MuscleMeat

Fitness en vechtsport schema

Bezoekers in dit topic

bb75

Novice
Lid geworden
16 aug 2020
Berichten
3
Waardering
1
Lengte
1m82
Beste allen,

Ik ga inmiddels zo een anderhalf jaar naar de sportschool en ik heb een redelijk physique opgebouwd. Sinds ongeveer 6 maanden ben ik mij ook een beetje op vechtsport gaan focussen, zo doe ik ongeveer 2 keer in de week pad en zaktraining. Nou wil ik dus ook mijn fitness workouts wat meer gaan focussen om mijn explosiviteit te trainen, hoe kan ik dit het beste doen? Ik wil 5-6 dagen per week trainen en zelf zat ik te denken aan zoiets als dit:

Maandag: Borst schouder tricep (alle oefeningen explosief uitvoeren, benchpress shoulder press dips etc.)
Dinsdag: Rug bicep ( ook explosief uitvoeren)
Woensdag: benen en buik ( vooral squads lunges en box jumps)
Donderdag: pad en zaktraining
Vrijdag rustdag
Zaterdag: full body explosiviteit
Zondag: pad en zaktraining

Is dit schema een beetje oké of zit ik er echt ver naast😂 heb genoeg verstand van fitness maar vechtsport training iets minder. Ik kijk voorruit naar jullie reacties!
 
Beste allen,

Ik ga inmiddels zo een anderhalf jaar naar de sportschool en ik heb een redelijk physique opgebouwd. Sinds ongeveer 6 maanden ben ik mij ook een beetje op vechtsport gaan focussen, zo doe ik ongeveer 2 keer in de week pad en zaktraining. Nou wil ik dus ook mijn fitness workouts wat meer gaan focussen om mijn explosiviteit te trainen, hoe kan ik dit het beste doen? Ik wil 5-6 dagen per week trainen en zelf zat ik te denken aan zoiets als dit:

Maandag: Borst schouder tricep (alle oefeningen explosief uitvoeren, benchpress shoulder press dips etc.)
Dinsdag: Rug bicep ( ook explosief uitvoeren)
Woensdag: benen en buik ( vooral squads lunges en box jumps)
Donderdag: pad en zaktraining
Vrijdag rustdag
Zaterdag: full body explosiviteit
Zondag: pad en zaktraining

Is dit schema een beetje oké of zit ik er echt ver naast😂 heb genoeg verstand van fitness maar vechtsport training iets minder. Ik kijk voorruit naar jullie reacties!
Wat dacht je van 3xper week fullbody (bv enkel de basisoefeningen van stronglifts)+ wat cardio. Bv ma/woe/vrij en dan donderdag/zaterdag/zondag je vexhtsport/techniek trainingen.

heb het zelf proberen te combineren (krav maga met BB) maar het beviel me niet, Kerels met royaal 20kg minder massa maakte mij in dus heb het op gegeven :p
maar er zijn er hier waarbij het wel lukt :)

succes alvast
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie! Hoe moet ik dat dan voor mij zien gewoon 4 sets van 10-15 herhalingen en dan explosief uitvoeren? of zal ik het aantal sets en herhalingen per oefening ook moeten aanpassen?
 
No offensen maar als je wil trainen voor "pad en zak training" kan je beter gewoon je normale training aanhouden als je geen hinder ondervind. Je fysiek zal als het goed is, al wel enigsinds veranderen juist door de training. Er zijn geen WK pad's en "bags don't hit back" dus heb gewoon plezier ermee. Zou je hier niet echt op gaan richten.
 
Sorry misschien had ik even eraan toe moeten voegen dat ik ook spar (1 keer per week) met vrienden die vechtsportervaring hebben, ik wil mij voorbereiden om het boksen serieus op te pakken vandaar dat ik mijn trainingen zo wil samenstellen dat het mijn explosiviteit en boksen ten goede komt.
 
Als je serieus bent mag je me PM-en met gerichte vragen :)
 
Back
Naar boven