AndroidHealthClinic

flexibiliteit ontspannen vs met gewicht (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Het best kun je een paar oly schoenen kopen, scheelt je zeker veel diepte..
En zo moet het dan:
http://www.youtube.com/watch?v=1rodJM0n9fE
:D

Geniaal toch.. Geen suit, geen belt, geen wraps/sleeves, geen psyching, geen niks en gewoon lekker relaxed bijna 3 x BW squatten
Legendarisch, maar valt me wel op dat hij nog best een beetje naar achteren komt met z'n kont terwijl ik het nu meer recht omlaag en omhoog probeer te laten gaan.. bijna als een front squat. Misschien ziet het er wel hetzelfde uit.

Ik merkte daarbij dat ik 1 of 2 reps in de gehele training bij het omhoog gaan dezelfde achterwaartste beweging als hij maakte, maar dat wou ik juist corrigeren omdat het dan met nog zwaarder gewicht weer richting good mornings gaat neigen.

Is dat goed?
 
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld, maar je ass gaat altijd wel IETS naar achter t.g.v. een gearch'de onderrug.
 
als je je knieen iets meer naar buiten duwt is het mogelijk in een rechtere lijn naar boven te gaan, doe je dit niet dan zal je heup toch iets naar achteren gaan en dus je bovenlichaam ook moeten counter balanceren.
 
als je je knieen iets meer naar buiten duwt is het mogelijk in een rechtere lijn naar boven te gaan, doe je dit niet dan zal je heup toch iets naar achteren gaan en dus je bovenlichaam ook moeten counter balanceren.
Actief opzij duwen helpt inderdaad wel een beetje, maar dan merk ik helemaal onderaan de rep wel hip flexor tightness op. Ik weet alleen nog niet of dat ook echt beperkend is in de beweging, kan ook juist goed zijn. Lijkt nog wel aardig te gaan zo, maar denk wel dat ik oly schoenen ga kopen. Stretchen lijkt namelijk weinig tot niks te helpen.

Wat ik wel merk is dat ik juist door van alles aan te spannen ook flexibiliteit lijk te moeten inleveren. Ik vermoed vooral door aanspannen van de glutes en misschien wat upperbody issues.

Ik heb GHRs en split jump squats weer als assistance, hopelijk helpt dat aan de ene kant de ham- en glutes activatie en stretch, en aan de andere kant de hip flexors.
 
Back
Naar boven