XXL Nutrition

Flexchallenge

Bezoekers in dit topic

Scaleo

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
6 nov 2003
Berichten
2.306
Waardering
17
Lengte
1m80
Massa
73kg
Vetpercentage
6%
Hey guys,

Ik heb mij aangemeld voor de Flexchallenge 2014. Ik heb natuurlijk flink gegoogle'd maar ik vind niet echt ervaringen van andere deelnemers.
Dus van de ex-deelnemers zou ik graag eens willen weten hoe ze het jaar ervaren hebben. Hoe zijn de train en eetschema's? Worden deze op jou afgestemd of krijg je een standaardschema mee. Hoe is de verdere begeleiding?
Heb van iemand die dit jaar meedoet vernomen dat ze je meer als nummer behandelen, ergens ook wel logisch met 60 deelnemers en 2 coaches maar heb verder Blanc gesproken die dit bevestigd.
 
Wat verwacht je dan? Wat wil je ?
 
Wat ik verwacht is dat een ieders progressie wordt bijgehouden en dat aan de hand daarvan een trainings en voedingsschema word opgesteld en aangepast om uiteindelijk in een top shape op de flexcup te verschijnen.

Daarom wil ik graag van ervaringsdeskundigen weten of dit inderdaad het geval is. Ik ken 1 iemand die is geswitcht naar meer directe begeleiding maar 1 iemand is natuurlijk niet representatief voor een hele groep deelnemers.
 
Heb zelf ook mee gedaan maar alles wat je voorgeschoteld krijgt is iets wat je met basic princiepen zelf ook zou kunnen.
 
Als jij 1 op 1 begeleiding wil en iemand die je constant monitoort en tijdens je work outs je begeleid ga je gruwelijk veel betalen.
 
@John. Maar heb je er wel iets aan gehad of had je zoiets van What a waste of money?

Hoef niet constant begeleidt te worden maar iedere maand wegen/meten en voortgang monitoren en eventueel bijsturen plus alle tips en trucks van 2 best wel grote namen voor een relatief laag bedrag is natuurlijk een mooi iets.
 
@John. Maar heb je er wel iets aan gehad of had je zoiets van What a waste of money?

Hoef niet constant begeleidt te worden maar iedere maand wegen/meten en voortgang monitoren en eventueel bijsturen plus alle tips en trucks van 2 best wel grote namen voor een relatief laag bedrag is natuurlijk een mooi iets.

Als jij de kennis hebt is het een waste of money (mijn mening)
Wat ik je wel kan vertellen is dat als je een coach hebt de grootte angst betreft (doe ik het wel goed) in de handen van je coach legt dus minder stress (als je hem vertrouwd)

Ik ga de Flex ook op eigen houtje doen volgend jaar en ben er zeker van dat dit goed zal komen , als jij ook die instelling hebt en je enige kennis hebt moet het geen probleem zijn , wellicht kunnen we elkaar zelfs helpen als je dat leuk lijkt.
 
Heb er geen ervaring mee maar als er 2 begeleiders 60 atleten moeten begeleiden kan ik me best voorstellen dat je als een nummertje word behandeld.
 
Zeker de moeite! Je gaat je lichaam flink zien veranderen.
Kan me voorstellen dat het voor de atleet die al een aantal wedstrijden heeft gedaan niet helemaal je van het is. Maar een ding is zeker, Harry en René lopen er zeker niet de kantjes er van af en hebben bakken kennis!!
Je voedingsschema wordt tot in de puntjes verzorgd en ze passen het een en het ander voor je aan als je het aan geeft. Iedereen krijgt wel de zelfde trainingsschema, maar die zijn altijd behoorlijk pittig. Zeker voor je benen!
 
Als jij de kennis hebt is het een waste of money (mijn mening)
Wat ik je wel kan vertellen is dat als je een coach hebt de grootte angst betreft (doe ik het wel goed) in de handen van je coach legt dus minder stress (als je hem vertrouwd)

Ik ga de Flex ook op eigen houtje doen volgend jaar en ben er zeker van dat dit goed zal komen , als jij ook die instelling hebt en je enige kennis hebt moet het geen probleem zijn , wellicht kunnen we elkaar zelfs helpen als je dat leuk lijkt.

als jij idd een ervaren coach hebt neemt hij een heel stuk stress weg zeker de laatste 4-6 weken voor de wedstrijd want je carbs worden bijna nihil en je kunt echt niet meer normaal denken en leeft op automatische piloot .. dan wil je maar 1 ding ... eten.. trainen ...slapen

komt nog bij dat hij je constant kan bijsturen qua voeding als je shape goed gaat of minder goed ..
zelfs met het laden 3 dagen voor de wedstrijd is hij belangrijk ...

vergeet niet je gaat ong 3 maanden op dieet voor nog geen 1 uur on stage het moet gewoon goed zijn ...
 
Als je open staat om te kuren, geven zij hier dan ook begeleiding in?
Niet dat ik begeleiding voor mijn kuren nodig heb maar kan je hier open over spreken met je coach?
Kan me voorstellen dat zij dat niet eerlijk vinden tegenover de andere deelnemers van de Flexcup, ookal gebruikt meer dan 90% waarschijnlijk.
 
als jij idd een ervaren coach hebt neemt hij een heel stuk stress weg zeker de laatste 4-6 weken voor de wedstrijd want je carbs worden bijna nihil en je kunt echt niet meer normaal denken en leeft op automatische piloot .. dan wil je maar 1 ding ... eten.. trainen ...slapen

komt nog bij dat hij je constant kan bijsturen qua voeding als je shape goed gaat of minder goed ..
zelfs met het laden 3 dagen voor de wedstrijd is hij belangrijk ...

vergeet niet je gaat ong 3 maanden op dieet voor nog geen 1 uur on stage het moet gewoon goed zijn ...

Je kunt toch ook jezelf bij sturen , toen ik low carbs / kcals zat was ik ook chagrijnig dag door , maakt me niet in een keer een idioot om mijn dieet aan te kunnen passen lol.
Jezelf beoordelen kan ook goed , een 2de stel ogen is altijd handig natuurlijk.

Wat ik probeer te zeggen is dat als je enigszins de basis kennis beheerst het goed te doen is.

---------- Toegevoegd om 18:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:38 ----------

Als je open staat om te kuren, geven zij hier dan ook begeleiding in?
Niet dat ik begeleiding voor mijn kuren nodig heb maar kan je hier open over spreken met je coach?
Kan me voorstellen dat zij dat niet eerlijk vinden tegenover de andere deelnemers van de Flexcup, ookal gebruikt meer dan 90% waarschijnlijk.

Je bent anoniem hier dus waar ben je bang voor om zelf iets in elkaar te zetten, ze weten daar even veel als het hele forum hier ,verwacht geen magische schema's of cycles waar je nog nooit aan gedacht had.

Nogmaals , verwacht er niet té veel van.
 
Ik was laatst daar om mijn poseerslip te kopen en toen was er toevallig een meeting met de atleten in de shop van MuscleTotaal. En toen stelde iemand een vraag of die zijn rijst na de training mocht omwisselen voor aardappelen pff, volgens mij gaf Rene toen ook nog aan dat hij de rijst moest laten staan en dat niet mocht wisselen voor iets anders.

Dat is mede een reden waarom ik geen begeleider zou willen hebben. Maar goed van de andere kant, met ze 2e weet je meer als 1 en met een begeleider heb je altijd een objectief iemand om je te beoordelen.
 
Je bent anoniem hier dus waar ben je bang voor om zelf iets in elkaar te zetten, ze weten daar even veel als het hele forum hier ,verwacht geen magische schema's of cycles waar je nog nooit aan gedacht had.

Nogmaals , verwacht er niet té veel van.

Ik heb ook al gekuurd en beschik ook zelf over voldoende kennis om mijn volgende samen te stellen.
Waarom ik dit mij afvroeg was om het feit dat het in principe gewoon verboden is om te kuren voor een wedstrijd, is hier om deze reden dan wel gewoon open over te praten met je coach?

Natuurlijk verwacht ik er niet veel van, zeker niet voor die prijs.
Maar een extra helpende hand tijdens je eerste contest prep lijkt me toch wel wat.
 
Bedankt voor de reacties tot nu toe.
Ik ga natuurlijk ook gewoon de challenge doen. Lijkt me prachtig om mee te maken zo een wedstrijd prep. Aan discipline en motivatie zal het niet liggen en met Harry en René kan het bijna niet verkeerd gaan denk ik.
Toch een fijn idee, dat alle tijd en energie die je erin steekt de moeite waard is omdat je weet dat je het goed doet. Dat is een groot voordeel van coaches vind ik.
 
volgens mij gaf Rene toen ook nog aan dat hij de rijst moest laten staan en dat niet mocht wisselen voor iets anders.


En dan moet je er ook wel bij zeggen dat dit moest omdat dit het laadschema voor de wedstrijd was en rijst 1 van de meest optimale middelen is om te laden ivm het vocht wat de carbs naar de spieren stuurt.
 
Precies,want als je niet in de wedstrijd voorbereiding bent geeft Rene juist de voorkeur aan aardappelen.
 
Allemaal mannen bij dit onderwerp. Ik zelf ben sinds 4 weken bij Harry begonnen met begeleiding. Ik wil verder niet mee doen aan de Flexcup maar gewoon straks in pak.

Ze hebben allerlei schema's qua fitness en eten klaar liggen maar als het niet goed werkt voor je of je hebt advies nodig kan je ze altijd mailen of bellen dus dat is wel erg fijn.
Ik ben zelf bijna 1% vet kwijt in 2 weken tijd. (van 25,6 naar 24,7% zoiets). Ben nu inmiddels bezig met mijn 4e week en merk al super veel verschil.
 
als jij idd een ervaren coach hebt neemt hij een heel stuk stress weg zeker de laatste 4-6 weken voor de wedstrijd want je carbs worden bijna nihil en je kunt echt niet meer normaal denken en leeft op automatische piloot .. dan wil je maar 1 ding ... eten.. trainen ...slapen

DIT VOORAL. je coach het denkwerk laten doen

(flex 11 meegedaan)
 
Het gaat er toch ook om wat je eigen beleving is, als jij dat gevoel hebt, dat je als nummer behandeld word dan is het blijkbaar niks voor jou en haal je meer steun uit 1 op 1 begeleiding. Kwestie van voor en nadelen afwegen..

Succes!
 
Back
Naar boven