XXL Nutrition

Fit and fabulous before 50

  • Topic starter Lique
  • Startdatum
  • Reacties 95
  • Weergaven 21K
  • Volgers 12

Bezoekers in dit topic

Misschien kun je iets meer vertellen over je trainingen? Cardio? Kracht?
Hoi, Vandaag is het weer tijd voor de gym, ik focus op kracht. Cardio heb ik voldoende tussen de trainingen door. Ik start mijn training altijd met een kwartiertje roeien om op te warmen. Ik zal vandaag mijn training noteren en vanavond hier posten, dan heb je een beetje een idee! Een hele fijne dag!
Ps Vandaag 80 kg al 11 kwijt!
 
Komt tie dan!
Opstaan ochtend 100 squats elke dag!
Roeien 15min. 30 spm

Seated row 3x12 _ 30s _50 kg
Seated dip 3x12 _30s _50 kg
Chin up 3x12_30s_70Kg
Lying leg curl 3x12_30s_50kg
Omni leg press 3x12_30S_80kg
Shoulder press 3x12_30S_40kg
Adductor 3x12_30S_60kg
Abductor 3x12_30s_90kg
Leg extension 3x12_30s_50kg
Cheat press 3x12_30s_30kg
Omni lat 3x12_30s_40kg
Hip trust 3x12_ 30s_40kg
Abdonimal 3x12_30s_32kg
Planken zo lang als ik kan
10 minuten naar huis fietsen!
 
Seated row 3x12 _ 30s _50 kg
Seated dip 3x12 _30s _50 kg
Chin up 3x12_30s_70Kg
Lying leg curl 3x12_30s_50kg
Omni leg press 3x12_30S_80kg
Shoulder press 3x12_30S_40kg
Adductor 3x12_30S_60kg
Abductor 3x12_30s_90kg
Leg extension 3x12_30s_50kg
Cheat press 3x12_30s_30kg
Omni lat 3x12_30s_40kg
Hip trust 3x12_ 30s_40kg
Abdonimal 3x12_30s_32kg
Planken zo lang als ik kan
Stevige full body training. Hoe vaak doe je dit?
 
Stevige full body training. Hoe vaak doe je dit?
Ik ga om de dag naar de gym, ik herstel heel snel. Ik heb ook nauwelijks last van spierpijn, vind ik soms wel eens jammer. Dan lijkt het net alsof ik niet hard genoeg train.
 
Ik heb ook nauwelijks last van spierpijn, vind ik soms wel eens jammer. Dan lijkt het net alsof ik niet hard genoeg train.
Spierpijn zegt niet veel. Als de training maar uitdagend blijft qua zwaarte. Dus het moet niet zo zijn dat je bij wijze van spreken fluitend alle oefeningen doorloopt.
 
Spierpijn zegt niet veel. Als de training maar uitdagend blijft qua zwaarte. Dus het moet niet zo zijn dat je bij wijze van spreken fluitend alle oefeningen doorloopt.
Ohnee fluitend zeker niet, het is echt wel zwaar genoeg. Je kunt me uitwringen na zo n training, maar ik vind het heerlijk!
 
Spierpijn zegt niet veel. Als de training maar uitdagend blijft qua zwaarte. Dus het moet niet zo zijn dat je bij wijze van spreken fluitend alle oefeningen doorloopt.
Dat klopt deels inderdaad. Spierpijn an sich is geen indicator voor groei. Wel zou het (als je nooit spierpijn hebt) kunnen betekenen dat je niet intensief genoeg traint of met te weinig volume.

Nu zul je sowieso sneller herstellen (en dus frequenter moeten trainen) bij een fullbody schema t.o.v. een split schema.

Ik train zelf wel tot de grens dat ik (licht) spierpijn ervaar en ik train ook pas weer diezelfde spiergroep als ik grotendeels ben hersteld.
 
Hoi, dank voor je reactie. Tijdens de training voel ik het behoorlijk branden in mijn benen bijvoorbeeld. In mijn armen voel ik wel spierpijn, maar heel licht. Het zakt heel snel weer weg, het is nooit zo dat ik niet kan lopen van de pijn. Dit is altijd zo geweest. Ik word wel sterker dus ik neem aan dat het goed gaat.
 
Hoi Lique Was even benieuwd hoe het met je gaat?
 
Hoi Lique Was even benieuwd hoe het met je gaat?
Hoi Fiep, Wat lief dat je het vraagt, het gaat goed. Ik heb het ontzettend druk gehad en het trainen is er helaas deze week bij ingeschoten. Maar vanaf morgen ga ik weer verder. Mijn gewicht is het zelfde gebleven gelukkig. Komt ook denk ik vooral omdat ik veel moet fietsen voor mijn werk.
Mijn cardio zit altijd wel goed. Morgen weer lekker trainen 🙂 Hoe ist met jou, ik ga zo wel even bij je gluren 😉 groetjes Lique
 
Wat leuk om van je te horen! Uiteindelijk gaat het hele leven met ups en down zo ook dit. Morgen weer knallen! Fijn dat je gewicht stabiel is gebleven!
 
Wat leuk om van je te horen! Uiteindelijk gaat het hele leven met ups en down zo ook dit. Morgen weer knallen! Fijn dat je gewicht stabiel is gebleven!
Ja zo is het ook, soms is alles heel lastig te combineren. Werk, grote moestuin huishouden en dan nog sporten, de dagen zijn te kort voor mij. Ik ben een slechte planner ook dat nog 🤣
Morgen lekker knallen inderdaad!
Xxx
 
Lichaamsmaten 14 augustus
Borst 110--102--101--101
Buik omvang navel 101--99--97--95
Bovenbeen 60---56--56--54
Kuit 37---39--38--37
Bovenarm 30---31--30--31
Onder de borst 94---87--84--83
Nog steeds 80 kilo

Gelukkig zie ik nog wat progressie in de centimeters. Ik merk dat ik me erg opgeblazen voel, ik denk door de eiwitten. Minder vaak ontlasten, ik weet even niet hoe dit aan te pakken. Het keto dieet bevat ook weinig vezels, ik probeer veel groene groente te eten, elke dag lijnzaad veel water. Iemand de gouwe tip voor me? Liefs Lique
 
  • Heart
Waarderingen: Fiep
Wauw! Die cm gaan goed!
Helaas niet meer tips dan je al doet.
Fijn weekend gewenst 😊
 
Taille en buikomvang blijven afnemen, dus ondanks dat je gewicht gelijk is gebleven, zit je op de goede weg (wat je zelf ook al aangeeft). Ik weet ook niet wat je nog meer kunt doen om de stoelgang te bevorderen. Je zou je ook af kunnen vragen of je per se door wilt gaan met een strikt keto dieet, gezien de nadelen die het dus ook heeft. Misschien wat fruit toevoegen en iets minder strikt zijn? Uiteindelijk draait afvallen toch om de energiebalans en ook zonder keto kun je blijven afvallen.
 
Taille en buikomvang blijven afnemen, dus ondanks dat je gewicht gelijk is gebleven, zit je op de goede weg (wat je zelf ook al aangeeft). Ik weet ook niet wat je nog meer kunt doen om de stoelgang te bevorderen. Je zou je ook af kunnen vragen of je per se door wilt gaan met een strikt keto dieet, gezien de nadelen die het dus ook heeft. Misschien wat fruit toevoegen en iets minder strikt zijn? Uiteindelijk draait afvallen toch om de energiebalans en ook zonder keto kun je blijven afvallen.
Dank voor je reactie, en ja ik ben gek op fruit. Alleen ik zit met mijn diabetes, dat is de reden dat ik keto eet, ik wil niet aan de medicatie gaan.
En oei ik mis pannekoeken 😋
 
Nog even een plaatje na een maand squatchallenge.
 

Bijlagen

  • IMG_20210814_104823.jpg
    IMG_20210814_104823.jpg
    127,4 KB · Weergaven: 143
Back
Naar boven