XXL Nutrition

Fitness en relaties: partner altijd chagrijnig

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

zweitens

Cool Novice
Lid geworden
18 jan 2017
Berichten
112
Waardering
13
Lengte
1m80
Massa
85kg
Vetpercentage
11%
Toen ik begon met fitness was de eerste reactie die ik van mijn lief kreeg: jij bent lekker altijd fitnessen en ik koken. Voordat ik aan fitness deed lag ik met mijn twee benen omhoog in de zetel en was ik dik.

Mijn vrienden en familie geven me positieve complimentjes oals: jij hebt nu een mooi figuur want vroeger was dat belachelijk, amai doe je aan bodybuilden, je ziet er goed uit, je ziet eruit alsof je aan fitness doet,...

Ik heb dan aan mijn vriend gevraagd om samen te fitnessen. Hij weigert telkens en zegt op een norse manier dat hij moe is van zijn werk om nog te gaan fitnessen.
Grappen maken vindt hij kinderachtig en zegt dat ik me volwassen moet gaan gedragen en stoppen met die fitness omdat we elkaar nu minder zien.
Ik heb geen idee waarom hij zo pissig is: hij is gestopt met roken (deed ie als tiener al),en nu overgestapt naar vapen. Dit is misschien een verklaring want hij is Javanees
Een andere reden kan zijn dat hij teveel hooi op zijn vork neemt op het werk en nu stress heeft.

Zijn natuurlijk testosteron gehalte ligt hoe dan ook hoog want dat zie je aan zijn lichaamsbouw en zijn licht ontvlambaar gedrag. Hij is van nature uit snel agressief op iedereen.

Fitness maakt volgens hem veel relaties kapot. Alles wat ik doe voor hem is "na, laat maar" of "ga jij ook strijken en wassen dan?" als ik hem een plezier wil doen door boodschappen te doen en als ik het toch doe is alles weer veel te duur,...

Ken hem al 7 jaar en we hebben een relatie maar zijn agressief destructief gedrag van de laatste maanden is echt ongezellig geworden.

Ik denk dat hij jaloers is in de eerste plaats maar nu weet ik het echt niet meer want alles wat ik doe krijgt kritiek.

Wat kan ik best doen in deze situatie ?
Ik sta met de rug tegen de muur en weet niet wat ik aan hem moet vragen?

Is fitness uberhaupt slecht voor stabiele langdurige relaties (zoals deze) en wat zijn de ervaringen van de anderen?
 
Destijds zag mijn (nu ex) vriendin het wel zitten. Maar je moet dan wel tijd hebben voor je relatie. Toch moet je elkaar wat gunnen. als fitness jouw ding is dan moet hij je dat gewoon gunnen.

Ik ben ook vaak bekritiseerd en nog steeds. dan niet in een relatie maar door een familie lid. die er geen zin in had maar wel te dik is. Die de moeite er niet voor wilt nemen. dus jaloezie op je resultaat kan idd een factor zijn.

Maar de kans is groot dat hij het slecht heeft op zijn werk. Dat maakt juist bij mezelf mij humeur kapot. Probeer erover te praten lijkt me. Als hij introvert is heeft dat tijd nodig . of je relatie komt spoedig een keer ten einde.

fitness hoeft geen relaties kapot te maken. vind ik sws onzin.
 
fitness hoeft geen relaties kapot te maken. vind ik sws onzin.

Dat is ook zo.

Het heeft meer in het algemeen te maken met het verschuiven van prioriteiten qua aandacht/energie, niet met fitness zozeer. Het had hier ook kunnen gaan over fanatiek karper-vissen.
 
Alsof fitness een dagbesteding is :roflol: laat hem eens normaal doen.
 
Denk dat jullie vooral eens een deftig, open gesprek moeten hebben.
Ik heb geen idee waarom hij zo pissig is: hij is gestopt met roken (deed ie als tiener al),en nu overgestapt naar vapen. Dit is misschien een verklaring want hij is Javanees
wat :roflol:
 
Ik zou een sportmaatje zoeken in de gym :wl:

Of iemand met een positieve instelling...
 
In een relatie moet je je altijd blijven afvragen of je gelukkig bent. Daarbij weeg je de goede dingen tegen de slechte dingen af. Heeft verder weinig met fitness te maken maar wat jij beschrijft klinkt alsof er weinig gepraat word. Ga bij jezelf na wat je belangrijk vind voor jezelf en je relatie. En befenk of je gelukkig bent met je partner. Bespreek dit samen met hem / haar en als je er niet uit komt moet je je goed bedenken waar je in aan het investeren bent. En dan zelf de keuze maken wat je wilt. Als je niet gelukkig bent moet je voor jezelfkiezen...je hebt maar 1 leven.
 
Is fitness uberhaupt slecht voor stabiele langdurige relaties (zoals deze) en wat zijn de ervaringen van de anderen?

Nee, maar het gedrag van je partner wel.

Mijn vriendin traint ook, maar wel minder vaak dan ik. Ondanks dat ik bijna elke dag train zorg ik wel dat ik mijn deel in het huishouden gewoon gedaan heb - zodat dat ieder geval geen discussies oplevert.
Tijd steken om samen met elkaar te zijn is bij ons geen issue, omdat we allebei genoeg vrije tijd hebben om te doen wat we willen - zonder elkaar maar ook met elkaar.

