XXL Nutrition

Fitter worden na kanker

Bezoekers in dit topic

Tiene

Novice
Lid geworden
27 okt 2021
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m69
Massa
63kg
Vetpercentage
25%
Hoi allemaal.
Ik heb me aangemeld op dit forum om tips te lezen over trainingsschema's en de juiste voeding. Ik wil namelijk heel graag een stuk fitter worden, zo snel en efficiënt mogelijk.

De laatste paar jaar heb ik het moeilijk gehad omdat ik tumoren heb in mijn ruggenmerg. Ik ben 2 jaar geleden geopereerd, waarna het weer uitzaaide en toen 30 bestralingen gehad. Dit heeft wel de nodige schade toegebracht aan mijn ruggenmerg, waardoor vooral mijn linkerbeen minder kracht heeft. Ik ben me ervan bewust dat het niet zal worden wat het was, vooral omdat 1 spier niet meer goed wordt aangestuurd in mijn linker bil.

Naarmate ik wat meer energie begin te krijgen en van mijn medicatie af kom, begint het me meer te frustreren dat mijn lichaam zo is afgetakeld. ik ben 31 jaar jong maar vind dat mijn lichaam er ouder uitziet (ik durf nog geen foto's te plaatsen, sorry).

Sinds een maand of twee ga ik weer regelmatig naar de sportschool (minimaal 2 keer per week) en klim ik regelmatig (gemiddeld 1 keer per week). Ik loop veel. Ik eet voldoende eiwitten en vetten, en ben wat aan het minderen met de koolhydraten. Ik wil graag wat vet kwijt en iets meer spierdefinitie. Strak worden, voor hoe ver dat kan. Ik weet alleen niet wat realistisch is.

heeft iemand misschien iets soortgelijks meegemaakt? Weer fit worden na een lange tijd ziek te zijn geweest? En wat is 'normaal' qua toevoegen van gewichten tijdens het trainen? Ik merk namelijk dat ik niet veel sterker word. Ik kan nu de helft van mijn lichaamsgewicht optrekken bijvoorbeeld, maar verder kom ik gewoon niet.

Groetjes en bedankt voor het lezen/antwoorden!
 
Zou je je trainings- en voedingsschema kunnen plaatsen, en in welke mate je vooruitgegaan bent met bepaalde oefeningen?

In principe geldt voor jou hetzelfde als voor anderen; m.u.v. dus het functieverlies in je linkerbeen. (Ik neem aan verder geen andere schade en dus geen nierschade?)
 
Heftig verhaal, top dat je hier zelf mee aan de slag gaat.

Met jouw lengte/gewicht/vp vraag ik me af in hoeverre er spieren zijn om die spierdefinitie goed te voorschijn te krijgen.

Zou je niet liever op dit gewicht blijven hangen en proberen wat meer spiermassa te krijgen?

Succes!
 
Back
Naar boven