Fitness Seller

Flauw vallen

Bezoekers in dit topic

maar aan jou om daar verandering in te brengen.
onze belgische truukenprofeet:)
 
Oli, ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele verlamingen of gedragsstoornissen ;) Neej maar ik vroeg me dus af, als het gewoon flauw vallen is, dan kan het toch niet zo ectreem veel kwaad. Mensen die bijvoorbeeld regelmatig flauw vallen net als NaIad die hebben toch ook nergens last van? Of is dat een andere manier van flauw vallen?
 
Originally posted by Rob G
Oli, ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele verlamingen of gedragsstoornissen ;) Neej maar ik vroeg me dus af, als het gewoon flauw vallen is, dan kan het toch niet zo ectreem veel kwaad. Mensen die bijvoorbeeld regelmatig flauw vallen net als NaIad die hebben toch ook nergens last van? Of is dat een andere manier van flauw vallen?

Ik kan er niet over meespreken want ik heb het nog nooit gedaan, maar... Het heeft in elk geval te maken met je bloeddruk. Je creert een te grote schommeling, wat schade kan berokken aan je hart, je vasculair systeem en zelfs je centraal zenuwstelsel. Daarvoor hebben de hersenen een bepaald truukje. Je hersenen geven de opdracht om flauw te vallen opdat alle energie naar de vitalelevensfuncties zou gaan bv hart, ademhaling, hersenen. Wanneer er een vreemde bedreigende storing optreedt in je lichaam, kunnen de hersenen in een paniekreactie al de niet-vitale functies uitschakelen, wat wij dus "flauw vallen" noemen..

Dat kunstmatig flauwvallen is dus ongezond. Het kan in vele gevallen geen kwaad, maar als je een zwak hart hebt of een zwak vasculair systeem, kan het wel een slecht aflopen. Ik wil niemand angstig maken, maar hier in Essen was ooit eens een jongen en die heeft juist hetzelfde gedaan. Het was zijn eerste trip, en het was ook meteen zijn laatste.. Hij had dus idd een zwak hart.. Denk dus 2x na voor je aan dit soort tripjes begint..
 
Originally posted by avg
Met andere woorden het kan een soort korsokopf (ik weet niet hoe je het schrijft) opwekken.

Nee je hebt het over het Syndroom van Korsakoff. Ligt op een ander gebied namelijk door overmatig alcoholgebruik ga je een tekort creëren aan vitamine B. Langdurige tekorten doen je een soort amnesie of geheugenverlies ontwikkelen die blijft. Dwz dat bijv. iemand met dit syndroom wat zegt, meteen daarna het ook vergeten is. ONMOGELIJK om nog zelfstandig te leven.
Kan je wel verzekeren dat dit het ergste is wat je kan overkomen.

Maar euhh gewoon niet doen die dinguh. Heb trouwens nooit veel behoefte gehad aan zo'n trickies :D
 
Originally posted by Rob G
Oli, ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele verlamingen of gedragsstoornissen ;) Neej maar ik vroeg me dus af, als het gewoon flauw vallen is, dan kan het toch niet zo ectreem veel kwaad. Mensen die bijvoorbeeld regelmatig flauw vallen net als NaIad die hebben toch ook nergens last van? Of is dat een andere manier van flauw vallen?

jij wil niet weten waar ik allemaal last van heb.. dan ben ik morgen nog bezig.. en sommige dingen komen ook door het flauwvallen..

dus NEE het is zeker weten niet gezond..

ps ik doe het niet express het flauwvallen.. of er voor zorgen dat ik flauwval.. dus het zal iig minder ongezond zijn dan wat jullie doen.. *stelletje dwazen* :no:
 
Laatst bewerkt:
kheb ervan gehoord dat er mensen niet meer uit hun trip kwamen en daardoor in coma raakten... :rolleyes:

have fun...
 
Originally posted by NewbieNeo
kheb ervan gehoord dat er mensen niet meer uit hun trip kwamen en daardoor in coma raakten... :rolleyes:

have fun...


tja, ik ken iemand die 10 dagen of zo in coma gelegen heeft , maar wat hij toen gezien en gehoord had was op zich al een leuke trip, dus......
alles heeft zijn leuke kanten....
 