Ik zou een sportmaatje zoeken in de gym :wl:

Of iemand met een positieve instelling...
Als zijn partner nu al jaloers gedrag vertoont zal dat alleen maar erger worden als er een trainingsmaatje bij komt :roflol:
 
Laatst bewerkt:
ik neem ze mee naar de gym - fotoshoots - beurzen waar ik moet zijn, probleem opgelost .

inzake tijdsbesteding: goed plannen is the key
 
Hmm klinkt als een loverboy...
 
  • Like
Waarderingen: mat
Nee, maar het gedrag van je partner wel.

Mijn vriendin traint ook, maar wel minder vaak dan ik. Ondanks dat ik bijna elke dag train zorg ik wel dat ik mijn deel in het huishouden gewoon gedaan heb - zodat dat ieder geval geen discussies oplevert.
Tijd steken om samen met elkaar te zijn is bij ons geen issue, omdat we allebei genoeg vrije tijd hebben om te doen wat we willen - zonder elkaar maar ook met elkaar.


Als zijn partner nu al jaloers gedrag vertoont zal dat alleen maar erger worden als er een trainingsmaatje bij komt :roflol:

Mss is hij wel into een triootje.
 
Denk dat jullie vooral eens een deftig, open gesprek moeten hebben.

wat :roflol:

Hahaha sorry maar ik ging helemaal stuk over dat stukje van dat vapen omdat hij javaans is

Maar even serieus, doe je ding en laat je niet van de wijs brengen. Als je partner je het niet gunt schiet het niet op natuurlijk
 
Destijds zag mijn (nu ex) vriendin het wel zitten. Maar je moet dan wel tijd hebben voor je relatie. Toch moet je elkaar wat gunnen. als fitness jouw ding is dan moet hij je dat gewoon gunnen.

Ik ben ook vaak bekritiseerd en nog steeds. dan niet in een relatie maar door een familie lid. die er geen zin in had maar wel te dik is. Die de moeite er niet voor wilt nemen. dus jaloezie op je resultaat kan idd een factor zijn.

Maar de kans is groot dat hij het slecht heeft op zijn werk. Dat maakt juist bij mezelf mij humeur kapot. Probeer erover te praten lijkt me. Als hij introvert is heeft dat tijd nodig . of je relatie komt spoedig een keer ten einde.

fitness hoeft geen relaties kapot te maken. vind ik sws onzin.

De allereerste keer dat ik naar de fitness ging en thuis kwam kreeg ik meteen de opmerking van mijn partner: "jij bent lekker, ik moet koken en jij gaat lekker fitnessen". Dat is kinderachtig en toen voelde ik al die jaloezie.

Wat mij zo opvalt aan onze beide verhalen is dat ook mijn lief te dik is en af en toe eens een grapje erover maak onder vrienden. Dan zeg ik dat hij zwanger is of soms zeg ik dat hij te dik is en beter eens naar de gym zou gaan. Dat wil hij dus niet of misschien durft hij niet. Zijn uitleg is dat hij kapot is na het werk en het niet kan opbrengen om nog eens extra te gaan trainen.
=> ik ga vanaf nu gewoon zwijgen over zijn dikke buik dat mijkt me verstandig en niet beginnen over het onderwerp fitness.

Hij kijkt wel stiekem naar gespierde mannen.

Jaloezie is iets zéér typisch voor indonesiërs!!! Hij heeft bewust al zijn vrienden laten vallen omdat ze mij knap vonden en ben er zeker van dat hij me aan hem wilt binden zodat ik geen date met hen kan hebben. crazy...

Stoppen met roken is het niet aangezien vapen hetzelfde effect heeft en aan een vriend wat sigaretten had gevraagd om te testen of hij het kon laten. Hij heeft het pakje marlboro wel opgeraapt en vervolgens op de trap van de buren gelegd. Alle 5 sigaretten zaten er nog in. Conclusie: als je voor vapen kiest dan heb je absoluut geen behoefte meer aan die dure en ongezonde sigaretten.

Hormoonspiegels (slecht slapen, hoog testosteron) zorgen voor extra prikkelbaarheid maar dat had hij al.

Hij is gewoon jaloers op mij. :)


Ik zou een sportmaatje zoeken in de gym :wl:

Of iemand met een positieve instelling...

+1

Het is ten slotte mijn hobby dus mag me toch amuseren. Als hij jaloers wordt op mijn trainigsmaatje dan is het zijn eigen schuld :p

Jaloezie en fitness: blijkbaar is het topic toch behoorlijk actueel...

Nu nog mijn trainingsmaatje(s) zoeken dan:allright:


Bedankt voor alle tips iedereen.
 
Laatst bewerkt:
Zeg hem anders gewoon dat hij zich niet als een homo moet gedragen.
 
Tijd voor een andere partner, puur op basis van wat je in dit topic hebt gepost.
 
Tijd om uit de relatie te stappen
 
Ik begin me steeds meer af te vragen of dit een troll is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven