MuscleMeat

Fitness en groei

Bezoekers in dit topic

Brick021

Novice
Lid geworden
9 mrt 2019
Berichten
3
Waardering
0
Beste bb'ers

Ik ben een 16-jarige die sinds een maand of drie is begonnen met trainen. Ik ben 1.66m en 53kg. Ik heb een tijdje Stronglifts 5x5 gevolgd, en ben nu twee weken bezig met een Upper/lower split. Ik eet 2200 calorieën, en let vooral op mijn eiwitten, 110gr per dag. Ik ben echt gemotiveerd om verder te gaan met trainen nadat ik door een knieblessure moest stoppen met voetbal. Ik ben blij dat ik iets anders heb gevonden wat ik leuk vind om te doen.

De puberteit is bij mij opgewekt d.m.v Andriol testocaps, inmiddels ben ik hiermee gestopt nadat de puberteit begon. Ik heb hierom ook onder controle gestaan bij een kinderarts ook voor mijn lengte, mijn target height range is 1.75, dit kan 7 centimeter lager of hoger uitvallen. Overal op het internet vind ik verschillende theorieën/artikels over of fitness nou wel of niet de groei in lengte beïnvloed. Wel vertelde de meeste artikels dat het de groei niet beinvloed zolang mijn vorm goed is, ik word af en toe begeleid door mijn broer die nu zo'n 3 jaar traint, zodat ik vorm perfectioneer en hierdoor ook geen blessures oploop. Omdat mijn puberteit later is begonnen lijk ik zelf ook geen 16.

Ik vroeg mij af of een van jullie geremde groei heeft ervaren in hun jongere jaren of juist niet? Is dit allemaal een feit of een fabel? Ik weet dat deze vraag al vaker is gesteld, maar ik wil zeker weten dat ik blijf groeien(met name omdat ik misschien een uitzondering ben qua groei etc.).

Bij voorbaat dank!
 
Zover ik weet zal het fitnessen je groei in ieder geval niet in het negatieve beínvloeden, ook niet in het positieve. Galen hier misschien inbreng op?
Verder wel grote complimenten Brick021 , op jonge leeftijd heb jij je al beter ingelezen dan 95% van de volwassenen.
Goede keuze met Stronglifts, goede keuze met UP/LB (Al kan je stronglifts zeker nog wel uitmelken)... Als je zoals dit doorgaat kan je een hoop bereiken, iig.
 
Zover ik weet zal het fitnessen je groei in ieder geval niet in het negatieve beínvloeden, ook niet in het positieve. Galen hier misschien inbreng op?
Verder wel grote complimenten Brick021 , op jonge leeftijd heb jij je al beter ingelezen dan 95% van de volwassenen.
Goede keuze met Stronglifts, goede keuze met UP/LB (Al kan je stronglifts zeker nog wel uitmelken)... Als je zoals dit doorgaat kan je een hoop bereiken, iig.

Bedankt voor je reactie! Had idd meer uit Stronglifts kunnen halen, maar ging minder werken en kreeg dus meer tijd. Het trainen beviel goed dus vond ik het niet nodig om 3x in de week te blijven gaan, vandaar de switch naar een Upper/Lower. Ondanks dat blijf ik nog wel steeds veel compounds doen.
 
Back
Naar boven