XXL Nutrition

Flex challenge voor een aantal maanden

  • Topic starter KimB
  • Startdatum
  • Reacties 28
  • Weergaven 6K
  • Volgers 6

Bezoekers in dit topic

KimB

Cool Novice
Lid geworden
19 mrt 2014
Berichten
36
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
63kg
Vetpercentage
17%
Hoi all :)
Ik dacht altijd dat de Flexchallenge alleen met het doel op het podium staan was, tot ik net na lange tijd weer eens ging googlen en op de site van Flexchallenge zag dat ze ook challenge pakketten hebben voor 3, 6 of 12 maanden.
Het lijkt mij wel fijn om eens goede uitleg/schema's/begeleiding te krijgen ..heeft iemand hier ervaring met zo een aantal maanden plan? Tot zover kom ik (tenzij ik niet goed genoeg gezocht heb) alleen topics/post tegen over meiden die zich in hebben geschreven om uit eindelijk mee te doen aan de Flexcup en ik weet niet of ik dat (nu in ieder geval nog niet) zie zitten.

Ben benieuwd :)
 
In principe ben je dus gewoon op zoek naar begeleiding. En dat is er.. niets mis met mee als je zelf geen kennis van de materie hebt. Mag ik vragen waar je woont?
 
@newgeneration, dat is dus misschien mijn hele puntje.
ik weet eigenlijk best wel wat, en ik begin ook al progressie te boeken/zien.
Ik kwam dit toevallig tegen en ben ONWIJS ongeduldig en denk dan dat het met zoiets ineens 20x sneller zal gaan..

Gister avond realiseerde ik me ook weer dat het een proces is en je niet binnen 2 maanden klaar bent, dus misschien is het verstandig om voorlopig gewoon even lekker door te gaan zoals ik bezig ben en gewoon eens leren geduld te hebben..zucht haha.

Ik woon in het mooi Almere, yeahh ;)
 
Ondanks dat je best wel wat weet (of iig denkt te weten) kan het nooit kwaad natuurlijk om een ander er naar te laten kijken en je te laten begeleiden.
Ik denk niet dat je er wonderen van hoeft te verwachten maar wie weet is het voor jou net dat extra zetje in je rug.
 
Jerry Koolhoven is ook een hele goeie hiervoor vind ik zelf :)
 
Maar Jerry doet begeleiding op locatie volgens mij, en dat van Flexchallenge is op afstand.
Ik ga er nog eens over na denken!
Thanks iig :)
 
Hoi, ik heb de mannen van de Flexchallenge toevallig net aan de lijn gehad omdat ik mee doe aan de Flexcup dit jaar (tegenwoordig S.A.P. Weekend) in de bikini 35+ klasse, en ook op zoek was naar begeleiding. Het is gewoon een begeleidingstraject waarbij je iedere maand bijeenomsten hebt, je wordt er gewogen, gemeten en er worden foto's gemaakt. Je krijgt eet- en trainschema's mee en kunt heel veel vragen stellen. Je bent ingedeeld in een vaste groep wat het natuurlijk leuk maakt omdat je elkaar dan maandelijks ziet en dan dus ook ziet veranderen. Hij vertelde dat er van alle deelnemers maar 50 mensen uiteindelijk naar een wedstrijd toewerken (en die komen op het einde dan ook vaker bij elkaar) en de rest doet het puur voor zichzelf. Ik stroom 25 april in tijdens de 4de bijeenkomst en ben lang niet de enige die er niet al vanaf de eerste bijeenkomst bij zit. Ik heb het uitgerekend en gemiddeld ben je voor het hele traject ongeveer 23 euro kwijt per bijeenkomst en dat viel mij reuze mee als je het vergelijkt met wat sommige er voor vragen. Voor mij zitten daar dan ook de poseerlessen bij en de begeleiding naar de wedstrijd toe (want ik heb echt geen idee) maar voor jou zou dat dan misschien ook weer anders zijn. Veel succes in ieder geval!
 
Hoi, ik heb de mannen van de Flexchallenge toevallig net aan de lijn gehad omdat ik mee doe aan de Flexcup dit jaar (tegenwoordig S.A.P. Weekend) in de bikini 35+ klasse, en ook op zoek was naar begeleiding. Het is gewoon een begeleidingstraject waarbij je iedere maand bijeenomsten hebt, je wordt er gewogen, gemeten en er worden foto's gemaakt. Je krijgt eet- en trainschema's mee en kunt heel veel vragen stellen. Je bent ingedeeld in een vaste groep wat het natuurlijk leuk maakt omdat je elkaar dan maandelijks ziet en dan dus ook ziet veranderen. Hij vertelde dat er van alle deelnemers maar 50 mensen uiteindelijk naar een wedstrijd toewerken (en die komen op het einde dan ook vaker bij elkaar) en de rest doet het puur voor zichzelf. Ik stroom 25 april in tijdens de 4de bijeenkomst en ben lang niet de enige die er niet al vanaf de eerste bijeenkomst bij zit. Ik heb het uitgerekend en gemiddeld ben je voor het hele traject ongeveer 23 euro kwijt per bijeenkomst en dat viel mij reuze mee als je het vergelijkt met wat sommige er voor vragen. Voor mij zitten daar dan ook de poseerlessen bij en de begeleiding naar de wedstrijd toe (want ik heb echt geen idee) maar voor jou zou dat dan misschien ook weer anders zijn. Veel succes in ieder geval!


