AndroidHealthClinic

Fitnessapparatuur in hotels (op vakantie)

Bezoekers in dit topic

Sanvi

Novice
Lid geworden
30 jul 2018
Berichten
16
Waardering
0
Lengte
1m71
Massa
68kg
Hoi iedereen,

Over een paar weken vertrek ik naar Indonesie voor drie weken. Nu heb ik van een aantal (voorlopige) hotels al vernomen dat er een fitnesscentrum in het hotel zit, dus mocht ik tijd en zin hebben, kan ik daar mooi eens van gebruik maken. Uiteraard niet te veel, het blijft tenslotte vakantie. ;)
Maar een beetje trainen en onderhouden kan nooit kwaad (ik sport nu 4 keer in de week dus het zal even wennen zijn straks).

Nou lees ik op internet dat de fitnessapparatuur in hotels niet altijd optimaal is.

Hebben jullie ervaringen opgedaan met fitnessruimtes in een hotel waar je verbleef, en hoe beviel dat?

Just curious! :)
 
Ik heb altijd wel een fitness ruimte in het hotel op vakantie. Het eerste jaar ben ik nog wezen kijken, kijken alleen. De andere jaren deed ik zelfs de moeite niet.
Van de kant naar de poolbar zwemmen is genoeg training op vakantie :p
 
Dit verschilt enorm per hotel.

In de meeste hotels welke een fitnesscentrum adverteren zul je een minimalistisch opgezette fitness aantreffen (paar losse gewichten, barbell als je geluk hebt en iets als een loopband).

De beste indicator is om te kijken of het hotel foto's van hun fitnessruimte online heeft staan, hier kun je dan een inschatting van maken.
 
Vakantie is vakantie zeg ik altijd. Gebruik je vakantie om lekker je batterij op te laden zodat je erna weer vol ertegen kan. Je zult heus geen gains verliezen. Bovendien zijn fitnessruimtes in hotels meestal zeer matig.
Zou zelf dan eerder ervoor kiezen om een hardcore gym op te zoeken in de buurt waar je verblijft.
 
Vakantie is vakantie zeg ik altijd. Gebruik je vakantie om lekker je batterij op te laden zodat je erna weer vol ertegen kan. Je zult heus geen gains verliezen. Bovendien zijn fitnessruimtes in hotels meestal zeer matig.
Zou zelf dan eerder ervoor kiezen om een hardcore gym op te zoeken in de buurt waar je verblijft.
Ja, dat deden we in Thailand wel toen ik daar was (Chiang Mai). Tussen de locals gesport, maar inderdaad ook genoeg toeristen die daar verbleven (veel backpackers die denk ik maanden in Azie verbleven).

Ik begrijp dat de meeste fitnessfaciliteiten in de hotels veelal minimaal zijn. Nouja, ik zie het wel. Ik hoéf ook niets, maar mochten er toevallig faciliteiten zijn, en ik heb eens zin of wat tijd over, dan zou het een leuke optie kunnen zijn om te gaan sporten.

Verder zal ik genoeg bewegen en probeer ik goed op mijn voeding te letten (genoeg kwark, yoghurt, kip en ander vlees, niet al te ongezond en rustig aan met de alcohol). Zeker de buffetten (ontbijt en lunch) zijn wel eens killing; ik moet me echt dwingen niet te veel ongezonde zooi (pannenkoekjes e.d.) naar binnen te werken.

Gelukkig kan ik nu wel een stootje hebben, maar aan de andere kant; ik heb niet voor niets de afgelopen tijd zo gebeuld. :D

En mocht ik toch wat kilootjes aankomen, dan kan ik dat toch mooi gebruiken voor een soort najaarsbulk als ik terug ben.
 
Als je geluk hebt een roei-trainert en wat loopbanden. Voor het publiek wat je doorgaans neurotisch op die loopbanden ziet als je binnenkomt om te trainen en nog steeds op die loopbanden ziet als je weer weggaat is zo'n hok in zo'n hotel zeker geschikt. Voor het echte werk niet, ik zou die paar weken rust pakken als ik jou was.
 
Back
Naar boven