AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Tijd geleden gaven jullie in dit topic aan dat jullie op korte termijn zelf grepen gingen uitbrengen die op prime/mag grips zouden lijken. Enig idee wanneer dat zal zijn?
 
Fitness Seller
Ik wil de 50x50x3cm rubbertegels bestellen voor in mijn nieuwe homegym.
Alleen daar liggen nu 30x30cm stoeptegels. Kan ik de rubbertegels daarop leggen? Of raden jullie iets anders aan?

Zelf dacht ik aan; stoeptegels laten liggen daarop een vochtscherm, tegen optrekkende vocht, dan houten platen erop van 244x122cm dan weer een vochtscherm en dan pas de rubbertegels. De houten platen wou ik leggen om de druk (gewicht) te verdelen.
 
Tijd geleden gaven jullie in dit topic aan dat jullie op korte termijn zelf grepen gingen uitbrengen die op prime/mag grips zouden lijken. Enig idee wanneer dat zal zijn?
Dat zal nog eventjes duren, ik denk rond april of mei.

Fitness Seller
Ik wil de 50x50x3cm rubbertegels bestellen voor in mijn nieuwe homegym.
Alleen daar liggen nu 30x30cm stoeptegels. Kan ik de rubbertegels daarop leggen? Of raden jullie iets anders aan?

Zelf dacht ik aan; stoeptegels laten liggen daarop een vochtscherm, tegen optrekkende vocht, dan houten platen erop van 244x122cm dan weer een vochtscherm en dan pas de rubbertegels. De houten platen wou ik leggen om de druk (gewicht) te verdelen.
Wat is het doel precies? Als het alleen om een gewone rubberen ondergrond voor je toestellen gaat (en dus niet om zware barbells af te werpen van boven je hoofd) dan volstaat het waarschijnlijk al om de rubbertegels rechtstreeks op de stoeptegels te leggen. De 50 x 50 x 3 cm tegels hebben sowieso noppen aan de onderzijde voor ventilatie en afwatering.
 
Dat zal nog eventjes duren, ik denk rond april of mei.


Wat is het doel precies? Als het alleen om een gewone rubberen ondergrond voor je toestellen gaat (en dus niet om zware barbells af te werpen van boven je hoofd) dan volstaat het waarschijnlijk al om de rubbertegels rechtstreeks op de stoeptegels te leggen. De 50 x 50 x 3 cm tegels hebben sowieso noppen aan de onderzijde voor ventilatie en afwatering.

Het gaat mij met name om het deadliften. Dat het niet gaat verzakken.
En hoe vlak moet de ondergrond zijn? De stoeptegels liggen niet helemaal waterpas.
 
Het gaat mij met name om het deadliften. Dat het niet gaat verzakken.
En hoe vlak moet de ondergrond zijn? De stoeptegels liggen niet helemaal waterpas.
Het liefste zo vlak mogelijk natuurlijk. Het rubber kan wel wat kleine oneffenheden opvangen maar een halve centimeter verschil zul je ook terugzien in de rubbertegels.

Voor deadliften zou ik niet de 50 x 50 x 3 cm tegels aanraden. Die hebben noppen aan de onderzijde en deze holle ruimtes kunnen indrukken, bij een zware deadlift zou je dan dus een beetje met je hakken kunnen wegzakken. Je wil eigenlijk de hoogste stabiliteit.

Kijk dan naar onze 100 x 100 x 3 cm tegels (die zijn massief zonder noppen) of leg een houten plaat in het midden van je platform, om op te staan.
 
Het liefste zo vlak mogelijk natuurlijk. Het rubber kan wel wat kleine oneffenheden opvangen maar een halve centimeter verschil zul je ook terugzien in de rubbertegels.

Voor deadliften zou ik niet de 50 x 50 x 3 cm tegels aanraden. Die hebben noppen aan de onderzijde en deze holle ruimtes kunnen indrukken, bij een zware deadlift zou je dan dus een beetje met je hakken kunnen wegzakken. Je wil eigenlijk de hoogste stabiliteit.

Kijk dan naar onze 100 x 100 x 3 cm tegels (die zijn massief zonder noppen) of leg een houten plaat in het midden van je platform, om op te staan.

Ik ga even kijken voor de 100x100x3cm tegels.
Of ik een houten plaat neerleg, weet ik nog niet.
 
Ik ga even kijken voor de 100x100x3cm tegels.
Of ik een houten plaat neerleg, weet ik nog niet.
Als je van plan bent erg zwaar te gaan liften en je maakt je druk of je stoeptegels kapotgaan, dan kun je ook zelf een soort platform bouwen om de druk beter te verdelen (zoals je zelf al aangaf). Je kunt dan inderdaad een houten plaat onder de tegels leggen, maar leg daaronder dan wel nog een laagje rubber, bijvoorbeeld onze Rubbermat 10 mm.
 
Als je van plan bent erg zwaar te gaan liften en je maakt je druk of je stoeptegels kapotgaan, dan kun je ook zelf een soort platform bouwen om de druk beter te verdelen (zoals je zelf al aangaf). Je kunt dan inderdaad een houten plaat onder de tegels leggen, maar leg daaronder dan wel nog een laagje rubber, bijvoorbeeld onze Rubbermat 10 mm.

Die 100x100x3cm tegels zien er goed uit. Ik zal binnenkort een bestelling plaatsen.
 
Hoi Fitness-Seller,

Hoeveel KG an gewichten zou ik hierop kunnen bevestigen? https://www.fitness-seller.nl/dumbellstang-schroefdraad-45-cm/
En hoeveel KG hierop : https://www.fitness-seller.nl/dumbellstang-schroefdraad-48-cm/
Dat ligt aan het type halterschijven, die hebben namelijk allemaal andere afmetingen. Met gietijzer past er bijvoorbeeld meer op dan met rubber (omdat de rubberen halterschijven dikker zijn).

Op de productpagina van de halterschijven vind je onder de specificaties de afmetingen van alle gewichten. En op de productpagina van de stangen vind je de lengte van de schijfopname. Met die waardes kun je gemakkelijk uitrekenen hoeveel halterschijven er op een stang passen. Ik zou je aanraden om voor dumbbells 5 kg gewichten en lager te gebruiken, vanaf 10 kg zijn de halterschijven namelijk erg groot en lomp voor dumbbells.

Voor de schroefsluitingen heb je overigens ook 2 cm ruimte nodig (per kant). Vergeet die niet mee te tellen.
 
Laatst bewerkt:
ATX Power Rack PRX-510 + Lat Pulley
Wanneer komt dit weer op voorraad?
 
Komt er een nieuwe half rack ter vervanging van de Barbarian half rack? Of neemt de ATX HRX 660 die plaats in?

En komt er ook nog een vervanger voor de Fortex half rack + Storage Extension in ongeveer dezelfde prijsklasse?
 
ATX Power Rack PRX-510 + Lat Pulley
Wanneer komt dit weer op voorraad?
Het PRX-510 rack wordt later deze maand weer verwacht.

Komt er een nieuwe half rack ter vervanging van de Barbarian half rack? Of neemt de ATX HRX 660 die plaats in?

En komt er ook nog een vervanger voor de Fortex half rack + Storage Extension in ongeveer dezelfde prijsklasse?
Nee de HRX-660 vervangt zoals aangegeven het MegaTec Half Rack.

De opvolger voor het Barbarian Half Rack wordt de HRX-750, deze wordt in april verwacht. Deze zal tevens een Lat Pulley optie en een Storage Extension optie krijgen.
 
Nee de HRX-660 vervangt zoals aangegeven het MegaTec Half Rack.

De opvolger voor het Barbarian Half Rack wordt de HRX-750, deze wordt in april verwacht. Deze zal tevens een Lat Pulley optie en een Storage Extension optie krijgen.


Das wel heel jammer. Net verhuisd naar een nieuw appartement en wou eindelijk een paar toestellen kopen omdat er in het oude appartement geen plaats voor was. Maar 3 maanden wachten is wel heel lang :(

Het is waarschijnlijk teveel gevraagd, maar zou een foto en een prijs van het HRX-750 rack + extension mogelijk zijn aub?
 
Das wel heel jammer. Net verhuisd naar een nieuw appartement en wou eindelijk een paar toestellen kopen omdat er in het oude appartement geen plaats voor was. Maar 3 maanden wachten is wel heel lang :(

Het is waarschijnlijk teveel gevraagd, maar zou een foto en een prijs van het HRX-750 rack + extension mogelijk zijn aub?
Bijgevoegd een afbeelding van het nieuwe ATX Half Rack HRX-750. Helaas heb ik nog geen concrete prijsinformatie omdat dit model nog niet in productie is. Ik schat op basis van de onderdelen echter een verkoopprijs van circa 399 euro (voor het losse half rack, dus zonder pulley en storage).

1578991741027.png
 
Bijgevoegd een afbeelding van het nieuwe ATX Half Rack HRX-750. Helaas heb ik nog geen concrete prijsinformatie omdat dit model nog niet in productie is. Ik schat op basis van de onderdelen echter een verkoopprijs van circa 399 euro (voor het losse half rack, dus zonder pulley en storage).

Bekijk bijlage 477009
Op zich niet veel verschil met het huidige Barbarian half-rack. Alleen de extension voor de storage pins is optioneel en anders.
Ik ben al een tijdje aan het overwegen of dit soort extension een betere optie zou zijn in mijn home-gym dan die van de Barbarian versie. (optie voor meer storage pins)
Ik neem aan dat alle opties voor de volledige racks uit de 700 reeks ook op deze half-racks passen (alle types j-hooks, spotters, ...)?
Als het rack ~€399 zou gaan kosten, wat zou de extension dan moeten kosten? (zitten er al j-hooks bij het rack?)
 
Ja, de accessoires voor de 700 serie passen op de volledige 700 serie, dus ook de half racks. Of alle accessoires even geschikt zijn voor een half rack is een ander verhaal, bij Jammer Arms en de nieuwe Utility Seat is het bijvoorbeeld belangrijk dat het half rack niet te licht is omdat er anders een kantelgevaar is.

De prijs die ik heb genoemd is inclusief J-hooks maar waarschijnlijk zonder Spotter Arms. Zoals ik echter al aangaf zijn de nieuwe prijzen nog niet bekend, wacht a.u.b. gewoon de info op onze website af.
 
Ja, de accessoires voor de 700 serie passen op de volledige 700 serie, dus ook de half racks. Of alle accessoires even geschikt zijn voor een half rack is een ander verhaal, bij Jammer Arms en de nieuwe Utility Seat is het bijvoorbeeld belangrijk dat het half rack niet te licht is omdat er anders een kantelgevaar is.

De prijs die ik heb genoemd is inclusief J-hooks maar waarschijnlijk zonder Spotter Arms. Zoals ik echter al aangaf zijn de nieuwe prijzen nog niet bekend, wacht a.u.b. gewoon de info op onze website af.
Ik hou bij eventuele plannen rekening met een wijziging in prijs van het rack. ;) Spotter arms reken ik apart.
Ik wil gewoon eens kijken of het me eventueel waard zou zijn. Want dat Barbarian rack is een hele goeie aankoop geweest. Als ik er niet op vooruit kan gaan doe ik die zeker niet weg!
Zijn er plannen om deze: https://www.fitness-seller.nl/atx-roller-j-hooks/ en misschien deze: https://www.fitness-seller.nl/atx-powerlifting-j-hooks/ ook in de 700 reeks aan te bieden?
Een half rack uit de 800 reeks wordt me wat duur denk ik. (die is ook erg hoog!)
 
Nee daar zijn voorlopig geen plannen voor. Misschien de Roller J-Hooks later in 2020, omdat daar al vaker naar gevraagd is, maar we hebben nu eerst enkele andere projecten op de planning staan.
 
Ik heb een vraag. Ik heb deze al per mail gesteld maar mij is niet duidelijk of de persoon die mijn mail heeft beantwoord geen zin had om mijn mail te beantwoorden of dat het niet mogelijk is om een update te geven over mijn bestelling. Dus ik ga het hier nog een keer proberen.

Ik heb mijn fitness ruimte opgeknapt en afhankelijk van wanneer mijn bestelling geleverd word ga ik alles terugzetten of wacht ik hier nog even mee.

Het gaat om een atx power rack en een rubber vloer (rol). ORD16336 die ik 2 weken geleden besteld heb.

Is het voor jullie mogelijk om een iets exactere schatting te geven van wanneer mijn bestelling geleverd word of is dit niet mogelijk?
 
Back
Naar boven