Fitness Seller

fitness abonnement

Blijf je lid bij je sportschool tijdens de tweede lockdown?

  • Ja

    Stemmen: 5 50,0%
  • Nee

    Stemmen: 4 40,0%
  • Misschien

    Stemmen: 1 10,0%

  • Totaal stemmers
    10

Bezoekers in dit topic

In de eerste lockdown gewoon laten doorlopen. Toen eenmaal buiten mochten trainen waren de voorzieningen waardeloos. ( lees deadliften op een grindpad met gaten) daarna lange periode waar je geluk moest hebben om überhaupt te reserveren. En nu niks meer vernomen dat ze nog een poging doen om buiten te trainen.
Voor mij was dit de aanleiding om mijn abonnement op te schorten tot 1 mei.

Aanschaf van eigen materiaal is duur genoeg. Dus helaas voor hun einde sponsoring

dit heb ik dus ook ervaren!

eerste keer alles in een tent naar buiten. En nu enkel berichtjes met hou je sterk en blijf bewegen
 
dit heb ik dus ook ervaren!

eerste keer alles in een tent naar buiten. En nu enkel berichtjes met hou je sterk en blijf bewegen
Dan krijg je al meer dan ik :roflol: bij mij is het echt radiostilte..
 
Dan krijg je al meer dan ik :roflol: bij mij is het echt radiostilte..
dit heb ik dus ook ervaren!

eerste keer alles in een tent naar buiten. En nu enkel berichtjes met hou je sterk en blijf bewegen
Ik snap ook wel dat sportscholen minder gemotiveerd zijn maar het verschil is wel erg groot in wat eerst ondernomen werd en wat ze nu doen. Zou het misschien ermee te maken hebben dat sportscholen denken hoe meer verlies we maken hoe meer de overheid ons compenseert?:p

En wat gaan jullie doen met jullie abonnement?
 
Ik snap ook wel dat sportscholen minder gemotiveerd zijn maar het verschil is wel erg groot in wat eerst ondernomen werd en wat ze nu doen. Zou het misschien ermee te maken hebben dat sportscholen denken hoe meer verlies we maken hoe meer de overheid ons compenseert?:p
Zou het ook niet met het seizoen te maken hebben? De eerste lockdown voor de sportscholen was half maar tot 1 juli. Nu is het winter. Dan is buiten trainen in een half open tent niet echt lekker.
 
Zou het ook niet met het seizoen te maken hebben? De eerste lockdown voor de sportscholen was half maar tot 1 juli. Nu is het winter. Dan is buiten trainen in een half open tent niet echt lekker.
Hm maar bij mijn sportschool werd er online ook meer aangeboden dan nu. Maar betreft dingen buiten aanbieden zou je wel gelijk kunnen hebben al zou ik met -5 en sneeuw nog dolgraag in een partytent trainen. :wl:
 
Nu opzeggen is ook een beetje laat, je bent al anderhalve maand verder. Dinsdag komt er weer een persconferentie waar ze de scholen open willen gooien en een exit strategie gaan presenteren. Wacht die ff af zou ik zeggen. Zeg je straks je abbo op en mag je volgende maand hem weer opnieuw afsluiten incl. inschrijfgeld.
 
Verschil met de eerste lockdown was dat er buiten gesport mocht worden in groepjes. Nu mag je buiten niet met meer dan 2 personen uit verschillend huishouden samenkomen. Dat is de reden waarom de sportscholen nu minder laten horen, omdat ze niet mogen......
 
Verschil met de eerste lockdown was dat er buiten gesport mocht worden in groepjes. Nu mag je buiten niet met meer dan 2 personen uit verschillend huishouden samenkomen. Dat is de reden waarom de sportscholen nu minder laten horen, omdat ze niet mogen......
Dit klopt niet helemaal wat je zegt. Individueel mag je zeker buiten sporten, zolang je de 1,5 meter regel maar respecteert.
 
Sinds de lockdown niks meer gehoord van de gym, tot ze vorige week toch ineens besloten om geld te innen, na wat heen en weer gemail de bende maar opgezegd, als je niet eens open staat om wat te regelen hoeft het van mij helemaal niet meer :wave:
 
Zie: https://www.rijksoverheid.nl/onderw...ene-coronaregels/regels-voor-binnen-en-buiten
  • Alleen buitensporten zijn toegestaan.
  • Reserveren kan voor maximaal 2 personen, of 1 huishouden (dat wil zeggen: de mensen met wie u samen op 1 adres woont).
Dit betekent dat je als sportschool buiten in een tent dus niks meer kunt organiseren.
Ik ben sportschooleigenaar, bied buitenfitness aan, heb controle gekregen van de gemeente en toestemming gekregen. Een tent mag alleen als de zijkanten open zijn, omdat er anders niet voldoende ventilatie is. Nogmaals, individueel mag je buiten sporten.
 
Nogmaals, individueel mag je buiten sporten.
Het is volgens mij maar niet hoe je de regels interpreteert dan. Krachttraining kun je dan misschien zonder spotter individueel beoefenen maar zoals ik die regels lees, mag je dan nog steeds niet met 10 man buiten in een tent, ook al houdt je je aan de anderhalve meter.

