XXL Nutrition

fitness in combinatie met boksen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

biertje92

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
23 jun 2013
Berichten
870
Waardering
61
Lengte
1m65
Massa
75kg
Vetpercentage
11%
Ik train 5x p/w leg/push/pull/rust/lb/ub/rust & repeat.
Zou hier misschien 1x in de week bij willen boxen. In iedergeval een paar x kijken of dit me bevalt. puur voor de lol.

aan te raden om ub/lb/rust/ub/lb/boxen/rust ?
En betekent dit dat ik een kleine aanpassing moet maken in mijn programma? iets meer volume op bovenrug en iets minder op schouder/borst?

Ik heb hier 0 ervaring mee, tips zijn welkom
 
Ik zou schouders en boksen ver uit elkaar houden, verder maakt naar mijn ervaring niet erg veel uit, gare benen met boksen is niet heel fijn maar wel te doen naar mijn ervaring.

 
Kwestie van wennen en je kcals omhoog schroeven. Ik merk geen nadelige effecten van van een paar uur boksen per week.
 
kwestie van wennen, ik lift 4 dagen en boks 2 een boks dag zelfs 3 uur. Ik heb mn fitness schema er niet op aangepast omdat ik toch geen wedstrijden ga doen doe dit voor de cardio en techniek.

Wil je bokser worden? Pas je schema fitness schema aan zodat boksen voorrang krijgt
Wil je bodybuidling/power etc? Pas je schema aan zodat je spieren voorrang krijgen en boks wat minder hard focus meer op techniek.
 
ik heb ook tijdje kickboxen gedaan.
4x fullbody en dan 2x per week kickboxen.
Me herstel ging van krachttraining ging hard achteruit.
Normaal push ik per training 4 a 5 reps erbij op.
toen met kickboxen erbij, werd ik nog maar 1 a 2 reps per training sterker.
ik had toen wel me kcal/koolhydraten en eiwit flink omhoog geschroefd maar dat had geen effect.
Het lichamelijk herstel proces kan je helaas niet versnellen door meer te gaan eten.
Wel kan je het herstel proces vertragen door je het lichaam minder rust te gunnen.
bodybuilding kan gewoon niet gemengd worden met een ander hoog intensiteit sport op naturel niveau.
Nouja kan wel, maar herstel is aanzienlijk lager en kans op overtraining is veel groter op lang termijn.
 
Back
Naar boven