Always look at the bright side of life
 
Ik heb het een paar keer gehad met atletiek, op het einde van de 400 mtr sprint. Ik was eigenlijk 100 mtr. loper en dan toch stiekum 400 willen lopen op dezelfde manier...VOLUIT GAAN!

Idd eerst tintelende handen, dan zwarte vlekken en vreemde visuele dingen en dan boem! weg......en daarna bijkomen op de baan met een zuurstofmasker op je gezicht en vragen of je nu echt onder de 48.50 bent gegaan. Om er vervolgens achter te komen dat je of:

A Over de laatste 100 mtr. ongeveer 15 sec hebt gedaan, en dus bij lange na die tijd niet gehaald kan hebben :rolleyes:
B Je niet eens de finish hebt gehaald en gewoon op 20 mtr. voor het einde plat ging :cool:

Mar het is wel een lekker gevoel moet ik toegeven. Alleen ik heb het ook een keer gehad dat ik erna weer direct een 3000mtr steeple chase moest lopen, en dat is niet leuk. Wordt je wel hard van maar het is echt ongezond. Dus ik ben op advies van mijn trainer maar gestopt met langer dan 200 mtr. omdat ik te diep ga. Is op zich een kwaliteit, maar kan ook je dood worden.
 
dat truukje is wel leuk op zich maar zo als iemand al opperde wel opletten dat je nergens tegen aan knalt of je hebt net als mij 2 tanden minder :(
 
nightje zei:
dat truukje is wel leuk op zich maar zo als iemand al opperde wel opletten dat je nergens tegen aan knalt of je hebt net als mij 2 tanden minder :(

wow ****ed up bro, ben je tanden uit je mond gevallen met flauwvallen?
 
truukje toegepast en kerel die me ging opvangen dacht dat ik aan het lullen was
dus op mijn knieen gezakt en derna recht met mijn 2 voortanden op stuk beton

dada tandjes .....
 
Oude topic. Over flauwvallen gesproken, ben zelf nooit flauw gevallen. Maar voel dat ik dicht in de buurt kom als ik een superzwaar setje doe... geeft een instabiele maar tegelijk een prettig gevoel.
 
nightje zei:
truukje toegepast en kerel die me ging opvangen dacht dat ik aan het lullen was
dus op mijn knieen gezakt en derna recht met mijn 2 voortanden op stuk beton

dada tandjes .....


omfg!!!

dar ben ik dus altijd als de dood voor he? Me tanden zijn me heilig. Ik mag alles breken, scheuren, verrekken, enz.. maar me tanden moeten in me bek blijven staan.
 
KaLe zei:
omfg!!!

dar ben ik dus altijd als de dood voor he? Me tanden zijn me heilig. Ik mag alles breken, scheuren, verrekken, enz.. maar me tanden moeten in me bek blijven staan.

:thumbs::thumbs::thumbs:

helemaal mee eens bro!
 
Idd, je tanden moet je zuinig op zijn ! Ben ik wel teminste. Ik let ook altijd op andere mensen zn tanden :)
 
Tsunami zei:
Ik heb het een paar keer gehad met atletiek, op het einde van de 400 mtr sprint. Ik was eigenlijk 100 mtr. loper en dan toch stiekum 400 willen lopen op dezelfde manier...VOLUIT GAAN!

Idd eerst tintelende handen, dan zwarte vlekken en vreemde visuele dingen en dan boem! weg......en daarna bijkomen op de baan met een zuurstofmasker op je gezicht en vragen of je nu echt onder de 48.50 bent gegaan. Om er vervolgens achter te komen dat je of:

A Over de laatste 100 mtr. ongeveer 15 sec hebt gedaan, en dus bij lange na die tijd niet gehaald kan hebben :rolleyes:
B Je niet eens de finish hebt gehaald en gewoon op 20 mtr. voor het einde plat ging :cool:

Mar het is wel een lekker gevoel moet ik toegeven. Alleen ik heb het ook een keer gehad dat ik erna weer direct een 3000mtr steeple chase moest lopen, en dat is niet leuk. Wordt je wel hard van maar het is echt ongezond. Dus ik ben op advies van mijn trainer maar gestopt met langer dan 200 mtr. omdat ik te diep ga. Is op zich een kwaliteit, maar kan ook je dood worden.

Dat heb ik dus regelmatig voor als ik een bloeddrukval heb, ook meteen de reden waarom ik om veiligheidsredenen niet meer squat
 
Back
Naar boven