XXL Nutrition

Flat db press VS bench press

Bezoekers in dit topic

Ik zet anders wel me volledige trainingschema voor upper neer

upper 1
benchpress 3x8
cable row 3x8
latt puldown 2x8
Seated db shoulder push 3x10
incline db 3x8
close grip bench press 3x10
bicep cable curl 3x10

upper 2 is hetzelfde alleen dan bench press > flat db press & incline db press > incline bench

tips/opmerkingen/kritiek altijd welkom.
 
heb nu 2 borst oefeningen per upper dag, 3x8 beide. Flat db press / bench press / incline db press / incline bench.
Waarom geen fly oefening? Dat is imo toch wel onmisbaar voor borst.
 
Ja 12 per push training maar dan niet tot failure op isolatie oefeningen
 
Press ene training naar 5x5 en andere press vervangen voor flyes. Zorgen dat je sterker wordt op die 5x5 press.
 
Waarom geen fly oefening? Dat is imo toch wel onmisbaar voor borst.
dan de incline oefening vervangen voor fly's? en dan beter standing cable fly's of leggende dumbell fly's. of maakt dat niet veel uit?
 
Cable flyes zijn zwaar superieur tegenover dumbell. Met dumbells is het een waardeloze oefening imo.
 
Cable flyes zijn zwaar superieur tegenover dumbell. Met dumbells is het een waardeloze oefening imo.
Waardeloos wil ik niet zeggen maar cable flyes zijn wel beter idd. Of als je een goede fly machine hebt kan dat ook.
 
Waardeloos niet als je geen keuze hebt. Heb je die wel, vrij waardeloos in vergelijking met kabels.

Kan je ‘m seated met een bankje doen? Grootste voorkeur gaat daar naar uit
 
Waardeloos niet als je geen keuze hebt. Heb je die wel, vrij waardeloos in vergelijking met kabels.

Kan je ‘m seated met een bankje doen? Grootste voorkeur gaat daar naar uit
Hebben er wel bankjes. maar het is high of low cable's. kan ze niet zelf verschuiven
 
Ah rip. Liggend en dan low de oefening alsof je met dumbells doet, lukt dat?
 
Zou een tijdje 2 keer per week dezelfde oefening doen en in deze sterker gaan worden.
Lukt dat niet, minder reps en meer gewicht. Met 2x per week kan je hier beter op richten dan 1x per week. Met flat bench kan je makkelijker micro laden.
 
Afgelopen trainingen redde ik met bench press 8x80 en met flat db press 8x34(per kant). imo is me bench zwak tov flat db press
Je bench staat qua kg nooit gelijk aan je db press. Het boeit ook niet. Het zijn 2 verschillende oefeningen. Wat boeit is je vooruitgang.

Afgelopen trainingen deed je 8x80 zeg je. Wat deed je de trainingen hiervoor met bench? Wat deed je een maand geleden op de bench?

Zolang je vooruitgang boekt zou ik mij geen zorgen maken.
 
Varieer je per training in reps op zowel de bench als db press? Of elke keer hetzelfde aantal reps?
 
Varieer je per training in reps op zowel de bench als db press? Of elke keer hetzelfde aantal reps?
Ik probeer eigenlijk altijd dezelfde reps aan te houden, met db press 8x en bench 5x. train ik bijvoorbeeld 5x80 bench en red 6x80 bench, dan ga ik naar 5x82.5
 
Je kan proberen er variatie in te houden.

12,11,10

5x5

8,7,6,5

Paar x 1rm erbij
 
Laatst bewerkt:
Ik probeer eigenlijk altijd dezelfde reps aan te houden, met db press 8x en bench 5x. train ik bijvoorbeeld 5x80 bench en red 6x80 bench, dan ga ik naar 5x82.5
Eens wat anders proberen. Ik volg momenteel dit schema voor bench, maar heb de sets en reps omgedraaid en helpt me enorm.

 
Back
Naar boven