XXL Nutrition

Flex Kamp 2005 besproken supplementen.

Bezoekers in dit topic

powerliften zei:
Ja Jorasho is natuurlijk altijd zo'n geval van wel of niet geloven heb het zelf nog niet gebruikt. Is wel hetzelfde als met creatine je moet wel weer je voeding erop af stemmem werd mij verteld.

Mijn voeding is prima, alleen creatine heeft bijvoorbeeld bij mij geen zak uitgehaald. Misschien een leuk placebo-effectje :)
 
over de creatine zei hij:

creatine zorgt dat vocht in de spieren wordt opgeslagen waardoor je harder kunt trainen, het bevordert echter geen herstel. Dus als je harder gaat trainen (wat je dus ook zult gaan doen anders neem je geen creatine) zul je je voeding hierop aan moeten passen (lees meer calorien) om zo sneller herstel te garanderen, dus wat meer eiwitten.
 
mct olie wordt aangeraden omdat dit zorgt voor een directe levering van energie doordat ze bepaalde processen in het lichaam overslaan itt de lange ketens vetzuren die deze processen wel moetren doorlopen en dus eerder voor vetopslag zorgen.
 
Smoothmold zei:
En als iemand vertelt dat HMB een goede sup is, is deze persoon voor mij direct ongeloofwaardig en heeft hij zijn huiswerk niet goed gedaan.


Iedereen heeft altijd andere meningen over supplementen. "Ja, maar onderzoek heeft uitgewezen...blablabla" Iedereen heeft wel een onderzoek die zijn standpunt ondersteunt. Ik denk dat Rinus heel goed weet waar hij over praat. Hij heeft al verschillende atleten naar de top geholpen en ik geloof toch eerder iemand met meer dan 25 jaar ervaring dan iemand die nog niet eens zo oud is!

En trouwens, iedereen heeft het altijd maar over welke supplementen nou het 'best' werken. Het ALLERbelangrijkste blijft altijd nog goede voeding, juiste training en rust!! Zonder die 3 dingen kom je nergens, ook niet met je super supplementjes!! En als dan je streeffysiek ook nog iets als Coleman of Flex Wheeler bijvoorbeeld is, dan kun je net zo goed aan het echte werk beginnen! Maar krijg altijd meer het idee dat alles afhangt van welke supplementen je gebruikt, terwijl de belangrijkste factoren vergeten worden!
 
Aimee zei:
Vitargo gewoon van het merk Vitargo, geel, blauw met witte emmers. Die zijn net zo goed en goedkoper als die van BMS. Rinus geeft mij ook altijd die.

Klopt !, dat is goede Vitargo, ga er zelf binnenkort ook weer een aantal halen,
valt op het moment niet aan te slepen;), begint een hype te worden:D
 
Jongens het belangrijkste supplement wordt gewoon vergeten:

water!!!

water is het belangrijkst, zonder water geen lichaamsprocessen
 
Dave Hawk zei:
Klopt !, dat is goede Vitargo, ga er zelf binnenkort ook weer een aantal halen,
valt op het moment niet aan te slepen;), begint een hype te worden:D

Komt geloof ik uit Zweden. Door de grote vraag kunnen ze de productie niet meer aan. Tot voor kort keek niemand er naar om, totdat een aantal prof's hun geheim onthulde en dat was Vitargo. Ik ken geen 1 atleet die geen Vitargo gebrukt! :o
 
franky zei:
Jongens het belangrijkste supplement wordt gewoon vergeten:

water!!!

water is het belangrijkst, zonder water geen lichaamsprocessen

Waar koop je dat? Ook bij XXL??
 
Aimee zei:
Iedereen heeft altijd andere meningen over supplementen. "Ja, maar onderzoek heeft uitgewezen...blablabla" Iedereen heeft wel een onderzoek die zijn standpunt ondersteunt. Ik denk dat Rinus heel goed weet waar hij over praat. Hij heeft al verschillende atleten naar de top geholpen en ik geloof toch eerder iemand met meer dan 25 jaar ervaring dan iemand die nog niet eens zo oud is!

En trouwens, iedereen heeft het altijd maar over welke supplementen nou het 'best' werken. Het ALLERbelangrijkste blijft altijd nog goede voeding, juiste training en rust!! Zonder die 3 dingen kom je nergens, ook niet met je super supplementjes!! En als dan je streeffysiek ook nog iets als Coleman of Flex Wheeler bijvoorbeeld is, dan kun je net zo goed aan het echte werk beginnen! Maar krijg altijd meer het idee dat alles afhangt van welke supplementen je gebruikt, terwijl de belangrijkste factoren vergeten worden!

Aimee Ik zeg AMEN:D
 
franky zei:
over de creatine zei hij:

creatine zorgt dat vocht in de spieren wordt opgeslagen waardoor je harder kunt trainen, het bevordert echter geen herstel. Dus als je harder gaat trainen (wat je dus ook zult gaan doen anders neem je geen creatine) zul je je voeding hierop aan moeten passen (lees meer calorien) om zo sneller herstel te garanderen, dus wat meer eiwitten.