Wat goed dat je gaat beginnen Sandra!
Ik weet alleen niet of ik dat (al) wil, meetings en naar een wedstrijd toe werken.
Ik had dus dit gezien ; https://flexchallenge.eu/challengepakketten/
En dat is volgens mij puur coaching op afstand en het resultaat dus alleen voor jezelf.


Ik heb besloten mezelf nog twee maanden te geven om het te doen zoals ik nu doe, ik zie wel progressie maar (ik ben heel ongeduldig ;) ) als ik dan nog niet tevreden ben met de snelheid ervan ga ik er ook voor!


jij ook heeeeeeeel veel succes!

super!
 
Hoi Kim,

Ik heb mij toevallig aan gemeld voor de 3 mnd challenge online. Reden: ik had me eind vorig jaar aan gemeld voor de flexchallenge maar durfde op het laatste moment niet meer (onzeker.. stom stom!) . Nu dacht ik dan doe ik eerst 3 mnd online de flexchallenge, als ik het dan wat vind doe ik volgende jaar misschien mee aan de flexchallenge zoals Sandra die omschrijft.

Ik heb een voedingschema en trainingschema ontvangen waar ik nu zelf mee aan de slag kan. Is vrij algemeen maar er wordt na 4 weken gekeken hoe je lichaam reageert en dan wordt het meer toegespitst op persoonlijke situatie volgens mij.

Waar ik wel tegen aan loop is dat je uiteraard vragen kunt stellen (Harry reageert ook echt snel terug echt super!) alleen via mail is dat toch net even anders dan persoonlijk dus dat vind ik echt wel een nadeel van online begeleiding.

Voordeel is inderdaad wel dat je er niet ver voor hoeft te rijden (ik woon zelf in Zeeland waar dus weinig begeleiding te vinden is voor zover ik weet).
 
Ahh, ben heel benieuwd hoe het voor je uit gaat pakken dan!

Ik heb 1 juli als datum in mijn hoofd om te beginnen als ik tegen die tijd niet tevreden met de resultaten aan de hand van mijn eigen schema's.
Dus als je het niet erg vindt hoor ik graag over een paar weken van je hoe het je bevalt!
In ieder geval voor nu HEEL veel succes!
 
Is goed ik hou je op de hoogte!

Thanks hopelijk gaat het lukken ;)
 
Hey!!

Nou het was heel erg wennen qua voeding, veel eten en veel rundvlees dat had ik niet verwacht. Maar het is wel goed gegaan heb me keurig aan het voedingschema en trainingschema gehouden.

Ik zie echt progressie, krijg voor het eerst in mn leven blokjes hihi. (nog maar klein beetje hoor). Maar de cijfers vielen me erg tegen. Van 54,2 kilo naar 53,2 en van 25,2 vet% naar 24,1%

Ik kreeg als reactie van Harry dat ik goed bezig was, en op de sportschool zei ook iedereen dat dat heel goed was 1% eraf. Dus ja, we gaan gewoon lekker verder. Ik ben natuurlijk ook klein en weeg niet veel dus er kan misschien ook niet teveel af want dan raak ik het kleine beetje wat ik aan spieren heb misschien kwijt?

Heb nu een nieuw schema, waarbij mn voeding bijna hetzelfde is, iets lager in koolhydraten en hoger in eiwitten. Trainingschema is nu 4 x kracht ipv 5 x en ipv 2 x 40 min cardio 2 x 50 minuten.

Dus ben benieuwd, op naar de volgende 4 weken!!

Ik heb trouwens tussendoor veel vragen gesteld per mail en kreeg steeds heel snel reactie, echt top! Toch miste ik wel persoonlijk contact, is erg onpersoonlijk via mail.
 
