MuscleMeat

Finasteride (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Prometheus

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
22 aug 2009
Berichten
273
Waardering
7
Hallo,

Zijn er gasten die finasteride gebruiken voordat ze met een AAS kuur beginnen en dit blijven innenemen tot een tijd na afloop van hun kuur om:

-Haaruitval tegen te gaan
-Prostaat bescherming

Als je na de kuur met het gebruik van Finasteride stopt, heeft dit dan de consequentie dat je haren alsnog gaan uitvallen zoals dit zou zijn gebeurd tijdens de kuur met AAS?

Wie heeft hier ervaring mee?
 
als je nu nog haar hebt, zal dat van een normale kuur niet gaan uitvallen.

finasteride is alleen aan te raden als je weet, op voorhand, dat je prostaat gevoelig bent. is imo de beste reden. als je haarlijn terugloopt moet je accepteren dat dat sneller kan gaan door te kuren.

het is niet gezegd dat dat ook gebeurt, maar je moet er wel rekening mee houden.
 
Hallo,

Zijn er gasten die finasteride gebruiken voordat ze met een AAS kuur beginnen en dit blijven innenemen tot een tijd na afloop van hun kuur om:

-Haaruitval tegen te gaan
-Prostaat bescherming

Als je na de kuur met het gebruik van Finasteride stopt, heeft dit dan de consequentie dat je haren alsnog gaan uitvallen zoals dit zou zijn gebeurd tijdens de kuur met AAS?

Wie heeft hier ervaring mee?

Haaruitval heb ik geen problemen mee aangezien kaalheid niet voor komt in mijn familie.

Tijdens mijn (eerste kuur) Kuur Winstrol (afgelopen maart) heb ik supps geslikt met prostaat beschermende werking (ADAM multivitamine met Saw palmetto), of het heeft geholpen? ik denk het wel, heb nergens last van gehad wat met prostaat klachten te maken zou kunnen hebben.
 
Laatst bewerkt:
Nee aangezien je na je kuur geen verhoogde dht waardes meer hebt.

Finasteride werkt dan ook alleen maar bij testo.
 
Hoi,

Ik zit nu in mijn laatste weken van mijn kuur primo 450 mg en heb 7 weken winstrol tabs gebruikt op 1e week 20mg en de laatste 6 weken 50mg. Ik gebruik al 12 jaar finasteride en heb deze ook gewoon doorgezet tijdens mijn kuur. Ik ben tot nu toe zo'n 7 kilo aangekomen en 2% in bf gezakt. Ik heb tot nu toe geen last gehad van haaruitval ondanks dat beide DHT verwante zijn. Ik heb primo/stromba gepakt op aanraden van mijn sportarts waar ik bij had aangegeven fina te gebruiken. Hij heeft mij toen aangeraden in elk geval geen test te gebruiken omdat deze grotendeels zal worden afgebroken.
 
Bbae, wat finasteride doet is het 5a-reductase enzyme remmen. Dit enzyme is verantwoordelijk van de conversie van testosteron naar DHT. Bij componenten die al DHT zijn (en ook helemaal niks te maken hebben verder met het 5a-reductase enzyme) doet het helemaal niks.

Bij gebruik van test is gebruik van finasteride juist wel aan te raden (mocht je je zorgen maken over de DHT), gezien, zoals ik net heb uitgelegd, dit wel de conversie van test naar DHT remt.

Hoewel dit ook lichtelijk je gains tegenhoudt, zie ik geen reden waarom je het wel zou gebruiken tijdens 'n kuur met DHT's en niet tjidens 'n kuur met bijv. test (waar het juist voor bedoeld is).
 
Maar hoe zit het dan als je stopt met Fina na een AAS kuur?
Kom je dan in een toestand wanneer je geen fina zou hebben genomen??
 
aast het voorkomen van schade door DHT zorgt finasteride ook voor een verlenging van de groeicyclus. De haren die je versneld verliest, verlies je doordat de groeicyclus zich snel weer aanpast aan de normale situatie.

Stel, normale groeicyclus 4 jaar ... rusttijd 3 maanden ... op ieder moment 6% van je haren in rust .... pakweg 6000 haren.

Stel, finasteride groeicyclus 6 jaar ... rusttijd 3 maanden ... op ieder moment 4% van je haren in rust .... pakweg 4000 haren.

Bij overstap van finasteride naar normaal ga je 2000 haren inleveren. Die zie je niet meer terug, die zitten weer in die 6%. En je gaat waarschijnlijk een deel van de haren die richting het eind van de groeiscyclus zaten (worst case alle haren die al 4 jaar groeiden) verliezen, maar die komen weer terug.
 
Bbae, wat finasteride doet is het 5a-reductase enzyme remmen. Dit enzyme is verantwoordelijk van de conversie van testosteron naar DHT. Bij componenten die al DHT zijn (en ook helemaal niks te maken hebben verder met het 5a-reductase enzyme) doet het helemaal niks.

Bij gebruik van test is gebruik van finasteride juist wel aan te raden (mocht je je zorgen maken over de DHT), gezien, zoals ik net heb uitgelegd, dit wel de conversie van test naar DHT remt.

Hoewel dit ook lichtelijk je gains tegenhoudt, zie ik geen reden waarom je het wel zou gebruiken tijdens 'n kuur met DHT's en niet tjidens 'n kuur met bijv. test (waar het juist voor bedoeld is).


Klopt inderdaad wat je zegt, alleen gebruik ik al 12 jaar fina en vond het niet nodig hiermee te stoppen. Wat voor invloed het gebruik van fina tot nu toe op mijn kuur heeft gehad durf ik niet te zeggen, wel ben zeer tevreden met het resultaat tot nu toe.
 
als je nu nog haar hebt, zal dat van een normale kuur niet gaan uitvallen.

finasteride is alleen aan te raden als je weet, op voorhand, dat je prostaat gevoelig bent. is imo de beste reden. als je haarlijn terugloopt moet je accepteren dat dat sneller kan gaan door te kuren.

het is niet gezegd dat dat ook gebeurt, maar je moet er wel rekening mee houden.

Ik heb 10 jaar geleden een haartransplantie gehad en mijn angst is dat mijn getransplanteerde haren gaan uitvallen. ik weet niet of dit theoretisch mogelijk is
 
Back
Naar boven