Originally posted by FraGGo
ik gebruik gewoon Excel
En ik gebruik gewoon Corel Quattro Pro
Maar serieus, het zou wel leuk zijn iets te hebben om die 1RM waarden en % of zo te berekenen.
Voor ik aan KT deed, was ik heel fanatiek met noteren van fietsgegevens, ook van hartslagmeter (helaas niet te downloaden).
Momenteel ben ik niet meer zo fanatiek met noteren van waarden, maar heb bijv. wel weer gisteren nog eens naar de gegevens van brevetten gekeken.
Het aardige van zelf maken is natuurlijk dat het precies doet wat jij wilt (al ziet het er soms niet uit).
Om een voorbeeld te noemen, voor brevetten oefen ik nog meer op het minimaliseren van pauzetijden dan op vergroten van de fietssnelheid, dus noteer ik altijd stop-start tijden bij controles e.d. om achteraf te berekenen hoeveel tijd ik 'verprutst' heb door niet te fietsen.. helaas is dat vooral 's nachts niet te filmen
Maar om weer terug te komen op KT: ik vind het noteren van die gegevens nu eigenlijk nog leuker dan dat fietsspul... dat weet ik onderhand wel.
Ik noteer reps en gewicht, laat het bij elkaar optellen en geef dan in een kolom de waarde tov een referentiepunt (meestal de 1e of 2e keer dat ik een oefening doe). Maar het ziet er allemaal nogal primitief uit... dus... kom op met een verslag over dat progje!
Eerlijk gezegd zijn mijn berekening voor gewicht en vet% het leukst.. daar heb ik nogal wat creativiteit in gestopt... jammer alleen dat het ideale vet% bij een steeds lager gewicht komt te liggen... als ik 0 kg MLM had verloren had ik er nu al opgezeten.. nu moet ik nog 6 kg door.
Espi