Ik ken bijvoorbeeld een PT-er die nu niet meer een groep van meer dan 2 personen buiten mag trainen, ook al wordt er anderhalve meter afstand gehouden.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben sportschooleigenaar, bied buitenfitness aan, heb controle gekregen van de gemeente en toestemming gekregen. Een tent mag alleen als de zijkanten open zijn, omdat er anders niet voldoende ventilatie is. Nogmaals, individueel mag je buiten sporten.

Tof dat je buitenfitness aanbied! Ik denk dat je daarmee ook wel veel uitschrijvingen voorkomt, zou mijn sportschool dit ook doen dan was er bij mij geen twijfel. Maar ik hoor letterlijk niks, ik begin bijna te denken dat ze willen dat mensen zich uitschrijven.

Schrijven veel mensen zich bij jou uit? En krijg je ook meer compensatie van de overheid als meer mensen zich uitschrijven?
 
Sinds de lockdown niks meer gehoord van de gym, tot ze vorige week toch ineens besloten om geld te innen, na wat heen en weer gemail de bende maar opgezegd, als je niet eens open staat om wat te regelen hoeft het van mij helemaal niet meer :wave:
Is een mailtje sturen voldoende om je per direct uit te schrijven? In het verleden heb ik me altijd bij de balie uitgeschreven. Mijn sportschool is nu sowieso dicht en telefonisch niet bereikbaar.
 
Het is volgens mij maar niet hoe je de regels interpreteert dan. Krachttraining kun je dan misschien zonder spotter individueel beoefenen maar zoals ik die regels lees, mag je dan nog steeds niet met 10 man buiten in een tent, ook al houdt je je aan de anderhalve meter.
Als de ruimte groot genoeg is, mag je buiten zelfstandig sporten. Die regel lijkt mij duidelijk. Spotten is inderdaad niet toegestaan.
 
Tof dat je buitenfitness aanbied! Ik denk dat je daarmee ook wel veel uitschrijvingen voorkomt, zou mijn sportschool dit ook doen dan was er bij mij geen twijfel. Maar ik hoor letterlijk niks, ik begin bijna te denken dat ze willen dat mensen zich uitschrijven.

Schrijven veel mensen zich bij jou uit? En krijg je ook meer compensatie van de overheid als meer mensen zich uitschrijven?
Er is voor mij een groot verschil tussen de eerste en de tweede lockdown. Veel meer mensen schrijven zich nu uit. De uitschrijvingen wegen voor mij niet op tegen de compensatieregeling, maar het grootste probleem zit aan de kostenkant. Een verhuurder, die niet bereid is om de huur te halveren ( gelukkig wel rechtspaak over geweest deze week), bank en leasemaatschappij die geen uitstel van betaling meer verlenen en mijn eigen salaris valt niet in de NOW regeling. Als het tegenzit zijn wij na half maart pas open en dat betekent dat ik in een periode van 12 maanden 7 maanden ben gesloten. Dat is best wel veel......
 
Is een mailtje sturen voldoende om je per direct uit te schrijven? In het verleden heb ik me altijd bij de balie uitgeschreven. Mijn sportschool is nu sowieso dicht en telefonisch niet bereikbaar.
Lees de algemene voorwaarden even van je gym, daar staat het wel in. Ik zit met een opzegtermijn van één maand.
 
Ik ben sportschooleigenaar, bied buitenfitness aan, heb controle gekregen van de gemeente en toestemming gekregen. Een tent mag alleen als de zijkanten open zijn, omdat er anders niet voldoende ventilatie is. Nogmaals, individueel mag je buiten sporten.
In de zomer was het iets makkelijker, maar vocht is wel funest voor je spullen, toen ook al. De gym waar ik naartoe ga in Amersfoort had vorige lockdown ook veel buiten, maar die waren elke dag een paar uur bezig alles binnen en buiten te zetten. Lekker sjouwen met zware onhandelbare plateloaded machines. Ze konden het ook niet unattended buiten laten. In Hilversum was er een gym waar de eigenaar tussen de toestellen sliep in een camper met zijn honden. Kan me indenken dat in de winter dit nu nog minder haalbaar is voor veel gyms. Tuurlijk kan je een kettlebell en een barbell neerleggen en wat crossfit workouts geven voor de gemiddelde gym ganger, maar daar zit het gros van de forum niet op te wachten (of wel?).
 
In de zomer was het iets makkelijker, maar vocht is wel funest voor je spullen, toen ook al. De gym waar ik naartoe ga in Amersfoort had vorige lockdown ook veel buiten, maar die waren elke dag een paar uur bezig alles binnen en buiten te zetten. Lekker sjouwen met zware onhandelbare plateloaded machines. Ze konden het ook niet unattended buiten laten. In Hilversum was er een gym waar de eigenaar tussen de toestellen sliep in een camper met zijn honden. Kan me indenken dat in de winter dit nu nog minder haalbaar is voor veel gyms. Tuurlijk kan je een kettlebell en een barbell neerleggen en wat crossfit workouts geven voor de gemiddelde gym ganger, maar daar zit het gros van de forum niet op te wachten (of wel?).
Precies. En je moet als gym ook maar net een geschikt terrein hebben om je apparaten veilig neer te kunnen zetten.
 
Lees de algemene voorwaarden even van je gym, daar staat het wel in. Ik zit met een opzegtermijn van één maand.
Kan nergens algemene voorwaarden van mn gym vinden maar bedankt voor de tip :p
 
Back
Naar boven