de laatste maand gaat het iets minder. Zal hij in staat zijn om dit laatste weekend nog te knallen en voor een verrassing te zorgen ?

Wildcards
Jacco van Leeuwen en Chris van Loon vielen net buiten de top 8. Beide hebben echter laten zien over een enorme vechtlust te beschikken en hebben uitzonderlijke progressie gemaakt dit jaar. Goede reden om deze jongens te laten deelnemen aan de finale! Het twaalftal wordt volledig gemaakt door de speciale gasten voor deze wedstrijd. Kogelstoter Eddy Cardol plaatste zich niet voor het WK atletiek en kwam aan het eind van het seizoen weer opdagen bij de highlanders. En niet onverdienstelijk, pakte hij meteen een aantal maal de derde plaats. Vooral bij de stootonderdelen heeft hij uiteraard een grote voorsprong ! Als laatste hangt ook Wout Zijlstra zijn inmiddels bekende microfoon in de wilgen, om de finale mee te gooien. Werd onlangs nog 10e op het WK in Inverness, maar is dit genoeg om ook in deze finale mee te draaien ? We zullen het zondag zien !


Dames
Voor het eerst in de geschiedenis zullen dit jaar ook de dames hun finale in Hank uitvechten. Fier aan kop gaat nog steeds Margreet Bergsma, die vorig jaar verrassend de Weiland Games won. Margreet wordt op de voet gevolgd door Heleen van Dommelen. Heleen is wat later in de competitie gestapt en mist dus de nodige punten. Wel heeft zij al laten zien over de nodige techniek én kracht te beschikken. Heleen heeft inmiddels ALLE Nederlandse records op haar naam staan, maar zegt dat genoeg? Ook voor Heleen is het een thuiswedstrijd, en kan ze deze druk aan ? Achter dit geweld zal de strijd gaan tussen Martine van Leeuwen, Anneke Bouma, Marijke van der Hoop en Mika Stam. De vorm van de dag en wellicht de zenuwen zullen hier een cruciale rol gaan spelen. Alle dames hebben zo hun specialiteiten, dus het kan alle kanten op !

Scheidsrechters
Uiteraard zullen de finales onder deskundige leiding staan van ons scheidsrechtersteam Lubbert Wiarda en Johannes de Wit, vaak bijgestaan door zijn vrouw Alita.We verwachten weer het nodige spektakel !

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
up
 
Succes mannen en stiekem hoop ik dat Wout Tommy nog wel verslaat :D
 
ik zie wout toch wel als favoriet:P:P

maar jongens succes en ga dr voor!!:D
 
re: Wout-Tommy

na tig games binnen en buitenland en enkele blessures moet je van deze strijd niet teveel verwachten, wat altijd gedacht wordt als een zinderende finale is vaak een afsluiter waar de vermoeidheid van het lichaam parten speelt..

en voor diegene die stiekem hopen op een afslachting van mij zullen daar lang op moeten wachten, ook al sta ik stijf van de blessures ga ik nog altijd op drift en de kloten die ik aan mijn lijf heb.. het zal niet mijn topwedstrijd worden maar de Nederlandse titel en de Beneluxtitel en enkele pr's zal niemand me kunnen ontnemen..

The power of throwing..

De Vlaamse reus ..
 
Hahaha, zo mag ik het graag horen! Er zit nog genoeg vechtlust in ondanks de lichamelijke ongemakken.
 
Uitslag FINALE NK HANK

Heren:

1 Wout Zijlstra
2 Tommy de Bruijn
3 Hans Lolkema
4 Arend van Oord
5 Eddy Cardol
6 Dirk van Oord
7 Sierk Kooistra
8 Arnold Waschebalie
9 Chris van Loon
10 Pieter Karst Bouma
11 Wulbert Stam
12 Jacco van leeuwen

Dames:
1 Heleen van Dommelen
2 Anneke Bouma
3 Margreet Bergsma
4 Marijke van der Hoop
5 Martine van Leeuwen
6 Mika Stam
 
EINDUITSLAG NK

HEREN:
1 Tommy de Bruijn 177
2 Arend van Oord 156
3 Sierk Kooistra 153
4 Dirk van Oord 145
5 Hans Lolkema 132
6 Pieter Karst Bouma 117
7 Arnold Waschebalie 117
8 Wulbert Stam 108
9 Chris van Loon 107
10 Jacco van Leeuwen 101
11 Eddy Cardol 85
12 Harry Bergsma 75


DAMES:
1 Margreet Bergsma 71
2 Heleen van Dommelen 70
3 Marijke van der Hoop 63
4 Anneke Bouma 55
5 Mika Stam 49
6 Martine van Leeuwen 48
 
hopla!!! goed gedaan Tommy!
 
Was een relaxte middag, leuk om eens gezichten te zien die bij de nicks hier horen :)
 
Die kale met die zonnebril :)
 
zoals ik al verwachtte:D Wout wint weer:D
 
Back
Naar boven