AndroidHealthClinic

Fitbit - Nauwkeurig? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Elouw

Cool Novice
Lid geworden
28 aug 2016
Berichten
86
Waardering
18
Lengte
1m85
Massa
84kg
Beste allemaal,

Zo'n 2 weken geleden heb ik een ftibit (Blaze) gekocht. Ik wilde beter weten wat ik verbrand, wat mijn hartslag is, etc.

Nu ben ik in eerste opzicht heel tevreden over mijn fitbit. Hij lijkt mijn hartslag nauwkeurig genoeg te meten (Je ziet duidelijk verschil in hartslag als je iets intensiever doet dan zitten bijvoorbeeld). GPS die hij van mijn telefoon plukt doet het ook uitstekend en slaap meet hij ook goed.

Het enige waar ik niet helemaal onzeker over ben is het calorieverbruik die gemeten wordt. Momenteel ben ik 185 cm lang, weeg ik ongeveer 82 kilo en vetpercentage rond de 14%. Het gemiddeld aantal stappen per dag is 15 000, ik loop 2 keer per week hard (5 - 7 km, 22 - 30 min), en 4 keer per week in de Gym (1 uur 15 minuten incl warming up en cooling down).

Mijn fitbit geeft aan dat ik elke dag gemiddeld 3800 calorieën verbrand. Tijdens een hardloopsessie van 20 minuten zouden er ongeveer 350 - 450 calorieën verbrand zijn, en tijdens een workout in de gym varieert het van 600 - 800 calorieën (ik train vrij intensief als in, altijd wel een of meer supersets, veel compoundoefeningen etc).

Gezien mijn stats, wat vinden jullie? is dit niet wat aan de (te) hoge kant? ik weet dat ik actief ben, maar dat ik zoveel zou verbranden had ik niet verwacht. Ik vroeg me af of jullie denken dat dit een juiste afspiegeling zou zijn van mijn verbruik of dat jullie inderdaad denken dat dit aan de hoge kant is.

Alvast bedankt!
 
Ik heb een Fitbit Charge 2, die aangeeft dat ik gemiddeld 2400 kcal verbrand. Mijn ervaring is dat dit (in mijn geval) inderdaad te hoog is.
Ik ben momenteel namelijk aan het bulken op 2100 kcal en kom daarmee prima aan :rolleyes:
 
RaceRookie ? Misschien kan jij wat input geven?
 
Dit is onderzocht door Stanford University. Volgens mij is het type waar jij over beschikt niet onderzocht, maar wel een flink aantal anderen. Ik denk dat de volgende link je het antwoord biedt: Fitness trackers accurately measure heart rate but not calories burned

Thanks! Dit geeft enig inzicht. Heb het onderzoeksrapport achter het artikel bestudeerd en gelezen. Conclusie is eigenlijk dat het de hartslag goed meet (lees <5% fout), en slechts een schatting geeft voor het calorieverbruik ( 27 - 50% foutenmarge). Dit gold echter alleen voor de fitbit Surge, niet de Blaze. Wel is de Fitbit Surge de meest nauwkeurige tracker uit de test van meerdere fitness trackers.

Het enige wat ik miste was informatie of de tracker vaak onder het juiste verbruik zat of erboven. I guess dat ik het gewoon zelf moet volgen met wegen en loggen met wat ik eet. Ervaringen zijn nog altijd welkom!
 
Hi,

Ik heb nu ruim 5 jaar een Fitbit (Versa). Mijn ervaring met de tracker is dat het calorieverbruik vaak overschat wordt, met name tijdens wandelingen wordt een te hoge inschatting gemaakt.
 
Hi,

Ik heb nu ruim 5 jaar een Fitbit (Versa). Mijn ervaring met de tracker is dat het calorieverbruik vaak overschat wordt, met name tijdens wandelingen wordt een te hoge inschatting gemaakt.
5 jaar oud topic ook...nice
 
Back
Naar boven