Fitness Seller

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Nice!
Is er ook de optie om bij jullie de knurling te testen?
Yes, je kunt een knurling sample box bestellen. Er zijn op dit moment vijf verschillende knurling varianten. Begin volgend jaar kom er nog een extra scherpe variant bij. Bij het retourneren van de sample box krijg je je geld weer terug of dit wordt verrekend met de aankoop van de halterstang.

1633937312168.png
 
Laatst bewerkt:
Dan zou ik me toch even goed inlezen in de verschillen, zodat je er achterkomt wat je voorkeur krijgt. Persoonlijk zou ik voor een full rack gaan als je daar toch genoeg ruimte voor hebt.

Ik zou dan ook eens kijken naar de PRX-650 of 655 in plaats van de PRX-620, die zijn toch een aardig stapje beter (bijvoorbeeld een stuk steviger en stabieler, gaten in de zijkanten van de staanders voor accessoires, mooier afgewerkt, betere lat pulley mogelijk etc).

Als de hoogte voor jou een belangrijk criterium is dan kom je echter weer bij de PRX-750/755 uit maar die zijn een stuk duurder. Of dan toch het Half Rack HRX-750 :p

De PRX-650 lijkt me ook wel wat ja. Ik zie dat die in november weer komen, komt er dan 1 of een paar? M.a.w. moet ik de site refreshen om er eentje met geluk te bemachtigen? Of is de storm inmiddels gaan liggen :p
 
De PRX-650 lijkt me ook wel wat ja. Ik zie dat die in november weer komen, komt er dan 1 of een paar? M.a.w. moet ik de site refreshen om er eentje met geluk te bemachtigen? Of is de storm inmiddels gaan liggen :p
We laten niet één exemplaar overkomen nee, dat zijn er natuurlijk wel een aantal ;)

De storm is inderdaad al gaan liggen. Al zijn de PRX-650 en 655 altijd erg populaire modellen geweest dus het kan best zo zijn dat daar nog wel wat vraag naar is. Maar ik verwacht eigenlijk niet dat ze direct zullen uitverkopen.
 
De PRX-650 lijkt me ook wel wat ja. Ik zie dat die in november weer komen, komt er dan 1 of een paar? M.a.w. moet ik de site refreshen om er eentje met geluk te bemachtigen? Of is de storm inmiddels gaan liggen :p
Ik heb de 650, maar als ik jou was zou ik de 655 pakken. Dan heb je toch die westside spacing wat handig kan zijn. Verder ben ik er super tevreden over! Kan er nieks op aanmerken
 
Na wat twijfelen toch maar de ATX landmine besteld. Gezien ik het in de sportschool ook wel heerlijk vond om daar mee t-bar rows te doen.
Helaas zijn de wide en paralel grepen beide uitverkocht dus daar zal ik nog even op moeten wachten 🙂
 
Ik heb de kans om een kabeltoestel op de kop te tikken (merk barbarian line) waarvan de staalkabel een beetje beschadigd is. Het is te zeggen de plastiek/rubber is hier en daar beschadigd. De kabel rolt op het eerste zicht nog vlot over de katrollen. Moet de kabel meteen vervangen worden of kan deze beschadiging geen kwaad naar belastbaarheid toe?
 
Ik heb de kans om een kabeltoestel op de hand te tikken (merk barbarian line) waarvan de staalkabel een beetje beschadigd is. Het is te zeggen de rubber is een klein beetje beschadigd. De kabel rolt op het eerste zicht nog vlot over de katrollen. Moet de kabel meteen vervangen worden of kan deze beschadiging geen kwaad naar belastbaarheid toe?
Wij zullen natuurlijk altijd adviseren om de kabel te vervangen wanneer het omhulsel kapot is. De strengen van de staalkabel komen dan bloot te liggen dus die zouden sneller kunnen beschadigen (of de katrollen zouden kunnen beschadigen door de staalkabel). Bovendien zal de kabel dan minder soepel bewegen.

Maar het dunne plastic omhulsel zorgt er natuurlijk niet voor dat de kabel sterker is dus als dat een beetje beschadigd is gaat dat niet direct ten koste van de belastbaarheid van de kabel. Er zijn ook goedkope toestellen waarbij de staalkabel geen omhulsel heeft ;) Zolang de onderliggende staalkabel gewoon intact is dan is daar niet veel mee aan de hand. Maar als je ziet dat de strengen van de staalkabel beginnen los te raken (breken en uitsteken) dan zou ik de kabel wel vervangen.
 
Hi all,

Ben bezig met mn homegym in te richten. Nu heb ik niet alle ruimte van wereld. Gym wordt 2,5m x 2.5m
Ik heb een ATX HRX 620. En ik ben op zoek naar een geschikte bar. Idealiter koop ik een oly bar van 2,2m

Maar gezien mijn beperkte ruimte (2,5m) betekend dat ik dan maar 15cm tussen de muur en de bar heb. Plaatsen van plates is dus wel tricky; je staat er namelijk een beetje schuin bij/voor. Een plate van 20kg op de sleeve schuiven, die op schouder hoogte hangt….dat gaat een keer fout.

Een oplossing dus een kortere bar, zoals de ATX trainging bars. Je hebt er een van 170 cm en een van 200 cm. Beide passen in het Halfrack. Maar ook maar net aan.

Wat is jullie advies:
  • Bar van 220 die goed in het rack pas, maar waar het plaatsen van plates niet echt top is
  • Training bar die net in het rack past, maar waat het plaatsen van plates goed is
Hoor het graag!

Ps: ik weet dat de training bars minder gewicht aankunnen, maar dergelijke hoeveelheden kan ik toch niet aan.
 
Hi all,

Ben bezig met mn homegym in te richten. Nu heb ik niet alle ruimte van wereld. Gym wordt 2,5m x 2.5m
Ik heb een ATX HRX 620. En ik ben op zoek naar een geschikte bar. Idealiter koop ik een oly bar van 2,2m

Maar gezien mijn beperkte ruimte (2,5m) betekend dat ik dan maar 15cm tussen de muur en de bar heb. Plaatsen van plates is dus wel tricky; je staat er namelijk een beetje schuin bij/voor. Een plate van 20kg op de sleeve schuiven, die op schouder hoogte hangt….dat gaat een keer fout.

Een oplossing dus een kortere bar, zoals de ATX trainging bars. Je hebt er een van 170 cm en een van 200 cm. Beide passen in het Halfrack. Maar ook maar net aan.

Wat is jullie advies:
  • Bar van 220 die goed in het rack pas, maar waar het plaatsen van plates niet echt top is
  • Training bar die net in het rack past, maar waat het plaatsen van plates goed is
Hoor het graag!

Ps: ik weet dat de training bars minder gewicht aankunnen, maar dergelijke hoeveelheden kan ik toch niet aan.
Met 15 cm ruimte links en rechts van je barbell kun je theoretische gewoon alle halterschijven erop en eraf krijgen... maar praktisch is het natuurlijk niet. Als je denkt dat je je daar aan gaat storen of dat het mis zou gaan met het verwisselen van halterschijven, dan zou ik persoonlijk toch de 200 cm barbell kiezen zodat je wat meer ruimte naast de barbell hebt (al is dat effectief maar 10 cm per kant extra ruimte).

De 10 kg Training Bar heeft een kleinere binnenmaat van slechts 124 cm, die zou ik niet aanraden voor de HRX-620 aangezien het rack 121 cm breed is.
 
Ik merk dat de MBX-660 i.c.m. de Leg lift option vrij snel instabiel wordt (aan de achterkant zeg maar) zodra je er gewichten aan hangt. Lijkt me ergens wel logisch vanwege de ongelijke gewichtsverdeling en het is eenvoudig op te lossen door 2 schijven op de poten te leggen. Geen groot probleem dus, maar ben benieuwd of meer mensen dit ondervinden, of dat ik misschien toch iets fout doe...
 
Ik merk dat de MBX-660 i.c.m. de Leg lift option vrij snel instabiel wordt (aan de achterkant zeg maar) zodra je er gewichten aan hangt. Lijkt me ergens wel logisch vanwege de ongelijke gewichtsverdeling en het is eenvoudig op te lossen door 2 schijven op de poten te leggen. Geen groot probleem dus, maar ben benieuwd of meer mensen dit ondervinden, of dat ik misschien toch iets fout doe...
Totaal geen last van. Ik weet niet of dat mss komt door jouw eigen gewicht of het gewicht wat je gebruikt maar Ik ben zelf 73 kg en heb de rugleuning van mijn bench vrijwel rechtop staan (1 tandje schuin) en heb ongeveer 50 kg aan de leg lift option hangen.

Geen beweging van de bench oid.
 
Totaal geen last van. Ik weet niet of dat mss komt door jouw eigen gewicht of het gewicht wat je gebruikt maar Ik ben zelf 73 kg en heb de rugleuning van mijn bench vrijwel rechtop staan (1 tandje schuin) en heb ongeveer 50 kg aan de leg lift option hangen.

Geen beweging van de bench oid.
Hmm.. apart. Ik weeg maar iets meer en ook rugleuning en gewicht komt wel ongeveer overeen.
Ondergrond is ook gewoon vlak trouwens...
 
