MuscleMeat

Fitness en boksen combineren

Bezoekers in dit topic

rotterdambb

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
21 sep 2011
Berichten
1.047
Waardering
44
Vetpercentage
12%
Ik doe al langere tijd aan fitness, echter sinds kort doe ik er nu ook naast boksen.
Ik heb geen wedstrijd intenties bij boksen of fitness, puur lekker sportief bezig zijn goed in mijn vel zitten en uiteraard toch graag nog wat massa progressie boeken.

Ik wil 2x per week gaan boksen en 2x per week gaan fitnessen.

In deze 2 dagen wil ik een full body schema gaan aanhouden.
Ik heb me er nog niet in verdiept hoe het schema eruit moet komen te zien, dat wil ik dit weekend gaan uitstippelen.

Wel ben ik benieuwd of er hier al mensen zijn die hier ervaring mee hebben en eventuele tips of do's and dont's? Alle tips zijn welkom!
 
Ik denk dat je met 2x per week full
Body zeker goed sterk kunt worden.
Tussen de kracht training en het boksen genoeg rust nemen en genoeg eten dan kom je al een heel eind als je nergens echte wedstrijd ambities hebt
 
Ik denk dat je met 2x per week full
Body zeker goed sterk kunt worden.
Tussen de kracht training en het boksen genoeg rust nemen en genoeg eten dan kom je al een heel eind als je nergens echte wedstrijd ambities hebt

ik denk het ook wel, ik heb een schema gemaakt, die zal ik zo even uit typen. Ben benieuwd of dat voldoende is want alles in 2 dagen fitness proppen is nieuw voor me
 
Als je zoveel mogelijk op compounds richt, en de isolatie oefeningen overslaat krijg je aardig wat gedaan in een uur.
 
Ik ga door de week ook regelmatig boksen, wel puur voor de fun en niet prestatie/competitie gericht, dus erg amateuristisch. Ik bekijk dit een beetje als cardio. De enige momenten dat dit mijn training beïnvloed is wanneer ik mijn pols weer eens pijn doe door verkeerd te slaan :)
Maar ik vermoed dat jij wel wat meer prestatie gericht bokst.
 
Full body dag 1:
- Squat 3x10
- Seated leg curl 3x10
- Barbell bench press 3x10
- Dumbell flys 3x10
- Lat pull down 3x10
- Cable seated row 3x10
- 1 oefening biceps nog te bepalen
- 1 oefening triceps nog te bepalen
- 1 oefening schouders nog te bepalen

Full body dag 2:
-Deadlift
-Lunges 3x10
-Leg extension 3x10
- Dumbel row 3x10
-Incline barbell pres 3x10
-Onderkant borst nog te bepalen
- 1 oefening biceps nog te bepalen
- 1 oefening triceps nog te bepalen
- 1 oefening schouders nog te bepalen

Ik wil maandag en donderdag gaan boksen en dan dinsdag en vrijdag of zaterdag naar de fitness gaan.

Wat denken jullie van bovenstaand schema? op 1 van de 2 dagen doe ik dan ook nog me kuiten erbij btw.
Buik sla ik over, want dit word bij het boksen al goed aangepast...

Ik hoor graag of het goed is en waar het nog aangepast kan/moet worden!
 
Ik ga door de week ook regelmatig boksen, wel puur voor de fun en niet prestatie/competitie gericht, dus erg amateuristisch. Ik bekijk dit een beetje als cardio. De enige momenten dat dit mijn training beïnvloed is wanneer ik mijn pols weer eens pijn doe door verkeerd te slaan :)
Maar ik vermoed dat jij wel wat meer prestatie gericht bokst.

Mwoah, heb geen wedstrijd ambitie (op dit moment), maar ben het wel serieus aan het oppakken idd.
En daarnaast word je er ook gewoon lekker fit van, dat was eigenlijk de insteek om er eens mee te beginnen.
 
Iemand nog opmerkingen over het schema toevallig?
 
Persoonlijk zou ik liever 2x hetzelfde schema doen met alle compounds.
Bijvoorbeeld: squat, bench, rows, Press, deadlift en wat chinups of pullups om het af te maken.
Maar het beste schema is natuurlijk een schema waar je zelf plezier in hebt zodat je het lang volhoud :)
 
2x hetzelfde schema?
Dit heb ik idd ook al een paar keer voorbij zie komen... Maar sla je dan niet een deel van je spieren over? Bijvoorbeeld bovenkant borst?
Een dergelijk schema is wel nieuw voor me
 
Als je het schema vult met compounds spreek je alle spiergroepen aan.
Ik denk dat je op een bepaald moment inderdaad wel spieren gaat hebben waar wat minder de nadruk op is, maar ik denk ook dat dit vooral belangrijk is voor personen die zich echt volledig op bodybuilding richten. Je kunt als je nog energie en tijd over hebt na de compounds natuurlijk nog wat isolatie werk doen voor de spieren waarvoor jij denkt dat het nodig is (bv kuiten, biceps, schouders,...)
 
En onderstaand schema? zo zit er misschien toch iets meer afwisseling in de spiergroepen en pak je ze in iets uitgebreider..?


A:
Squat 3x8
Bench press 3x8
Bent over row 3x8
Military press 3x8
Barbell curl 2x8
Push down 2x8

B:
Deadlift 3x8
Incline bench press 3x8
Pull down 3x8
Dips 3x8
Dumbbell curl 2x8
Leg press 2x8
Calf raises 2x8

Of toch beter 2x per week dezelfde compunds oefeningen?
 
Dat ziet er imo ook een goed schema uit, alle grote spiergroepen worden goed aangepakt 2x per week en dat is het belangrijkste denk ik.
Ik zou zeggen een paar maanden proberen, is het goed vol te houden en maak je progressie hier natuurlijk iets laten weten :) maar het ziet er wel doordacht uit.
 
oke top, thanks voor je feedback.
Dan gaan we hier mee aan de slag de komende periode!
 
Back
Naar boven