XXL Nutrition

Flauw vallen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Koning Eenoog

Incognito
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2002
Berichten
28.248
Waardering
5.505
Lengte
1m80
Massa
84kg
Vetpercentage
15%
Ehum, uhhh, enkele jaren geleden kwam een vage maat bij mij op school bij mij aankloppen. Hij vroeg mij en enkele andere vrienden of we mee gingen 'flauw vallen'. Wij, in het diepst van onze pubbertijd, op ontdekkingsreis van ons lichaam, stemde in en volgde hem naar een rustig grasveldje. Daar ging hij gehurkt op de grond zitten, plaatste zijn handen tussen zijn voeten en begon als een bezeten hijger te ademen. We keken elkaar een keer vreemd aan en grinnikten een keer. Maar hij hijgde gewoon door. Dit hijgen deed hij ongeveer een minuut a anderhalf. Toen stond hij snel op en blies in alle macht op zijn hand. En toen....kabats, klapte hij zo op de grond en bleef 10 seconde liggen. Toen deed hij zijn ogen open en keek alsof hij wakker werd na een avondje stevig doorzakken. Wij moesten natuurlijk allemaal hard lachen en dachten dat hij ons voor de gek hield. Dat moesten we zelf proberen. Dus wij met z'n alle gehurkt op dat veld en hijgen maar. Na een minuutje begonnen mijn handen te tintelen en besloot ik op te staan. Ik blies zo hard ik kon op mijn handen....
....langzaam deed ik mijn ogen open en dacht: 'holy ****, waar ben ik?' Ik kijk langs me en zie daar mijn maten versprijd en uitgeTd op de grond liggen met een gezichtsuitdrukking die boekdelen sprak. Tering, lekker gevoel! Daaaaaaamn riepen we allemaal, vaaaaaaaaag!!! In die maanden daarna heb ik dit nog wel eens vaker gedaan. Vooral als ik strondlazerus was is het extreem relaxed. Je word gewoon ff nuchter, word wakker en weet ECHT NIET hoe je daar komt.

Nou heb ik me door verschillende mensen laten vertellen dat dit extreem ongezond is en zelfs verlammingen van lichaamsdelen kan veroorzaken. Dit omdat het schijnbaar de luchtoevoer naar je hersenen blokkeerd. Ik doe het nu al lang niet meer, maar vraag me eigenlijk af of iemand het hier eens gedaan heeft, en eventueel weet of het echt zo schadelijk is?

thnx!
 
wahaha..ziek, ik weet niet of het ongezond is..maar iik kan het me best voorstellen
 
Originally posted by Rob G
Ehum, uhhh, enkele jaren geleden kwam een vage maat bij mij op school bij mij aankloppen. Hij vroeg mij en enkele andere vrienden of we mee gingen 'flauw vallen'. Wij, in het diepst van onze pubbertijd, op ontdekkingsreis van ons lichaam, stemde in en volgde hem naar een rustig grasveldje. Daar ging hij gehurkt op de grond zitten, plaatste zijn handen tussen zijn voeten en begon als een bezeten hijger te ademen. We keken elkaar een keer vreemd aan en grinnikten een keer. Maar hij hijgde gewoon door. Dit hijgen deed hij ongeveer een minuut a anderhalf. Toen stond hij snel op en blies in alle macht op zijn hand. En toen....kabats, klapte hij zo op de grond en bleef 10 seconde liggen. Toen deed hij zijn ogen open en keek alsof hij wakker werd na een avondje stevig doorzakken. Wij moesten natuurlijk allemaal hard lachen en dachten dat hij ons voor de gek hield. Dat moesten we zelf proberen. Dus wij met z'n alle gehurkt op dat veld en hijgen maar. Na een minuutje begonnen mijn handen te tintelen en besloot ik op te staan. Ik blies zo hard ik kon op mijn handen....
....langzaam deed ik mijn ogen open en dacht: 'holy ****, waar ben ik?' Ik kijk langs me en zie daar mijn maten versprijd en uitgeTd op de grond liggen met een gezichtsuitdrukking die boekdelen sprak. Tering, lekker gevoel! Daaaaaaamn riepen we allemaal, vaaaaaaaaag!!! In die maanden daarna heb ik dit nog wel eens vaker gedaan. Vooral als ik strondlazerus was is het extreem relaxed. Je word gewoon ff nuchter, word wakker en weet ECHT NIET hoe je daar komt.

Nou heb ik me door verschillende mensen laten vertellen dat dit extreem ongezond is en zelfs verlammingen van lichaamsdelen kan veroorzaken. Dit omdat het schijnbaar de luchtoevoer naar je hersenen blokkeerd. Ik doe het nu al lang niet meer, maar vraag me eigenlijk af of iemand het hier eens gedaan heeft, en eventueel weet of het echt zo schadelijk is?

thnx!

