MuscleMeat

Flauwval gevoel en overstappen naar ander schema?

Schema wijzigen?

  • Nee

    Stemmen: 1 100,0%
  • Ja, blijf 5x5 doe, maar kies voor power clean

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ja ga naar starting strength

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal stemmers
    1

Bezoekers in dit topic

Sondezeg

Cool Novice
Lid geworden
11 jul 2017
Berichten
124
Waardering
19
Lengte
1m71
Massa
68kg
Hey,

Ik heb een paar vragen over mijn training en of een overstap van schema zou kunnen helpen.

1. Tijdens het deadliften krijg ik een flauwval gevoel, wordt een beetje draaierig en kan wittig worden in mijn gezicht. Hoe zou dit kunnen komen en is daar een oplossing voor? Eten doe ik natuurlijk sowieso genoeg en water spuit ik 5 keer door, wat neerkomt op om en nabij 300ml sondevoeding). Ademhaling is iets waar ik sowieso nog, geel meer, op moet letten.

2. Bij deadliften blijf ik hangen op 75kg met de normale greep. Ik heb 3 keer 80kg gedaan met de mixed grip, dan lukt het wel, maar dat is niet de veiligste manier voor mijn spieren. Wat kan ik doen om dit toch te halen (een riem gaat hem niet worden, ivm jejenumsonde)?

3. Zou het nut hebben om over te stappen op het starting strength programma met daarbij power clean, om zo ook mijn deadlift gewicht omhoog te krijgen? Ik doe nu 5x5 en dat gaat met squatten altijd wel goed. Ik zou eventueel ook 5x5 kunnen blijven doen, maar dan in plaats van' barbell row' de power clean invoegen? De barbell row kan dan als extra oefening gedaan worden?

Alvast bedankt. :)
 
1. Eet je echt genoeg? Laat je voeding eens zien.. wellicht meer carbs eten voor t trainen. Verder is de deadlift gewoon zwaar, word ook vaker duizelig en suizende oren..

2. Grip trainen, magnesium, Hooked grip, straps

3. Nee gewoon 5x5 blijven doen, aan je verhaal af te lezen is grip het probleem..
 
1. Voeding is niet heel interessant om te laten zien, is sondevoeding. Meer daarover is te lezen in dit topic: Sondevoeding en krachttraining. Zit nu in de cutfase dus 1700ml (2260kcal) en dit gaat 24 uur per dag door. Dus dat flauwval gevoel is normaal bij deadlift? Niets aan te doen?

Info van MFP, zit met het meeste wel goed. Suikers zit ik laag in, carbs wel weer goed. De bovenste rij is met wat ik in totaal binnenkrijg. De rode cijfers komen doordat MFP aangeeft dat ik mijn kcal nodig heb, maar het aantal is besproken met diëtiste en kwam uit op die 2260.
nqxwe0.png


2. Grip is dus het probleem? Ik heb geen pijn in mijn vingers of dergelijke dingen bij het deadliften. Ik krijg die hele stang niet van de grond af, tenzij de mixed grip welke dus niet echt geweldig is. Voor de hooked grip zijn met vingers te klein helaas, kom net precies ver genoeg om de stang goed vast te houden. Straps zou eventueel wel een goede oplossing kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Waar zijn alle vervolg berichten gebleven? ??????

Nou ja, om daar toch nog op te reageren:

marina1975 en Steks,

ik heb besloten om morgen toch naar de sportschool te gaan. Ik ga dan squatten met 40kg en natuurlijk ook diep. Wel heb ik snel pijnlijke knieën. Had zondag diep gesquat zonder enig gewicht en toch kraakte mijn knieën behoorlijk. Ook deden ze de hele dag pijn. Aangezien ik weet dat dit niet normaal is vroeg ik me af of het daardoor wel slim is om diep te squatten? Ik zou het wel gewoon graag willen doen, want het is ook wel weer goed voor de knieën.

Raden jullie aan om ook met deadlift weer wat omlaag te gaan, of toch gewoon die 77,5kg aanhouden?
 
Er is een probleem geweest op het forum waardoor de back up van 26 november terug gezet is. Dus helaas is alles daartussen verloren gegaan...

Goed dat je toch naar de sportschool gaat!
Met je knieen. Duw je ze goed genoeg naar buiten? Anders toch nog een keer filmen of inderdaad eerst even wat minder diep gaan en later wat dieper.
Is misschien ook even wennen om dieper te gaan misschien. Anders eerst even vooraf wat BW diepe squats doen om op te warmen.

Ik zou Deadlift zodaning het gewicht verlagen dat je een echte goede vorm hebt. Dan weer opbouwen met je gewichten.
 
Ah vandaar, kan gebeuren. :p

Ik duw ze wel goed genoeg naar buiten, ja. Heb al een aantal jaren wat zwakkere knieën, maar kan helaas niets voor gevonden worden door artsen. Ik ga het dieper squatten gewoon maar doen, misschien lost dat het probleem wel op. Zou fijn zijn.

Deadlift ga ik verlagen, denk naar 50kg/60kg.
 
Heb zonet de diepe squat gedaan, begon met 40kg was erg licht. Dus toen 50kg, was ook te licht, en toen 60kg, dat was perfect. Nu ook geen last van mijn knieën. Het voelde ook een stuk beter aan dan dat rare gedoe dat ik eerst deed. Bedankt voor de hulp.
 
Heb je beeldmateriaal
 
Hierbij beeldmateriaal. Heb de squad hiervoor nogmaals 5 keer gedaan.was al wat vermoeid,maar lukte nog stééds goed.

 
Haal even die vangers weg daar dan voortaan. Is allemaal wat onwennig qua voetpositie en in het algemeen maar denk dat je dit gewoon lekker als startpunt kan nemen qua diepte en vorm en dat zal dan vast goed komen in de loop der tijd met genoeg zelfanalyse en consistent blijven doortrainen.
 
Ik trainde op een andere dan normaal.die vangers heb ik normaal gesproken niet en zullen dan natuurlijk ook niet in de weg zitten. Ik had bij het maken van dit filmpje ook wel al 6 x 5 keer gesquat plus 5 x 5 keer overhead press, dus was al wat moe. De eerste 6 keer squatten ging ook wel beter qua voetpositie en dergelijke. Gaat,vast helemaal goed komen. :D
 
Ik trainde op een andere dan normaal.die vangers heb ik normaal gesproken niet en zullen dan natuurlijk ook niet in de weg zitten. Ik had bij het maken van dit filmpje ook wel al 6 x 5 keer gesquat plus 5 x 5 keer overhead press, dus was al wat moe. De eerste 6 keer squatten ging ook wel beter qua voetpositie en dergelijke. Gaat,vast helemaal goed komen. :D
Vind de vorm niet heel slecht of iets voor een beginner. Neem gewoon je tijd, zet je voeten goed neer (ander schoeisel of geen schoeisel zou al een heel stuk schelen qua instabiliteit) ga geen pauzed pin squat voor nu doen en je hebt heus niks aan die vangers op die hoogte haha.

Voor nu gewoon lekker doorgaan .
 
Je vorige filmpje is verdwenen door een storing van het forum, maar dit ziet er echt stukken beter uit, natuurlijk kan het nog beter, maar dat zal deels ook vanzelf gaan gedurende de tijd. De diepte is netjes, houdt dit zo vol en zorg ervoor dat je niet zo snel gaat verzwaren dat je uitvoering er onder gaat lijden.
 
Thanks Steks en lloydatoni, ik ga elke training met 2,5kg omhoog. Ik houd dit zolang vol tot de uitvoering de verkeerde kant op gaat. Vanaf dat moment ga ik langzamer opbouwen en ga ik weer iets omlaag. Ik blijf het iig in de gaten houden. Zoals ik eerder al zei voelde het al effectiever aan.

Deadlift overigens op 60kg gedaan, ging lekker makkelijk. Hoog dat nu met 2,5kg op ipv 5kg.
 
Dat ziet er inderdaad stukken beter uit. Volgende keer gewoon die liggers eruit halen. Zijn toch los ;)

Probeer je niet te focussen op elke training verzwaren. Heb je een training waarbij je twijfelt aan je vorm dan pak je dat gewicht de volgende keer nog een keer. Dat is echt niet erg en je bent niet verplicht elke training op te hogen. Vergeet niet dat je soms ook wel eens een training kan hebben waarbij je je niet optimaal voelt... dan is het ook niet erg om een keer net wat minder gewicht te pakken. Het gaat om de progressie in de tijd. ;)

Lekker doorgaan zo met oefenen. Dan komt het echt wel goed.
 
denk dat enige minpunt aan je squat was dat je gewicht niet met je hielen wegdrukte, die leken heel even los te komen. kan ook een beetje balans probleem zijn.
 
Dat ziet er inderdaad stukken beter uit. Volgende keer gewoon die liggers eruit halen. Zijn toch los ;)

Probeer je niet te focussen op elke training verzwaren. Heb je een training waarbij je twijfelt aan je vorm dan pak je dat gewicht de volgende keer nog een keer. Dat is echt niet erg en je bent niet verplicht elke training op te hogen. Vergeet niet dat je soms ook wel eens een training kan hebben waarbij je je niet optimaal voelt... dan is het ook niet erg om een keer net wat minder gewicht te pakken. Het gaat om de progressie in de tijd. ;)

Lekker doorgaan zo met oefenen. Dan komt het echt wel goed.

Daar let ik ook zeker op, hoor. Als ik me echt niet fit genoeg voel blijf ik op hetzelfde gewicht. Dit doe ik ook wanneer een gewicht nog te zwaar aanvoelt. Veiligheid is toch het belangrijkste.

Vandaag gesquad op 62,5kg en ook een beginnende sqautter geadviseerd om dieper te gaan. :p Scheelt toch weer een hoop tijd.

denk dat enige minpunt aan je squat was dat je gewicht niet met je hielen wegdrukte, die leken heel even los te komen. kan ook een beetje balans probleem zijn.

Doe ik normaal overigens wel. Zal in het filmpje waarschijnlijk door enige moeheid wat minder geweest zijn.
 
Back
Naar boven