XXL Nutrition

Flat db press VS bench press

Bezoekers in dit topic

Osrsstrenght

Cool Novice
Lid geworden
4 feb 2020
Berichten
224
Waardering
911
Lengte
1m94
Massa
90kg
Ik heb het gevoel dat me bench press zwak tov me flat db press en daarom miss de bench press uit me schema compleet wil vervangen door flat db press.

Ik train 4x in de week, 2x upper 2x lower.
upper-lower-rust-upper-lower-rust-rust in de week.

Upper schema 1 begin ik met flat db press
Upper schema 2 begin ik met bench press.

Afgelopen trainingen redde ik met bench press 8x80 en met flat db press 8x34(per kant). imo is me bench zwak tov flat db press.

Heb ooit is gelezen dat bij lange ledematen/personen sommige oefeningen niet optimaal zijn, zou dit het kunnen zijn voor slappe bench? (ben 1m94)

Wat kan ik nu het beste doen? beide upper dagen beginnen met bench om me bench beter te krijgen en het goede compound is, beide beginnen met flat db press omdat ik daar naar gevoel meer uit haal/kracht in heb of gewoon 1 dag bench en 1 dag flat db press zoals ik nu doe.

als ik iets niet goed verwoord heb of meer context nodig qua trainingen kan je het gerust zeggen of vragen, kritiek leer je van.

Gr
 
Lange armen is meestal een zwakkere bench. Maar opzich valt het verschil tussen bench & db press wel goed mee vind ik.
Maar denk dat je niet veel fout kan doen als je eens het ene doet en de andere dag het andere
 
Doe gewoon wat je leuk vindt. In theorie gaat een db press je meer hypertrofie opleveren door de ROM maar daartegenover staat weer dat je makkelijker kan microloaden op de bench. Je chest lijkt prima developed dus doe gewoon wat je leuk vindt.

8x80 vs 8x34 lijkt me een prima verhouding. Je smokkelt waarschijnlijk meer op een db press.
 
Ik heb het gevoel dat me bench press zwak tov me flat db press en daarom miss de bench press uit me schema compleet wil vervangen door flat db press.

Ik train 4x in de week, 2x upper 2x lower.
upper-lower-rust-upper-lower-rust-rust in de week.

Upper schema 1 begin ik met flat db press
Upper schema 2 begin ik met bench press.

Afgelopen trainingen redde ik met bench press 8x80 en met flat db press 8x34(per kant). imo is me bench zwak tov flat db press.

Heb ooit is gelezen dat bij lange ledematen/personen sommige oefeningen niet optimaal zijn, zou dit het kunnen zijn voor slappe bench? (ben 1m94)

Wat kan ik nu het beste doen? beide upper dagen beginnen met bench om me bench beter te krijgen en het goede compound is, beide beginnen met flat db press omdat ik daar naar gevoel meer uit haal/kracht in heb of gewoon 1 dag bench en 1 dag flat db press zoals ik nu doe.

als ik iets niet goed verwoord heb of meer context nodig qua trainingen kan je het gerust zeggen of vragen, kritiek leer je van.

Gr
8x34kg db press lijkt me iets zwakker dan, of gelijk aan 8x80kg bp.
 
Developed? That's the truth of a cow!
 
Prima verhouding. Niet te druk over maken
Merk je dat één arm de beperkende factor is bij dumbells op je progressie?
 
Wat kan ik nu het beste doen?
Waar train je voor? Waar haal je plezier uit? Wil je puur spier opbouwen dan is een bench niet de beste oefening. Dan kan je meer halen uit dumbells of liever kabels.

Wil je sterk worden in de borst? Prima combinatie. Dan is je progressie afhankelijk van je herstel, periodisering enzovoort.

Wil je sterk worden in de bench? Dan moet je benchen.
 
Overigens is op papier bench niet de beste oefening maar sommige mensen hebben toch een bepaalde techniek of MMC dat het goed werkt voor hun borst. Ik mag dan wel een ecto zijn maar een decent borst heb ik wel. Indien je goed kan benchen dan heb je niet meer nodig in je programma dan overloaden op een bench en goed uitgevoerde cable flyes.

Met db press limiteer je in de meeste gyms al snel met de dumbells en gevaar ligt op de loer dat je form niet zo consistent is als een barbell, dus altijd je borst aan tikken en dergelijk.
 
Bedankt voor de reactie's
 
Bedankt voor de reactie's
Er staat nog een vraag open.
We, ... wachten nog op het juiste antwoord.
Je vertelde over je BP dbP en er werd gevraagd waar je je druk om maakt ?
Want wat boeit het, hoeveel je drukt ?
 
Wil het maximale eruit halen qua borst te trainen aangezien dat me wat zwakkere groep is imo
Een barbell bench versus een dumbbell press gaat weinig verschil maken. Doe de oefening die het meest comfortabel aanvoelt en welke je het beste uit kan voeren met jouw lichaamsbouw.
 
Gezien je naam moet ik het vragen: Strength level?
 
Ben ook wel benieuwd wat voor borst oefeningen je nog meer doet.
 
Ben ook wel benieuwd wat voor borst oefeningen je nog meer doet.
heb nu 2 borst oefeningen per upper dag, 3x8 beide. Flat db press / bench press / incline db press / incline bench.
 
Dat zijn in mijn ogen wel weinig oefeningen voor chest, ik train ppl (6 dagen) en heb 12 sets borst en die gaat goed vooruit.
je zou wat cable fly's / pec-deck kunnen toevoegen en decline db/bb press.
 
Als hij ze 3x8 doet, komt hij ook op 12 sets uit zwart-wit gezien. Of doe je 12 sets borst per push-training?
Een cable fly zou niet misstaan in je schema inderdaad.
 
Back
Naar boven