XXL Nutrition

Finland gelukkigste land ter wereld (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Finland heeft Denemarken en Noorwegen voorbij gestreefd als gelukkigste land ter wereld.

Voornaamste redenen dat Finland zo hoog scoort:

Prachtige vrouwen:D
 
Ik ben al een aantal keer in Finland geweest en heb ook een Finse vriend.
Zou er zo kunnen wonen. Maar toch maar niet want Fins is zo'n moeilijke taal....
 
Van alle Scandinavische landen heeft Finland inderdaad de meest ingewikkelde taal, echt geen boter kaas en eieren van te maken. Deens en Zweeds daarentegen sluiten redelijk goed aan op Nederlands/Duits/Engels.
 
Ik ben al een aantal keer in Finland geweest en heb ook een Finse vriend.
Zou er zo kunnen wonen. Maar toch maar niet want Fins is zo'n moeilijke taal....
Van alle Scandinavische landen heeft Finland inderdaad de meest ingewikkelde taal, echt geen boter kaas en eieren van te maken. Deens en Zweeds daarentegen sluiten redelijk goed aan op Nederlands/Duits/Engels.
Het Fins is net als het Hongaars en Estisch een Oeraalse taal en inderdaad heel anders dan de Indo-Europese talen en daardoor lastig voor ons.
 
Van alle Scandinavische landen heeft Finland inderdaad de meest ingewikkelde taal, echt geen boter kaas en eieren van te maken. Deens en Zweeds daarentegen sluiten redelijk goed aan op Nederlands/Duits/Engels.

ze hebben ook gewoon overal een woord voor, niet zoals veel talen allemaal woorden wel elkaar kopiëren. kijk maar eens naar Nederlands, hoeveel Engelse woorden wel niet gebruikt worden.

1578942014364.png
 
Zou toch niet helemaal gerust zijn met Rusland als buur :thinking:
Finlandisering (tijdens de koude oorlog)

Ik vind de negatieve connotatie onterecht. Finland vocht, als democratie, twee oorlogen met Sovjet Rusland. (Winteroorlog & Vervolgoorlog) Dankzij o.a. Mannerheim zijn ze een onafhankelijk democratisch land gebleven.

Lekker boeiend dat ze niet meewilden in het spel, of de agitatie, v.d. koude oorlog.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven