MuscleMeat

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Bezoekers in dit topic

Beste Fitness Seller, kunnen we nog altijd verwachten dat jullie toonzaal eind 2022 zal open gaan ? Ik kijk er naar uit !
De nieuwbouw van het kantoor zou eigenlijk vorige maand klaar zijn maar heeft helaas vertraging opgelopen. Pas nadat het nieuwe kantoor klaar is kunnen wij beginnen aan de showroom, aangezien deze nu tijdelijk dienst doet als kantoor. Of we de showroom nog voor eind dit jaar kunnen verbouwen durf ik nu nog niet te voorspellen, omdat de bouw van het kantoor veel langer duurt dan gedacht.
 
Fitness Seller

Toevallig een idee wanneer de FBX-610 weer op voorraad is?

Of is de fbx 510 ook geschikt om een fat pad op te bevestigen?
 
Laatst bewerkt:
Fitness Seller

Toevallig een idee wanneer de FBX-610 weer op voorraad is?

Of is de fbx 510 ook geschikt om een fat pad op te bevestigen?
Niet op korte termijn. Wellicht in augustus of september.

De FBX-510 is standaard niet geschikt voor het Fat Pad. Dat betekent dat de standaard schroefgaten niet overeenkomen, maar je zou het Fat Pad eventueel wel met normale houtschroeven kunnen vastmaken. De stalen ondersteuning is wel wat kleiner bij de FBX-510 dus wellicht niet te veel op de uiteinden van het kussen leunen ;)
 
Heeft iemand op dit forum toevallig de ATX Squats Stands SQS-800 staan in combinatie met de ATX Offset Pull-up bar? Ik heb nu de verbindingsbeugel voor Squat Stands boven in gemonteerd voor chin ups maar vind deze nogal aan de dikke kant. (diameter 38 mm) en de Offset Pull-up bar is 32mm


atx sQUAT STANDS.jpg

 
Heeft iemand op dit forum toevallig de ATX Squats Stands SQS-800 staan in combinatie met de ATX Offset Pull-up bar? Ik heb nu de verbindingsbeugel voor Squat Stands boven in gemonteerd voor chin ups maar vind deze nogal aan de dikke kant. (diameter 38 mm) en de Offset Pull-up bar is 32mm
Je kunt de ATX Offset Pull-Up Bar gebruiken in combinatie met de SQS-800. Je dient dan wel de binnenste gaten (115 cm tussenafstand) van de optrekstang te gebruiken voor de bevestiging, want met de buitenste gaten zouden de squat stands te ver uit elkaar staan staan. Hou er ook rekening mee dat de offset optrekstang breder is dan de squat stands, dus die zal dan wel links en rechts een paar centimeter uitsteken. Daarnaast heeft de optrekstang een verhoging van circa 15 cm dus die zal iets lager uitkomen dan de verbindingsbeugel (die heeft volgens mij circa 20 cm verhoging).

Je kunt eventueel ook de normale 107 cm ATX Pull-up Bar gebruiken, zoals hier te zien op een foto van één van onze klanten:

1658137982444.png
 
Ha FS!
ik heb de volgende tegels in mijn gym gelegd: https://www.fitness-seller.nl/rubbertegel-50-x-50-x-3-cm/
Prima tegels, maar ze zijn wat glad. Ik merk dat mijn voeten langzaamaan wegglijden als ik aan het squaten ben. Met 675 kg op mijn schouders niet helemaal fijn ;-)
Droogt het vanzelf op/kan ik het opdrogen? Of moet ik een OSB plaatje neerlegen?

Hoor het graag!

grtn

B
 
Ha FS!
ik heb de volgende tegels in mijn gym gelegd: https://www.fitness-seller.nl/rubbertegel-50-x-50-x-3-cm/
Prima tegels, maar ze zijn wat glad. Ik merk dat mijn voeten langzaamaan wegglijden als ik aan het squaten ben. Met 675 kg op mijn schouders niet helemaal fijn ;-)
Droogt het vanzelf op/kan ik het opdrogen? Of moet ik een OSB plaatje neerlegen?

Hoor het graag!

grtn

B
Dat kan wellicht de olie van de matrijzen (mallen) zijn waarin deze rubbertegels worden geperst, dat kun je afvegen met een droge doek.

