AndroidHealthClinic

Fitnessbrance voor weakasses en bejaarden?...

Bezoekers in dit topic

Ano_1982_9

Monstrous Giant
15 jaar lid
uitgeschakeld
Waardering
74
Lengte
1m79
Massa
112kg
Ik heb het idee dat de fitnessbrance van tegenwoordig steeds mieteriger en homofieler wordt..

Voorbeeld: In verscheidene gyms wordt je afgeraden om te deadliften en zelfs te squatten..:eek:

Gisteren bv. had ik een discussie met een gym-instructeur over squatten, omdat ze namelijk geen squatrek hadden. De gym-instructeur durfde mij doodleuk te vertellen dat ze geen bodybuilding-imago wilden opbouwen, vandaar dat ze geen squatrek hadden. Nadat ik hem vertelde dat squatten door allerlei atleten wordt uitgeoefend, gooide hij het erop dat squatten zowiezo slecht was, omdat de stang je zenuwen in je nek zou afknellen..:roflol: Waarop ik zei dat je de stang ook niet in je nek, maar op je traps moest leggen.. Toch was het slecht, bleef hij volhouden.. :D

Wat is dit voor crap? Hebben jullie dit ook al vaker moeten aanhoren? Leren ze op het CIOS dan niet dat deadliften en squattten, mits goed uitgevoerd, je core enorm verstevigt en je overall spiermassa doet toenemen?

Gaan de fitnesscentra zich richten op overtollige kantoornerds en kreupele bejaarden? Ik hoor zoiets steeds vaker.. Ja, wij willen een meer medisch verantwoord sportcentrum uitstralen..:roflol:

Damn, what's happening??

Ik ben de enige in mijn gym die squat, deadlift en benchpressers zijn er ong 5 met mij erbij gerekent

De rest is verliefd op machines:heart:

Als ik zo naar je foto's kijk, respect! Wat heb je allemaal wel niet voor apperatuur thuis staan dan?

Dat is btw ook de reden dat ik bij m'n oude gym ben weg gegaan. Wordt niet goed van mensen die zich bemoeien met m'n oefeningen.

Welkom in 2006. Commercieel moet je zijn anders is het zo gedaan met je gym..

Squats, deads en bankdrukken zijn gewoon slecht voor je! En zware gewichten tillen is al helemaal slecht! Maak nu gewoon maar gebruik van machines en de dumbbells tot 15 kg, dan is er niks aan de hand. Echt waar.

M@rsel zei:
Squats, deads en bankdrukken zijn gewoon slecht voor je! En zware gewichten tillen is al helemaal slecht! Maak nu gewoon maar gebruik van machines en de dumbbells tot 15 kg, dan is er niks aan de hand. Echt waar.

En zelfs 15 kilo vind ik nog een beetje hoog.. ik heb een algemene vuistregel.. als je het niet op 2 handen kan tellen is het teveel.. 10 kg max voor alle oefeningen!

Safety first jongens..

ik en mn trainingspartner zijn ook de enige die squatten EN deadliften.......bizar!

Wat een k*t gyms hebben jullie zeg.
Bij mij is het zo dat de sqaut rek regelmatig bezet is, dus niet zo zeuren en sqautten met die b*ch

kom niks te kort bij mn gym. Komt regelmatig nieuwe appratuur binnen en niet alleen voor cardio maar ook voor krachttraining.

Zijn wel veel slappe apparaten maar ook ruim voldoende om goed aan de slag te gaan..

Je mag tegenwoordig al blij zijn als een sportschool (tegenwoordig `Health Center`) vrije gewichten heeft. Trainen in een hempie is er niet bij, want al dat vertoon van echte spieren kan misschien klanten afschrikken. Geen laatste rep eruit persen, want o wee als je een kreetje slaakt. Daar is de gemiddelde huisvrouw ofbejaarde niet van gediend!:D
Voor het echte werk, zul je dus naar een echte sportschool moeten, bijv. een krachtsportvereniging. Je komt er veel grote monsters tegen en weinig huisvrouwtjes.

Wij worden geslagen met een stok als wij niet deadliften en squaten :D

Ons squatrek is trouwens NOOIT bezet.. ik en mn partner zijn dan ook de enige die het doen. Sommige mensen wagen zich nog wel aan partial smith squats.. en andere doen 3 reps met 40 kilo en gaan dan zeiken dat hun bovenrug pijn gaat doet en springen weer op de leg curl machine..

altijd wat hey, kan je nagaan hoe hard je aan het klagen was als de rijen voor de chest-press elke dag voor het squatrek stonden ;)

Terug
Naar boven