Hi all,

Ben bezig met mn homegym in te richten. Nu heb ik niet alle ruimte van wereld. Gym wordt 2,5m x 2.5m
Ik heb een ATX HRX 620. En ik ben op zoek naar een geschikte bar. Idealiter koop ik een oly bar van 2,2m

Maar gezien mijn beperkte ruimte (2,5m) betekend dat ik dan maar 15cm tussen de muur en de bar heb. Plaatsen van plates is dus wel tricky; je staat er namelijk een beetje schuin bij/voor. Een plate van 20kg op de sleeve schuiven, die op schouder hoogte hangt….dat gaat een keer fout.

Een oplossing dus een kortere bar, zoals de ATX trainging bars. Je hebt er een van 170 cm en een van 200 cm. Beide passen in het Halfrack. Maar ook maar net aan.

Wat is jullie advies:
  • Bar van 220 die goed in het rack pas, maar waar het plaatsen van plates niet echt top is
  • Training bar die net in het rack past, maar waat het plaatsen van plates goed is
Hoor het graag!

Ps: ik weet dat de training bars minder gewicht aankunnen, maar dergelijke hoeveelheden kan ik toch niet aan.


Je zou wellicht de optionele roller J cups kunnen bijbestellen. Dan kan je de barbell helemaal tot de sleeve schuiven. Scheelt weer een paar CM
 
Ik merk dat de MBX-660 i.c.m. de Leg lift option vrij snel instabiel wordt (aan de achterkant zeg maar) zodra je er gewichten aan hangt. Lijkt me ergens wel logisch vanwege de ongelijke gewichtsverdeling en het is eenvoudig op te lossen door 2 schijven op de poten te leggen. Geen groot probleem dus, maar ben benieuwd of meer mensen dit ondervinden, of dat ik misschien toch iets fout doe...
Een klein beetje beweging zou je misschien kunnen merken, afhankelijk van hoe hoog je het beendeel positioneert en of je naar voren leunt of niet. Maar bij normaal gebruik zou je je nooit zorgen hoeven te maken dat de bank voorover kiept of iets dergelijks.

Als je wil dat wij er naar kijken, maak dan eens een video (van de zijkant gefilmd) en stuur die door naar onze klantenservice zodat wij kunnen zien wat er precies gebeurt.
 
Ik merk er nieks van alleszinds. Maar ik doe ze wel best licht die leg curls. En op de laagste stand (lager dan het pinnetje nog zelfs).
 
Een klein beetje beweging zou je misschien kunnen merken, afhankelijk van hoe hoog je het beendeel positioneert en of je naar voren leunt of niet. Maar bij normaal gebruik zou je je nooit zorgen hoeven te maken dat de bank voorover kiept of iets dergelijks.

Als je wil dat wij er naar kijken, maak dan eens een video (van de zijkant gefilmd) en stuur die door naar onze klantenservice zodat wij kunnen zien wat er precies gebeurt.

Oh dat zou mooi zijn. Volgende beentraining zal ik het wel eens filmen. Verwacht nl dat het gewoon aan mij ligt :D
 
Hi all,

Ben bezig met mn homegym in te richten. Nu heb ik niet alle ruimte van wereld. Gym wordt 2,5m x 2.5m
Ik heb een ATX HRX 620. En ik ben op zoek naar een geschikte bar. Idealiter koop ik een oly bar van 2,2m

Maar gezien mijn beperkte ruimte (2,5m) betekend dat ik dan maar 15cm tussen de muur en de bar heb. Plaatsen van plates is dus wel tricky; je staat er namelijk een beetje schuin bij/voor. Een plate van 20kg op de sleeve schuiven, die op schouder hoogte hangt….dat gaat een keer fout.

Een oplossing dus een kortere bar, zoals de ATX trainging bars. Je hebt er een van 170 cm en een van 200 cm. Beide passen in het Halfrack. Maar ook maar net aan.

Wat is jullie advies:
  • Bar van 220 die goed in het rack pas, maar waar het plaatsen van plates niet echt top is
  • Training bar die net in het rack past, maar waat het plaatsen van plates goed is
Hoor het graag!

Ps: ik weet dat de training bars minder gewicht aankunnen, maar dergelijke hoeveelheden kan ik toch niet aan.
Ik train al een paar jaar met de ATX training bar 170 cm en een nadeel is dat deze vrij dun is waardoor de bar best wel in je handen snijdt met deadlifts. Verder een prima bar die weinig doorbuigt.
 
Toevallig al meer informatie over levering van de ATX curved jammer arms?
 
Toevallig al meer informatie over levering van de ATX curved jammer arms?
Daar is op dit moment helaas nog niets van bekend. Zodra er een levertijd bekend is vermelden wij deze op de productpagina.
 
MBX-660.

Niet op voorraad, verwacht midden december.

Jeetje, ik ben al van juli/aug aan het wachten, en er heeft de afgelopen 3 maanden gestaan: verwacht begin november. Nu dit, wat jammer. Is de oorzaak bekend?
 
Back
Naar boven