Dank je Franky, jij had dus wel pen en papier bij de hand ha ha.
 
powerliften zei:
Dank je Franky, jij had dus wel pen en papier bij de hand ha ha.

nou dat niet, ik gebruik hmb wat in tegenstelling tot wat andreren hier berweren de hersencellen juist activeert waardoor ik een goed geheugen heb :D
 
franky zei:
nou dat niet, ik gebruik hmb wat in tegenstelling tot wat andreren hier berweren de hersencellen juist activeert waardoor ik een goed geheugen heb :D

Ha ha als jij me dat nou van te voren had verteld dan had ik ook zo'n potje besteld en van gesnoepd. Vroeg me trouwens af gebruik je dat selenium ook en hoe gebruik je het en weet jij waar ik kan bestellen kon het niet vinden op het net.
 
powerliften zei:
Ha ha als jij me dat nou van te voren had verteld dan had ik ook zo'n potje besteld en van gesnoepd. Vroeg me trouwens af gebruik je dat selenium ook en hoe gebruik je het en weet jij waar ik kan bestellen kon het niet vinden op het net.


ik gebruik selenium niet maar je kunt het gewoon in reformzaken halen. Als je een goede multi/mineralen tablet hebt zit er ook al selenium in.
 
WTF, Vitargo voor het slapen gaan? Waarom zou je carbs voor het slapen gaan nemen? Dat zou ik alleen doen wanneer ik s'avonds train, anders NIET. Er moet wel iets aan te vullen zijn, zitten je glycogeenvoorraden vol, word er lichaamsvet van gemaakt. Tenzij je sumo worstelaar bent, wil je dit natuurlijk voorkomen!
 
Smoothmold zei:
En als iemand vertelt dat HMB een goede sup is, is deze persoon voor mij direct ongeloofwaardig en heeft hij zijn huiswerk niet goed gedaan.

:heart: :kiss:
 
powerliften zei:
Leek mij wel makkelijk om de door Rinus besloten supplementen in een lijstje te zetten. Je onthoud nooit alles dus hoop dat jullie nog aanvullingen hebben over inneemtijd, hoeveelheid, werking enz. Mede kamp gangers laat jullie horen.

Supplementen overzicht:

Kuur Gebruik ( voor bepaalde tijd dus )

Vitargo ( Na het trainen en voor het slapen ) Vitargo? Waarom? En dan ook nog voor het slapen?
MCT Olie ( tijden bulk ) Graag zijn uitleg hiervoor.......?
Glutaminen Stierepoep
HMB Stierepoep
Isopure ( word door pro’s altijd gebruikt ) Whey met toegevoegd stierepoep
Creatine Geniaal gewoon
Tribules Nog meer stierepoep

Vast

Multivitaminen ( Geen time release variant, die plas je uit en ligt daar dan te time releasen ) Is het hele idee van time release niet dat het langzaam aan het lichaam wordt afgegeven? Wil iemand me deze aub uitleggen...
C1000 Al het 2e goede supplement
ZMA ( Inemen een uur voor je kwarkje ) Doel hiervan? Dieper slapen?
Selenium ( voor je schildklier, inemen voor het slapen.) Referenties hiervoor?
..
 
Aimee zei:
Iedereen heeft altijd andere meningen over supplementen. "Ja, maar onderzoek heeft uitgewezen...blablabla" Iedereen heeft wel een onderzoek die zijn standpunt ondersteunt. Ik denk dat Rinus heel goed weet waar hij over praat. Hij heeft al verschillende atleten naar de top geholpen en ik geloof toch eerder iemand met meer dan 25 jaar ervaring dan iemand die nog niet eens zo oud is!

Dat is juist het probleem. Dat hebben de meeste mensen dus niet! :(
 
franky zei:
over de creatine zei hij:

creatine zorgt dat vocht in de spieren wordt opgeslagen waardoor je harder kunt trainen, het bevordert echter geen herstel. Dus als je harder gaat trainen (wat je dus ook zult gaan doen anders neem je geen creatine) zul je je voeding hierop aan moeten passen (lees meer calorien) om zo sneller herstel te garanderen, dus wat meer eiwitten.

Wie kan deze gast nou serieus nemen.
Harder trainen door meer vocht? --> Harder trainen door meer ATP!
Het bevordert geen herstel? --> Het lijkt de eiwitsynthese wel wat te verhogen in ieder geval.

franky zei:
mct olie wordt aangeraden omdat dit zorgt voor een directe levering van energie doordat ze bepaalde processen in het lichaam overslaan itt de lange ketens vetzuren die deze processen wel moetren doorlopen en dus eerder voor vetopslag zorgen.

??? Heb je dit ook van Rinus?
Directe levering van energie zorgt dus? voor minder snel vetopslag?
Voortaan maar geen complexe koolhydraten meer nemen dan.....
 
??? Heb je dit ook van Rinus?
Directe levering van energie zorgt dus? voor minder snel vetopslag?
Voortaan maar geen complexe koolhydraten meer nemen dan.....[/QUOTE]

IDD van rinus
 
Back
Naar boven