Je mag mij bellen hoor :cool:

G4p
 
Hey!! Nou het was heel erg wennen qua voeding, veel eten en veel rundvlees dat had ik niet verwacht. Maar het is wel goed gegaan heb me keurig aan het voedingschema en trainingschema gehouden. Ik zie echt progressie, krijg voor het eerst in mn leven blokjes hihi. (nog maar klein beetje hoor). Maar de cijfers vielen me erg tegen. Van 54,2 kilo naar 53,2 en van 25,2 vet% naar 24,1% Ik kreeg als reactie van Harry dat ik goed bezig was, en op de sportschool zei ook iedereen dat dat heel goed was 1% eraf. Dus ja, we gaan gewoon lekker verder. Ik ben natuurlijk ook klein en weeg niet veel dus er kan misschien ook niet teveel af want dan raak ik het kleine beetje wat ik aan spieren heb misschien kwijt? Heb nu een nieuw schema, waarbij mn voeding bijna hetzelfde is, iets lager in koolhydraten en hoger in eiwitten. Trainingschema is nu 4 x kracht ipv 5 x en ipv 2 x 40 min cardio 2 x 50 minuten. Dus ben benieuwd, op naar de volgende 4 weken!! Ik heb trouwens tussendoor veel vragen gesteld per mail en kreeg steeds heel snel reactie, echt top! Toch miste ik wel persoonlijk contact, is erg onpersoonlijk via mail.

Wat goed dat je wel al veranderingen begint te zien!

Ik twijfel nog steeds een beetje, maar als ik het ga doen dan sowieso pas na mijn vakantie dus ik heb nog tot 1 juli om te beslissen. Het eten lijkt me ook lastig, helemaal omdat ik nu meer het "IIFYM" systeem hanteer.

2x 50 minuten cardio, mijn godje.. haha ik loop nu 2x per week een half uurtje hard maar 50 minuten lijkt me wel heel lang, maaaaar het is voor een goed doel natuurlijk!
Qua cijfers is het inderdaad niet shocking maar ik denk dat spiegel belangrijker is dan de weegschaal, en als je al blokjes begint te zien is dat super kicken natuurlijk !!

Nou ik wens je nogmaals heel veel succes en als je weer een update hebt over een maandje, zou ik super leuk vinden!
 
hihi IIFYM is volgens mij niet waar Harry en Renee aan dachten toen ze dit schema maakten. Is veel hetzelfde, groenten mag je wisselen maar wel alleen bepaalde groenten, niet alles. Verder geen zuivel, ik mis mn kaas haha!

Maaar idd voor een goed doel, en ach ik ga over 4 weken ook weer meer mijn eigen draai eraan geven.

Cardio is boven 20% meer dan wanneer je lager in vetpercentage zit dus gezien jou stats valt het misschien mee:)

Ik doe over 4 weken weer een up date hoor!
 
Wat leuk dat het zo goed bevalt! Ik ben nu ook 4 weken bezig en het bevalt mij ook erg goed. Aanstaande zaterdag moet ik weer naar Veldhoven voor mijn 2de meting, ik ben benieuwd! Ik heb al een blik geworpen op het nieuwe trainingsschema en dat is 4x 45 min. cardio (LIIS). Ik heb maar even een hometrainer aangeschaft op Marktplaats :-). Harry en Rene reageren inderdaad echt snel op emails, dat ik onwijs fijn. Ben je lid van de Facebook pagina? Daar kun je ook heel veel vragen stellen! Heel veel succes de komende 4 weken, leuk om hier je progressie te lezen!
 
Ojee 4 x 45 min cardio zo zo naast de 5 x krachttraining? Dat is pittig!

Mijn laatste 4 weken zijn ten einde (dit weekend). Inmiddels weeg ik 51.8 kilo en is mn vetpercentage 22%. Dus weer iets omlaag.

Ik twijfel nog steeds of ik misschien verder wil gaan of niet, dus trainen voor een wedstrijd. Aan de ene kant lijkt me dat super gaaf, aan de andere kant twijfel ik of ik het er voor over heb zoveel ervoor te laten (voeding). Bovendien vind mijn partner het niet altijd even gezellig (minder uit eten, altijd al mijn eten afwegen, nooit eens iets spontaans).

Dus ja, ik ga nu eerst lekker op mijn eigen manier verder en na de zomer kijk ik weer verder wat ik wil :)

Sandra1978 ga jij mee doen met de sapcup? En jij doet dus wel de challenge het hele jaar? Hou je ons op de hoogte? Zou ik wel leuk vinden!
 
Bovendien vind mijn partner het niet altijd even gezellig (minder uit eten, altijd al mijn eten afwegen, nooit eens iets spontaans).

ja die is lastig he.
ik merk ook dat ik het vaak lastig vind als mijn vriend of vriendinnen iets willen doen dat ik dan gelijk oh shit daar gaat mn kcal inname! en dat ik dan ook vaak nee moet/wil zeggen.
anderzijds, even afzien maar dan heb je er ook wel iets voor terug!
 
Je kan toch altijd wat samen doen maar je eigen eten meenemen?
 
Back
Naar boven