Ik heb het ook wel eens gedaan ja. Het is een hele eigenaardige ervaring. Ik denk wel dat je behoorlijk wat hersencelletjes verliest elke keer als je het doet.
 
Dat kende ik nog niet. ff proberen, zal direct het resultaat geven....
 
Volges mij ligt die Belg nog steeds van z`neigen af...
 
Dergelijke rages duiken van tijd tot tijd in bijna elke cultuur op. Was laatst een documentaire over op TV als ik het me goed herinner is het niet echt gezond. Maar het belangrijkste risico was dat je met je kop ergens op stuiterde.
 
ik heb het vroeger vaak gedaan, het heette 'ploppen'. het is idd jezelf ff laten flauw vallen, echter ik deed het alleen als ik egt zwaar stoned was, anders was het effect niet groot genoeg.

alleen ik zou dit dus niet aanraden, je krijgt wel een relaxe trip van 30 seconden, alleen het feit dat je je hersenen korte tijd van bloed afsluit (dit is wat er gebeurt heb ik gelezen) is nou niet egt bevorderlijk voor je hersenen, ik zou het daarom ook niet doen eigenlijk. heb wel het gevoel dat er flink wat hersencellen zijn gestorven in die tijd.

het is voor personen zoals olimantado die tog niet veel hersencellen meer over hebben en regelmatig stoned zijn ook wel een aanrader. zorg voor een goede plek waar je je niet bezeerd tijdens het vallen en zorg dat je niet gestoord wordt door iets of iemand tijdens je 'wedergeboorte'.

dit moet je doen:
ga op je hurken zitten en zwaar in- uitademen, doe dit eerst heel langzaam en dan steeds sneller, als je ongeveer op 1 minuut bent en al heel snel aan het ademen bent, spring je heel hard omhoog en blaas je in alle macht op je arm tot je niet meer kunt en neervalt....... Have a nice Dream!

ps bezopen werkt het niet egt goed, je moet egt ultra stoned zijn. dan krijg je het beste effect. wij zochten altijd 's nachts een zacht bosje/grasveld op. ook een tip is om het een keer in je eentje te doen, want doordat je niemand ziet/herkend blijf je veel langer in die trip hangen dat je niet weet wie je bent wat je doet, etc.
 
Laatst bewerkt:
wow gaaf zeg!!!
Heb het 4x geprobeerd nu. Het werkt wel verslavend lijkt me....
 
hehe, na het lezen van dit topic zit (bijna) iedereen op dit board zn hersenen te ver****en
 
Ik hoef het niet eens te doen.. het gebeurd helaas automatisch bij me :( van het ene op het andere moment kan ik ineens out zijn..

zo kicke vind ik flauwvallen niet
 
pffffff, nog 1X en dan stop ik er ECHT mee...
 
Heb je hem weer maar mensuh dit is echt niet gezond hoor.
Het feit dat je niet weet hoe je op een bepaalde plaats bent gekomen komt door het afsterven van gelinkte cellen die net ervoor gevormd zijn over waar je je bevindt. Korte Termijn Geheugen dus. Verbindingen en cellen sterven af.
Niet doen dus.
 
Met andere woorden het kan een soort korsokopf (ik weet niet hoe je het schrijft) opwekken.
 
Jah ik dacht dus ook al dat het niet echt verstandig zou zijn. Maar wat je zegt; als je goed stoned bent (of beter nog, dronken en stoned) is het echt super vaag. Moet je ergens doen waar de vogeltjes fluiten, op een grasveldje. Word je wakker en dan hoor je vredige vogeltjes...

o nee, je moet het niet doen!!! :D
 
Ik overweeg het morgen nog enkele keren te doen buiten als het mooi weer is, en dan stop ik er mee!
 
Ik overweeg het morgen nog enkele keren te doen buiten als het mooi weer is, en dan stop ik er mee! Het lijkt me trouwens ook een mooie truc om eens in mijn stamkroeg te doen!
 
Daar ben ik een te grote bangerik voor :scared:
 
Kan het ook tijdens het squaten? lijkt me wel wat :nanner:
 
mmm, tijdens het squatten lijkt het me toch een beetje gevaarlijk. Maar nu je het zegt, in de gym zou het ook een leuke grap zijn!! Vooral als er een nieuwe instructeur is, die nog wat onwennig is!! Maar het leuke is er nu een beetje af, ik geloof dat ik het vanavond 7x gedaan heb.... Eigenlijk wel vreemd dat deze technieken nog zo onbekend zijn!
 
Back
Naar boven