Fitness Seller

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jullie verkopen de ATX Belt Squat Machine met een leverage arm, volgens GarageGymReviews kan dit slecht zijn voor je knieen:
We don't recommend lever based belt squats due to the sheering forces that occur on the knees
https://www.garagegymreviews.com/equipment/rogue-monster-rhino-belt-squat

Hoe zien jullie dat? :)
Je zou eens aan Coop kunnen vragen of hij wellicht kan onderbouwen waarop hij dat baseert, want daar ben ik wel benieuwd naar. Ik heb moeite om te begrijpen wat hij bedoelt en vraag me af het uit zijn verband is getrokken met een bepaalde belt squat machine in gedachte en/of een bepaalde houding die voor hem persoonlijk niet fijn voelde. Ik vermoed dat hij vanuit een persoonlijk standpunt spreekt en dat hij de hefarm beweging simpelweg niet zo prettig vindt.

Het enige dat ik mij kan bedenken is dat hij wellicht doelt op het feit dat de beweging van de hefarm je iets naar voren kan trekken. Er is namelijk een onderzoek dat aantoont dat er een verhoogde schuifspanning (de shear forces waar Coop het over heeft) op de knieën ontstaat als deze voorbij de tenen komen. Maar dat onderzoek kijkt niet naar de rest van het lichaam. Er is ook een studie die aantoont dat de schuifspanning op de heupen juist vele (!) malen groter wordt als de knieën niet voorbij de tenen mogen komen. Maar ik ben geen geleerde op dit gebied dus ik kan ook enkel vanuit mijn eigen opvatting spreken.

Vermoedelijk heeft Coop een bepaalde belt squat machine als referentiepunt die een kortere hefarm heeft of misschien een hoog bevestigingspunt van de hefarm. Dan kan het effect dat je voelt om naar voren getrokken te worden inderdaad best groot zijn. Maar bij ons toestel met de lange (en verstelbare) hefarm is dat effect zeer minimaal of niet eens merkbaar, zeker met de juiste voetpositie. Op de productpagina van onze ATX Belt Squat Machine vind je onder de productbeschrijving en specificaties enkele video's van klanten, daar kun je zien dat het effect om naar voren getrokken worden nauwelijks zichtbaar is. Heb je onze ATX Belt Squat Machine al eens gebruikt? Ik denk dat het niet voor niets één van de meest gekopieerde ontwerpen ter wereld is :cool: Er zullen vast mensen zijn die de voorkeur geven aan een kabel variant maar we hebben nog nooit specifieke feedback gekregen dat iemand de beweging van de hefarm storend vindt. Naar mijn mening biedt een hefarm juist ook veel voordelen, zoals grotere stabilisatie. En afgezien van het feit dat iemand een belt squat kiest om bijvoorbeeld rug- of schouderproblemen te voorkomen, is een ander voordeel van een hefarm ten opzichte van een kabel belt squat dat je je houding kunt aanpassen om te voorkomen dat je knieën te veel voorbij je tenen uitsteken als je dat zou willen. Je kunt bij de hefarm variant namelijk juist wat meer naar achteren hangen (tegen de hefarm in) om een wat rechtere houding te realiseren. Ik vermoed dat elke verwijzing naar het tegendeel grotendeels afhankelijk is van de houding van de gebruiker die de oefening uitvoert.

Bij de kabelvarianten word je overigens ook in een "fixed path" getrokken (niet naar voren zoals bij een hefarm maar wel naar beneden richting een vast punt). Als je echt een vrije beweging wil dan is een toestel zoals de SquatMax MD een goede optie (zij hebben ook veel onderzoeken gepubliceerd over de 'voordelen' van de vrije beweging van hun toestel ten opzichte van hefarm en kabel varianten). Maar dat is voor de meeste mensen alles behalve een praktisch apparaat, zeker niet voor thuis.

Overigens komt er later dit jaar misschien wel een hele mooie ATX Cable Belt Squat op de markt met een erg interessante prijs ;)
 
Laatst bewerkt:
Jullie verkopen de ATX Belt Squat Machine met een leverage arm, volgens GarageGymReviews kan dit slecht zijn voor je knieen:
We don't recommend lever based belt squats due to the sheering forces that occur on the knees

Hoe zien jullie dat? :)
Je kan de arm lang genoeg maken om geen last te hebben van je knieen. Heb de belt squat al tot een 260kg geladen met korte en lange arm en nog geen pijnlijke knieen gehad.
Momenteel laad ik de machine niet te zwaar, gebruik het meer voor high rep sets.

Ik vind het enige echte minpunt aan de machine de (nieuwe?) ruwe powder coat die sneller vatbaar is voor roest.
 
Overigens komt er later dit jaar misschien wel een hele mooie ATX Cable Belt Squat op de markt met een erg interessante prijs ;)
Interesting!
Word dit dan trouwens een standalone unit, of een accessoire?
 
Laatst bewerkt:
Hebben jullie een product, of een tip voor bij de 15cm drop pads van ATX?

Wil ze op zolder gebruiken om de klap van deadlifts op te vangen, maar zou nu ten kosten gaan van de ROM.