Maar als je zulke extreme gewichten (675 kg suat? :eek:) tilt zou je inderdaad ook eens kunnen nadenken over een ondergrond die beter geschikt is voor dit soort toepassingen. Deze rubbertegels hebben holle noppen aan de onderzijde dus die zullen een beetje kunnen indrukken. Je wil natuurlijk niet dat je hakken wegzakken. Voor een optimale grip en stabiliteit kun je kijken naar de ondergronden die ook op wedstrijden worden gebruikt (zoals houten platform, eventueel nog afgewerkt met tapijt). Dat biedt waarschijnlijk meer grip dan zo'n rubbertegel met vrij weinig textuur, en sowieso meer stabiliteit aangezien je nu een holle tegel met noppen aan de onderzijde hebt gekozen.
 
Droogt het vanzelf op/kan ik het opdrogen?
Ik had hetzelfde probleem en dat is vanzelf opgedroogd. Het kan wel een week of zo duren maar na een tijdje glijden ze niet meer.
Dus een beetje geduld en het lost zich vanzelf op.
 
Ik had hetzelfde probleem en dat is vanzelf opgedroogd. Het kan wel een week of zo duren maar na een tijdje glijden ze niet meer.
Dus een beetje geduld en het lost zich vanzelf op.
En met een droge doek afvegen gaat nog sneller :D
 
Laatst bewerkt:
Ha FS!
ik heb de volgende tegels in mijn gym gelegd: https://www.fitness-seller.nl/rubbertegel-50-x-50-x-3-cm/
Prima tegels, maar ze zijn wat glad. Ik merk dat mijn voeten langzaamaan wegglijden als ik aan het squaten ben. Met 675 lbs op mijn schouders niet helemaal fijn ;-)
Droogt het vanzelf op/kan ik het opdrogen? Of moet ik een OSB plaatje neerlegen?

Hoor het graag!

grtn

B
Fixed. ~306kg is nog steeds een monster squat
 
Heel eerlijk: ik merkte weinig verschil.
Misschien dat het nadien wel sneller opgedroogd is in vergelijking met enkel laten drogen.
Dat kan ook. De olie zit ook tussen de granulaatkorrels in dus met één keer vegen haal je wellicht niet meteen alles weg. De toplaag wordt ook wat ruwer door slijtage na een tijdje, dus dat kan ook verklaren waarom je meer grip voelt na verloop van tijd.
 
Dat kan wellicht de olie van de matrijzen (mallen) zijn waarin deze rubbertegels worden geperst, dat kun je afvegen met een droge doek.

Maar als je zulke extreme gewichten (675 kg suat? :eek:) tilt zou je inderdaad ook eens kunnen nadenken over een ondergrond die beter geschikt is voor dit soort toepassingen. Deze rubbertegels hebben holle noppen aan de onderzijde dus die zullen een beetje kunnen indrukken. Je wil natuurlijk niet dat je hakken wegzakken. Voor een optimale grip en stabiliteit kun je kijken naar de ondergronden die ook op wedstrijden worden gebruikt (zoals houten platform, eventueel nog afgewerkt met tapijt). Dat biedt waarschijnlijk meer grip dan zo'n rubbertegel met vrij weinig textuur, en sowieso meer stabiliteit aangezien je nu een holle tegel met noppen aan de onderzijde hebt gekozen.
Dank voor je reactie. Ik zal er eens met een droge doek overheen gaan alvorens ik die 675 kg/lbs (:roflol:) in mijn nek leg.
 
Komt deze bij FS ook nog te koop in de toekomst ?
Ja vanzelfsprekend, zoals alle ATX producten :)


Deze nieuwe lat pulley is vanaf volgende week direct uit voorraad te bestellen.
 
Laatst bewerkt:
Enig idee wanneer de atx colour splash bumperplates weer op voorraad komen?
 
Enig idee wanneer de atx colour splash bumperplates weer op voorraad komen?
In augustus komen diverse bumper plates binnen, maar wees er snel bij want we hebben lang geen bumpers gehad dus er zijn waarschijnlijk veel wachtenden/geïnteresseerden.
 
Heeft iemand ervaring met Vitruve Encoder wat betreft Velocity Based training? Of houden jullie de eenvoudige regel aan niet grinden en ongeveer 2 reps in je tank laten?
 
Enig idee wanneer ATX-SB50-0600 (SPOTTER ARMS 600) en ATX-SQS-BRA verbindingsbeugels weer op voorraad zijn?
 
Back
Naar boven