Fitness Seller

Fitness Noob op RAD 140 log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

michaelios

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
12 apr 2013
Berichten
200
Waardering
147
Lengte
1m89
Massa
91kg
Vetpercentage
20%
Hallo,

Ik weet het. Ik zou eigenlijk nog helemaal niet moeten denken aan SARMS maar ik doe het toch want zo onverstandig ben ik. Toch weet ik dat er velen zoals mij zijn en wil ik met jullie mijn ervaring delen.

Even kort over mezelf:
- 32 jaar
- 10 maanden bezig met krachttraining in een cut 5 a 6 dagen per week.
- Ben 25 kilo vet kwijt sinds begin trainen
- Nu 17,1% vet (volgens sportschool weegschaal dan..)
- 86,5 kilo
- middel: RAD 140 (1 week 10 mg, daarna ga ik omhoog naar 15 mg)
-Waar let ik wel op: eiwit inname, Koolhydraten inname. calorie inname (300 kcal onder maintenance). 1 keer per week wegen in de sportschool.

Gister voor het eerst 10 mg genomen. Ik merkte in de sportschool al meteen een toename van 10-15% in gewicht met het zelfde aantal herhalingen tegenover de vorige training. Nou moet ik er bij zeggen dat ik ook sinds gister een pre-workout gebruik met DMAA er in wat wellicht ook bij draagt aan de krachttoename. Ik voel me gister en vandaag precies zoals ik me normaal voel. Alleen had ik gister wel een lichte hoofdpijn (die ik normaal nooit heb) en meer honger dan normaal.

Volgende week komt weer een update. Voel je vrij om vragen te stellen. Ik voel wel weinig voor hele discussies.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE 26-10-2020
Ben 25-10-2020 omhoog gegaan naar 15 mg. Nog steeds geen bijwerkingen. Ook geen hoofdpijn meer gehad, Ik heb weer voor de eerste keer spierpijn sinds maanden. Ook al heb ik het gevoel dat ik me zeker niet harder heb gepusht dan normaal. Spierpijn voelt ook anders dan voorheen. De plaats waar de spieren belast zijn voelen warm aan. Vrijdag eerste meting

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE 06-11-2020 (2 weken)
De resultaten van vorige week vielen erg tegen. Ik heb ook besloten de dosis te verhogen naar 20 mg en in een lean bulk te gaan ipv te cutten. Inmiddels zit ik een week op 20 mg. Wederom heb ik even last gehad van lichte hoofdpijn dit duurde 2 dagen. Wel zijn sinds gister mijn ballen een flink stuk kleiner geworden. Verder geen bijwerkingen. Mijn macro's hou ik strak op 50% koolhydraten 20%vet en 30% eiwitten. Ik eet nu 3400kcal per dag.

Resultaten 06-11-2020:
Gewicht: 88,6 kg
Vetpercentage: 17,4% (toename vanaf begin 0,3%)
Toename spiermassa (2 weken): 1,2kg

Ik zie ook duidelijk verschil in de spiegel wat spiermassa betreft. Ook begint de ader op mijn bicep sinds 2 dagen aardig zichtbaar te worden. Ik probeer hier en daar een foto te maken. Ik zal op het eind wat foto's uploaden. Tot volgende week.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Update 12-11-2020 (3 weken)
Geen bijwerkingen. Ik merk dat mijn strength gains een klein beetje minder zijn dan vorige weken, maar ga wel nog elke training er aanzienlijk op vooruit. Nou moet ik bij dit hele verhaal er bij vermelding dat ik nog nooit in een bulk heb getraind. Ik denk dat ik ook daarom best veel progressie maak aangezien ik veel newbie gains heb. Ik heb deze week meer gegeten (3700 kcal per dag). Dit komt vooral door mijn cheatday van gister (5500kcal) die vooral uit koolhydraten bestaat. Mijn totaal gewicht ligt vandaag ook een stuk hoger. Waar mijn vochtpercentage normaal gelijk blijft is deze vandaag wel gestegen met 0,5%. Dit waarschijnlijk door de extra koolhydraten van gister.

Resultaten 12-11-2020:
Gewicht: 89,9 kg
Vetpercentage: 16,8 %
Toename spiermassa deze week: 1,5kg
Totale toename spiermassa sinds begin kuur: 2,7 kg

Nou moet ik zeggen dat ik deze cijfers wel enigzins met een korrel zout neem. Dit is niet gemeten met een heel duur apparaat. Ook denk ik zelf in de spiegel te zien dat mijn vetpercentage juist gestegen is ipv gezakt. Wel zie ik een flinke toename in spiermassa en de spieren zijn behoorlijk hard. Ook worden mijn aders steeds beter zichtbaar. Ik heb vandaag voor het eerst mij laten meten met een Inbody composition analyser. Deze wil ik om de 4 weken laten doen. Ik zal dan ook over 4 weken de verschillen in deze inbody scan hier uploaden.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Update 18-11-2020 Update

Mijn agressie is deze week ineens heel erg toe genomen. Ze zeggen altijd dat het in de persoon moet zitten wil dit een bijwerking zijn. Ik kan je zeggen dat ik totaal niet agressief van aard ben. Echter heb ik tegen een aantal situaties gelopen afgelopen dagen waarin ik merkte dat mijn lontje veel korter als normaal is. Ik heb de meeste situaties de agressie in me kunnen houden. Echter vandaag is wel een confrontatie ontstaan tussen mij en een maat en ook nog op werk met een collega. Het zijn lichte situaties waar ik achteraf gezien veel te zwaar op het gereageerd, maar in het moment ontzettend kwaad over word. Dit herken ik niet van mezelf. Ik heb dan ook besloten om vanaf komende vrijdag te stoppen met mijn kuur. Ik heb dan maar 4 weken er op zitten, maar mij is het niet waard. Ik zal nog de resultaten delen van afgelopen week aankomende vrijdag. Ook zal ik zeker de 2 weken erna ook nog loggen of ik mijn spiermassa behoud en of ik ergens anders nog bijwerkingen/ veranderingen opmerk. Aangezien ik maar een korte kuur heb gedaan zal ik geen PCT nemen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Update 28-11-2020 (5 weken)

Na mijn vorige post heb ik besloten eerst een lagere dosering te pakken om te kijken hoe me dit af gaat. Ik ben terug gegaan van 20mg naar 15mg. Ik merk dat ik een stuk rustiger ben geworden. Ik heb dit eerst een tijdje aan willen houden voor ik een beslissing maakte toch door te gaan. Inmiddels kan ik wel zeggen dat ik gewoon door ga met de kuur. Nu de laatste 2 dagen merk ik wel dat ik minder zin en uithoudingsvermogen heb ik de sportschool en ben aan het overwegen toch weer naar 20mg te gaan. Eerst maar eens een paar dagen rust pakken en kijken hoe het dan gaat. Zoals ik de vorige keer al dacht klopten de resultaten niet. Ik had al het gevoel dat ik in vetpercentage was toegenomen en de toename in spiermassa was wel erg hoor. Ik heb een beetje zitten speuren op de interwebs en zie best veel berichten dat na een dikke cheat day een weegschaal best wel andere resultaten kan laten zien. Ik heb me nou weer gemeten, echter vertrouw ik die hele weegschaal niet meer. Nou geeft die weer heel andere waardes aan. Ik zou nou vanaf het begin van mijn kuur maar 0.6 kilo spiermassa bij gekomen zijn. Ik weet niet hoe 0.6 kilo er uit ziet maar dit lijkt me erg weinig. Maar goed dat ik een inbody scan heb laten maken 2 weken geleden. Dan doe ik er volgende week weer een en ga ik daar de verschillen eens op bekijken. Ik plaats hieronder nog foto' van begin en nu. Laat me trouwens weten wat jullie denken dat mijn vetpercentage is op basis van deze foto's. Inbody geeft 12.7% aan (kan nooit) en die goedkope 17.8%.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Update 7,5 weken

Ik moet eerlijk zeggen dat het beter was geweest wat langer te trainen en mijn voeding onder controle te hebben. Ik ben namelijk na 4 weken gezakt in spiermassa over een periode van 2 weken. Dit bleek allemaal verloren te zijn gegaan in mijn benen. Bovenlichaam was ik wel wat bij gekomen. Ik had inderdaad mijn benen wat minder hard getraind omdat ik niet zoveel zin had nog een paar setjes er uit te knallen. Erg teleurgesteld ben ik mijn trainingsschema gaan omgooien naar 2 keer per week mijn hele lichaam te trainen (push/pull/leg). Ik ben nu in 1,5 week weer terug aangekomen wat ik toen verloren ben. Ook ben ik nou aan het zakken in mijn vetpercentage. Ben ik tot nu toe tevreden over mijn spiergroei? Ja. Echter had ik eerst eens moeten ervaren hoe het is consistent te zijn in mijn trainen en eten. Wat langer uitvinden wat werkt en niet. Ik kan totaal niet inschatten hoeveel van mijn gains nu toe te wijden zijn aan de SARMS of dat het ligt aan de ervaring die ik opgedaan heb. Ook ben ik tegelijk met de kuur voor het eerst gaan bulken. Dus zeker zijn niet alle gains toe te wijden aan de SARMS. Ook kan ik slecht inschatten hoeveel daadwerkelijke spiermassa ik aan gekomen ben. Ik ben zeer tevreden met het resultaat dat ik geboekt heb (gebaseerd op uiterlijk in de spiegel). Maar misschien had ik dit naturel ook kunnen evenaren en is het het helemaal niet waard geweest hiervoor mijn hormoon levels te verneuken. Spijt heb ik zeker (nog) niet maar het is door gebrek aan ervaring ontzettend lastig in te schatten allemaal. Anyway. Ik heb nog voor bijna 4 weken liggen en ga het wel op maken. Ik heb de dosis wat verhoogd (naar 25MG). Wederom merk ik lichte toename in agressie. Ben het wel beter gaan herkennen en heb mezelf daardoor beter onder controle. Ook ben ik 20 mg cardarine gaan toevoegen sinds 3 dagen geleden. Ik eet nou 1,5 week in een cut (2600kcal) en merk sinds ik de cardarine ben gaan gebruiken dat ik enorm snel mijn vet kwijt raak. Natuurlijk is dit ook de reden waarom ik het ben gaan gebruiken, maar holy shit wat gaat dit snel. Lijkt net alsof ik een dikke 500 kcal extra verbrand per dag. Ik heb wel veel ervaring met afvallen (25 kg kwijt en heel veel in de spiegel kijken dagelijks) en zie gewoon het vet er af smelten. Ik moet wel opletten dat het niet te snel gaat in ik mijn gains weer allemaal kwijt ga raken en moet misschien mijn calorieen wel gaan verhogen. Ben ook 5 km gaan rennen gister. Ik ren iets betere tijden dan normaal. Echter had ik na die 5 km het gevoel dat ik er makkelijk nog 5 had kunnen rennen. Best bizar spul dus. Ook merk ik dat ik met gemak wat extra setjes kan maken. Ik zal morgen wat foto's maken zodat ik het eindresultaat van het cutten kan vergelijken. Sorry dat ik geen duidelijke stats voor jullie heb. Mijn gewicht kan ik wel delen en dat is nu 89,5 kilo. Volgens de inbody scan ben ik afgelopen 1,5 week in spiermassa het zelfde gebleven en een kilo vet kwijt geraakt. Ik denk in de spiegel dat ook wel terug te zien.
 
Laatst bewerkt:
In, ik hoop dat jij iemand bent die wel zn SARM log kan voltooien want dat is nogal een vloek op dit forum.
 
In, en maak inderdaad je log af dan heb je een primeur!
 
Je zou de eerste zijn die hier een consistente sarms log deelt, in!
 
Ik zou aanraden om een nieuwe post te plaatsen i.p.v je hoofdbericht aan te passen. Zo krijgt iedereen een update die dit topic volgt :).
Voorderest lekker bezig met loggen!
 
thnx voor de tip. ik zal beide doen. Dan kan er ook in 1 oogopslag alles gelezen worden zonder te scrollen. Bij deze:

UPDATE 06-11-2020 (2 weken)
De resultaten van vorige week vielen erg tegen. Ik heb ook besloten de dosis te verhogen naar 20 mg en in een lean bulk te gaan ipv te cutten. Inmiddels zit ik een week op 20 mg. Wederom heb ik even last gehad van lichte hoofdpijn dit duurde 2 dagen. Wel zijn sinds gister mijn ballen een flink stuk kleiner geworden. Verder geen bijwerkingen. Mijn macro's hou ik strak op 50% koolhydraten 20%vet en 30% eiwitten. Ik eet nu 3400kcal per dag.

Resultaten 06-11-2020:
Gewicht: 88,6 kg
Vetpercentage: 17,4% (toename vanaf begin 0,3%)
Toename spiermassa (2 weken): 1,2kg

Ik zie ook duidelijk verschil in de spiegel wat spiermassa betreft. Ook begint de ader op mijn bicep sinds 2 dagen aardig zichtbaar te worden. Ik probeer hier en daar een foto te maken. Ik zal op het eind wat foto's uploaden. Tot volgende week.
 
Super veel water drinken tegen de koppijn.. ook last van gehad
 
Update 12-11-2020 (3 weken)
Geen bijwerkingen. Ik merk dat mijn strength gains een klein beetje minder zijn dan vorige weken, maar ga wel nog elke training er aanzienlijk op vooruit. Nou moet ik bij dit hele verhaal er bij vermelding dat ik nog nooit in een bulk heb getraind. Ik denk dat ik ook daarom best veel progressie maak aangezien ik veel newbie gains heb. Ik heb deze week meer gegeten (3700 kcal per dag). Dit komt vooral door mijn cheatday van gister (5500kcal) die vooral uit koolhydraten bestaat. Mijn totaal gewicht ligt vandaag ook een stuk hoger. Waar mijn vochtpercentage normaal gelijk blijft is deze vandaag wel gestegen met 0,5%. Dit waarschijnlijk door de extra koolhydraten van gister.

Resultaten 12-11-2020:
Gewicht: 89,9 kg
Vetpercentage: 16,8 %
Toename spiermassa deze week: 1,5kg
Totale toename spiermassa sinds begin kuur: 2,7 kg

Nou moet ik zeggen dat ik deze cijfers wel enigzins met een korrel zout neem. Dit is niet gemeten met een heel duur apparaat. Ook denk ik zelf in de spiegel te zien dat mijn vetpercentage juist gestegen is ipv gezakt. Wel zie ik een flinke toename in spiermassa en de spieren zijn behoorlijk hard. Ook worden mijn aders steeds beter zichtbaar. Ik heb vandaag voor het eerst mij laten meten met een Inbody composition analyser. Deze wil ik om de 4 weken laten doen. Ik zal dan ook over 4 weken de verschillen in deze inbody scan hier uploaden.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Neem dit naar met een hele grote korrel zout, dit lukt zelfs met een berg aas niet. :(
Zal je zeker gelijk in hebben. Denk dat het meer een moment opname is en onnauwkeurigheid van het apparaat.
 
Hoelang ga je eigenlijk deze kuur doen?
Ben overigens benieuwd naar de before & after foto's als die er komen 😁
 
Hoelang ga je eigenlijk deze kuur doen?
Ben overigens benieuwd naar de before & after foto's als die er komen 😁
8-12 weken. Ik maak in ieder geval geregeld foto's. Is moeilijk om 2 foto's te vinden waar ik de zelfde spieren in aan span. Maar bij deze 2 span ik alleen mijn borst aan. 2e foto is van vandaag en de 1e van 4 weken geleden. Op de 2e foto heb ik wel al warming up bankdrukken gedaan en de eerste foto was voor het sporten
 

Bijlagen

  • IMG_20201014_155609.jpg
    IMG_20201014_155609.jpg
    86 KB · Weergaven: 1.025
  • IMG_20201112_122707.jpg
    IMG_20201112_122707.jpg
    92,5 KB · Weergaven: 1.021
En voor de lol nog een foto van hoe ik er begin dit jaar nog uit zag
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200418_102150.jpg
    Screenshot_20200418_102150.jpg
    83 KB · Weergaven: 726
18-11-2020 Update

Mijn agressie is deze week ineens heel erg toe genomen. Ze zeggen altijd dat het in de persoon moet zitten wil dit een bijwerking zijn. Ik kan je zeggen dat ik totaal niet agressief van aard ben. Echter heb ik tegen een aantal situaties gelopen afgelopen dagen waarin ik merkte dat mijn lontje veel korter als normaal is. Ik heb de meeste situaties de agressie in me kunnen houden. Echter vandaag is wel een confrontatie ontstaan tussen mij en een maat en ook nog op werk met een collega. Het zijn lichte situaties waar ik achteraf gezien veel te zwaar op het gereageerd, maar in het moment ontzettend kwaad over word. Dit herken ik niet van mezelf. Ik heb dan ook besloten om vanaf komende vrijdag te stoppen met mijn kuur. Ik heb dan maar 4 weken er op zitten, maar mij is het niet waard. Ik zal nog de resultaten delen van afgelopen week aankomende vrijdag. Ook zal ik zeker de 2 weken erna ook nog loggen of ik mijn spiermassa behoud en of ik ergens anders nog bijwerkingen/ veranderingen opmerk. Aangezien ik maar een korte kuur heb gedaan zal ik geen PCT nemen.
 
18-11-2020 Update

Mijn agressie is deze week ineens heel erg toe genomen. Ze zeggen altijd dat het in de persoon moet zitten wil dit een bijwerking zijn. Ik kan je zeggen dat ik totaal niet agressief van aard ben. Echter heb ik tegen een aantal situaties gelopen afgelopen dagen waarin ik merkte dat mijn lontje veel korter als normaal is. Ik heb de meeste situaties de agressie in me kunnen houden. Echter vandaag is wel een confrontatie ontstaan tussen mij en een maat en ook nog op werk met een collega. Het zijn lichte situaties waar ik achteraf gezien veel te zwaar op het gereageerd, maar in het moment ontzettend kwaad over word. Dit herken ik niet van mezelf. Ik heb dan ook besloten om vanaf komende vrijdag te stoppen met mijn kuur. Ik heb dan maar 4 weken er op zitten, maar mij is het niet waard. Ik zal nog de resultaten delen van afgelopen week aankomende vrijdag. Ook zal ik zeker de 2 weken erna ook nog loggen of ik mijn spiermassa behoud en of ik ergens anders nog bijwerkingen/ veranderingen opmerk. Aangezien ik maar een korte kuur heb gedaan zal ik geen PCT nemen.
Mss ook deels door lichamelijke vermoeidheid en stress ofzo?
idd wel beter afronden als je bijwerkingen ervaart waar je niet tevreden mee bent.
 
18-11-2020 Update

Mijn agressie is deze week ineens heel erg toe genomen. Ze zeggen altijd dat het in de persoon moet zitten wil dit een bijwerking zijn. Ik kan je zeggen dat ik totaal niet agressief van aard ben. Echter heb ik tegen een aantal situaties gelopen afgelopen dagen waarin ik merkte dat mijn lontje veel korter als normaal is. Ik heb de meeste situaties de agressie in me kunnen houden. Echter vandaag is wel een confrontatie ontstaan tussen mij en een maat en ook nog op werk met een collega. Het zijn lichte situaties waar ik achteraf gezien veel te zwaar op het gereageerd, maar in het moment ontzettend kwaad over word. Dit herken ik niet van mezelf. Ik heb dan ook besloten om vanaf komende vrijdag te stoppen met mijn kuur. Ik heb dan maar 4 weken er op zitten, maar mij is het niet waard. Ik zal nog de resultaten delen van afgelopen week aankomende vrijdag. Ook zal ik zeker de 2 weken erna ook nog loggen of ik mijn spiermassa behoud en of ik ergens anders nog bijwerkingen/ veranderingen opmerk. Aangezien ik maar een korte kuur heb gedaan zal ik geen PCT nemen.
Verstandige keuze dat je stopt, wel zonde dat je deze bijwerkingen zo ervaart.
Ik las altijd dat PED's je eigen karakteristieke eigenschappen juist verergerde.
 
Back
Naar boven