Zit een beetje in dubio over hoe ik mezelf 15cm omhoog krijg, wat dan ook nog met 350+ kilo belast kan worden.

5x3 cm matten stapelen kan misschien, maar dat is een beetje beunhaas en twijfel over de stabiliteit daarvan..
 
Hebben jullie een product, of een tip voor bij de 15cm drop pads van ATX?

Wil ze op zolder gebruiken om de klap van deadlifts op te vangen, maar zou nu ten kosten gaan van de ROM.

Zit een beetje in dubio over hoe ik mezelf 15cm omhoog krijg, wat dan ook nog met 350+ kilo belast kan worden.

5x3 cm matten stapelen kan misschien, maar dat is een beetje beunhaas en twijfel over de stabiliteit daarvan..
Dikke houten platen lijken mij het makkelijkste en waarschijnlijk goedkoopste. Stevige rubbertegels stapelen zou inderdaad ook kunnen maar kies dan wel massieve tegels (zonder noppen aan de onderzijde want die kunnen indrukken).

Overigens zijn de drop blocks inderdaad 15 cm hoog maar hou er rekening mee dat de gewichten ook nog een beetje in het foam wegzakken. Dat is niet veel maar afhankelijk van het gewicht kan dat toch een paar centimeter zijn. Als je zelf dan op 15 cm hoogte staat terwijl je barbell iets dieper ligt dan trek je in principe altijd een deficit deadlift van een paar centimeter ;)
 
Dikke houten platen lijken mij het makkelijkste en waarschijnlijk goedkoopste. Stevige rubbertegels stapelen zou inderdaad ook kunnen maar kies dan wel massieve tegels (zonder noppen aan de onderzijde want die kunnen indrukken).

Overigens zijn de drop blocks inderdaad 15 cm hoog maar hou er rekening mee dat de gewichten ook nog een beetje in het foam wegzakken. Dat is niet veel maar afhankelijk van het gewicht kan dat toch een paar centimeter zijn. Als je zelf dan op 15 cm hoogte staat terwijl je barbell iets dieper ligt dan trek je in principe altijd een deficit deadlift van een paar centimeter ;)
Enorm bedankt, even mezelf achter de oren krabben en bedenken waarom ik niet aan het wegzakken heb gedacht.. ik ga even kijken!
 
Is jullie showroom al (bijna) up & running?
Zo ja, staat/komt er een ATX CCS-500?
 
Is jullie showroom al (bijna) up & running?
Zo ja, staat/komt er een ATX CCS-500?
Hopelijk in april of uiterlijk in mei.

Ik heb nog geen idee wat we wel of niet zullen gaan opbouwen. Uiteraard de populaire producten maar ook de nieuwe producten zoals de CCS-500 proberen we op te bouwen.
 
Hopelijk in april of uiterlijk in mei.

Ik heb nog geen idee wat we wel of niet zullen gaan opbouwen. Uiteraard de populaire producten maar ook de nieuwe producten zoals de CCS-500 proberen we op te bouwen.

Waar komt jullie showroom? In Sittard?
Lijkt me ook wel leuk om eens een kijkje te nemen en wat inspiratie op te doen..

Zat trouwens naar deze te kijken;
Het lijkt alsof de productfoto en de 'actie' product foto een ander product laten zien?
 
Laatst bewerkt:
Waar komt jullie showroom? In Sittard?
Lijkt me ook wel leuk om eens een kijkje te nemen en wat inspiratie op te doen..

Zat trouwens naar deze te kijken;
Het lijkt alsof de productfoto en de 'actie' product foto een ander product laten zien?
Sittard inderdaad.

De actiefoto is de oude versie. Productfoto’s met witte achtergrond zijn de nieuwe versie.
 
Enig idee wanneer die losse pulley sets weer beschikbaar zijn?
 
Weet iemand of ATX ooit een J-Hook op de markt brengt voor mensen die een widegrip hebben met squatten in hun powercages? Nu zitten mn handen namelijk op de plaats van de standaard JHooks en deze accessoire mis ik eigenlijk nog in hun assortiment. Soort van jhook met offset naar binnen toe zeg maar.
 
Weet iemand of ATX ooit een J-Hook op de markt brengt voor mensen die een widegrip hebben met squatten in hun powercages? Nu zitten mn handen namelijk op de plaats van de standaard JHooks en deze accessoire mis ik eigenlijk nog in hun assortiment. Soort van jhook met offset naar binnen toe zeg maar.
Kleine kans, ik denk niet dat we zoiets snel zullen maken maar ik zal het eens noteren :) Maar dat zou dan op zijn vroegst eind dit jaar of pas volgend jaar zijn.

Voor nu denk ik dat je zoiets beter zelf kunt laten knutselen door een handig iemand, zoals Henk van powercage.nl
 
Weet iemand of ATX ooit een J-Hook op de markt brengt voor mensen die een widegrip hebben met squatten in hun powercages? Nu zitten mn handen namelijk op de plaats van de standaard JHooks en deze accessoire mis ik eigenlijk nog in hun assortiment. Soort van jhook met offset naar binnen toe zeg maar.

Die kost wel wat en moet dan van Engeland komen.
Maar past niet op ATX racks
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven