@Rik76 hoe bevalt de jouwe eigenlijk?
Ik kan 'm voorlopig niet vol testen. Ben even aan het herstellen van een lichte liesblessure. Maar ik train er wel mee.
Wat ik voorlopig kan zeggen:
- Ik heb de versie met brede flenzen op de sleeves gekozen. Zowel esthetisch als praktisch draagt dit mijn voorkeur (de plates hebben iets meer plaats naast het rack wat un-racken en re-racken makkelijker maakt). De sleeves zijn zeer gelijkaardig aan die van de Ram.
- In verhouding met mijn Ram v1 heeft ie veel minder speling op de lagers. De sleeves kunnen veel minder bewegen. Als je de plates dus met een comp. collar vast zet hoor je enkel een doffe slag als je een deadlift neerlegt op rubber matten. Heerlijk.
- De knurling (ik heb 1,5mm, scherp genomen) is heel netjes uitgevoerd. Voorlopig heb ik nog weinig grip omdat de olie blijkbaar niet zo makkelijk uit die diepere knurling gaat. Met echt een minimale hoeveelheid magnesium is de grip heel goed, zonder pijnlijk te zijn (ondanks de benaming: scherp). Naar mijn ervaring is dat redelijk typisch aan een bare steel barbell. Ligt echt goed in de hand. Veel betere grip dan de Ram v1.
- De diepe, scherpe knurling zorgt er ook voor dat de barbell bij squats lekker blijft liggen. De zachtere knurling van de Ram v1 zorgde bij warm weer of/en lange sets wel eens voor een barbell die langzaam naar beneden gleed. Dat drukt dan aardig op de polsen. Deze week setjes van 8 reps, 300 tempo squat gedaan en totaal geen last gehad van dat effect ('t was hier ~25 graden).
- Van doorbuiging geen enkel spoor gezien. Maar zwaarder dan 180kg heb ik dan ook nog niet gelift.
- Afwerking is super netjes.
Als competitieve powerlifter is dit net zo goed als, zoniet beter dan een Eleiko van >€1000.