MuscleMeat

Fitness na operatie liposuctie + vetverplaatsing

Bezoekers in dit topic

Aardbei01

Novice
Lid geworden
6 sep 2020
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m65
Massa
65kg
Vetpercentage
23%
Hi allemaal!

Ik ben nieuw hier:)
Ik wil graag advies vragen over het volgende: ik heb een half jaar geleden op een operatieve manier vet verplaatst. Ik heb liposuctie laten uitvoeren over mijn hele lichaam (in totaal is er 8 liter weggezogen) en iets meer dan 4000 cc terug laten plaatsen in mijn heupen/billen (lipo/BBL). Ik heb mijn herstelperiode erop zitten en ik moet van mijn chirurg starten met trainen en gezonder eten zodat het resultaat beter zal worden. Ik heb daarom een personal trainer benaderd en aangegeven dat ik graag wil trainen om mijn buik strakker te trainen (mijn huid rondom mijn buik is een beetje slap geworden na de operatie en ik ben bang dat deze gaat hangen). Ik heb heb daarbij aangegeven aan mijn PT dat ik absoluut niet wil dat mijn vet bij mijn heupen en billen verdwijnt tenzij ik met kracht mijn billen kan vergroten (ik heb namelijk geleerd dat je bij je heupen geen ''heup'' erbij kan trainen aangezien daar botten zitten en geen spieren). Dus mijn ergste angst is dat mijn heupen zullen afvallen als mijn buik ook strakker wordt. Ik heb het gevoel alsof mijn PT niet helemaal snapt wat ik bedoel want ik heb een voedingsschema gekregen van haar waarbij ik 1500 cal per dag mag eten (ik ben 165 en ik weeg 66/67).

Zouden jullie mij advies kunnen geven? ik weet niet hoe ik moet beginnen met trainen en wat ik precies moet doen.. moet ik eerst afvallen en daarna met kracht spieren opbouwen? of moet ik juist een combinatie doen? en wat voor voedingsschema moet ik aanhouden? 1500 lijkt me zeer weinig.. ik heb trouwens 4 maanden op bed gelegen (letterlijk!) waardoor mijn conditie en lichamelijke toestand volledig slap en achteruit is gegaan. Als ik de trap bijvoorbeeld oploop ben ik helemaal kapot.
 
Ik ben niet thuis in de liposuctie dus ik redeneer even vanuit mijn eigen kennis;

1. Vetverdeling word bepaald door een gen, oftewel het is genetisch vastgelegd per lichaam waar het vet zich als eerste ontwikkelt en waar het als eerste afvalt.
2. Aankomen/afvallen van vet kan niet lokaal

Dus: Als iemand met een appel-vormig lichaam doormiddel van een medische ingreep een peervormig lichaam zou krijgen dan zou deze persoon dus nog steeds als eerste op de buik aankomen en pas na de heupen en billen op de buik afvallen. Zo beredeneer ik het dan even op basis van de bovenstaande punten.

3. PT's en de mensen hier zijn meestal niet de mensen waar je dit soort vragen aan moet stellen, de chirurg daarentegen wel - die heeft er voor geleerd en zal dus ook weten hoe het werkt met trainen (moet je afvallen/aankomen/stabiel blijven - kracht/cardio/allebei etc.) . Pt's en hier redeneren we met de kennis die we hebben en dat zou ik dus niet zomaar klakkeloos overnemen. (dit hele verhaal kan dus ook bullshit zijn)

Dus: ga naar de chirurg voor advies of deskundige met verstand van deze zaken.

4. Je kunt dan niet kiezen waar je vet wil verbranden, maar je kunt wel strakker in je vel komen door krachttraining en ook richten op spieren die jij wil ontwikkelen. Volgens mij kan elk persoon met een platte kont middels krachttraining toch een goede rond kont eraan trainen. Volgens mij zijn veel BB hier wel mee bezig, de juiste verhouding hebben en steeds maar weer het schema tweaken om hun lichaam beter vorm te geven.
5. Van 2 maanden krachttraining krijg je 'wat' spieren erbij, maar je hoeft niet bang te zijn dat je binnen no-time er helemaal anders uit ziet. Je leert along the way en als je steeds foto's blijft maken zie je ook goed de progressie en kun je blijven tweaken

Dus: begin met krachttraining, track and tweak je schema en wees niet te bang om op de sportschool (of hier) advies te vragen.

Ik hoor graag van anderen als ze iets lezen wat ik fout beredeneer, dan leer ik daar ook weer van.

Succes in ieder geval!
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven