MuscleMeat

Fitness vraagjes (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

lemon

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 aug 2008
Berichten
5
Waardering
0
Hallo,
ik ben Raoul en ben 1,75 en weeg 50kg.
ik wil graag beginnen met fitnessen, maar nog niet alles is volkomen duidelijk nadat ik veel heb gelezen op dit forum. Mijn doel is om toch
wat meer gewicht te krijgen, ik streef naar ~60kg. Ik train thuis en heb dus alleen maar dumbbells ter beschikking :(. 2x3kg (niet verstelbaar) en
een verstelbare die gaat van 5kg tot 15kg. Met deze dumbbells zou ik graag mijn biceps,triceps en borst willen trainen.
Mijn vragen.
Wat verstaat men prècies onder 'overtrainen'?
Met hoeveel reps en sets zou ik het beste kunnen beginnen(bicep,tricep,borst)
Moet ik eiwit supplimenten nemen?
?????????
alvast bedankt,
raoul
 
Hoi,

Het is onverstandig om alleen triceps, biceps borst te trainen. Beter ga je naar een sportschool en ga je een fullbody schema doen
 
Wat verstaat men prècies onder 'overtrainen'?
Dat is te lang trainen na een bepaaldje tijd gaat je lichaam over op katabole stand( spier afbouwend) houd iedere traing dus tussen de 45min-1u30minuuten

Met hoeveel reps en sets zou ik het beste kunnen beginnen(bicep,tricep,borst)
je kan 3*10doen
je kan 1*12 1*10 1*8 1*6 doen

Je kan zelf bepalen wat je het beste lijkt

Moet ik eiwit supplimenten nemen?
Neen maar wel eiwitrijke voeding eten zie voedings topic
 
Waarom, meld je je niet aan bij een sportschool ? Daar kun je dit soort vragen stellen en begeleiding krijgen met oefeningen en met voeding ( Bij een goede.) Je begint pas en dan is het niet zo verstandig om thuis maar wat aan te kloten met dumbbells want, punt 1 daar heb je niet genoeg aan en punt 2 de kans op blessures is veel groter voor jou je nog geen ervaring hebt. Train trouwens ook HEEL je lichaam je word er niet sneller breed van om alleen schouders, borst triceps te trainen dit ziet alleen raar uit.
 
Vergeet je benen niet te trainen.
 
Of: Ik loop toch de hele dag? Bij alle beginners lopen de benen blijkbaar altijd voor:rolleyes:
 
Benen zijn het belangrijkste
 
Benen zijn het belangrijkste
Daar loop je je hele leven op en trouwens, squat is een oefening daar train je niet alleen je benen maar ook een groot ander deel van je lichaam mee:cool:

Lees dit artiekel eens over squaten het is best intresant.:cool:
 
je bedoelt deadlift
 
overtraining is overrated. geef een spiergroep genoeg rust, minimaal 48 uur, dan zit je wel goed. dus niet elke dag t zelfde gaan trainen. je spier groeit in de rust, niet tijdens de training. verder raad ik je aan om naar een sportschool te gaan want zonder voedingsschema en zonder het trainen van je gehele lichaam zal je niet ver komen.

suk6!
 
Overtrainen is dat je je spieren te erg traint, dus dat je je spieren geen rust geeft. 3x8 lijkt mij wel goed voor jou voor in het begin. Eiwit supps is alleen nodig als je uit je eigen voeding te weinig eiwitten kunt halen. Anders is het niet nodig. Succes! :D
 
50 kg bij 1,75 is wel erg licht, ff langs de mcdonalds gaan en dan weer wegen


:D
 
Wat verstaat men prècies onder 'overtrainen'?
Dat is te lang trainen na een bepaaldje tijd gaat je lichaam over op katabole stand( spier afbouwend) houd iedere traing dus tussen de 45min-1u30minuuten
Met hoeveel reps en sets zou ik het beste kunnen beginnen(bicep,tricep,borst)
je kan 3*10doen
je kan 1*12 1*10 1*8 1*6 doen
Je kan zelf bepalen wat je het beste lijkt
Moet ik eiwit supplimenten nemen?
Neen maar wel eiwitrijke voeding eten zie voedings topic
Bedankt voor de duidelijke uitleg, en ik zal het overwegen om naar een sportschool te gaan :P

50 kg bij 1,75 is wel erg licht, ff langs de mcdonalds gaan en dan weer wegen
iedereen in mijn familie is niet echt zwaar , en ik mountainbike ongeveer een uur per dag in t bos :D, dus mijn benen krijgen ook wel wat beweging, maar ik neem aan dat extra trainen geen kwaad kan :cool:

thnx voor de snelle reacties!
 
Met je 'lichte bouw'(ecto) en je uur moutainbiken per dag (cardio) zal het moeilijk worden om ook maar iets aan te komen. Ik zelf heb een vrij lichte bouw en moet 4000 kcal eten om aan te komen :D gelukkig verschilt dit persoon. veel succes
 
moet 4000 kcal eten om aan te komen...

Haal je die 4000 kcal dan?
 
Back
Naar boven