MuscleMeat

Flink afvallen en spierafbraak (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

xxxxl

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
15 jul 2003
Berichten
33
Waardering
0
Hoi allemaal!

Het heeft langer geduurd dan beloofd, maar hieronder staat ongeveer mijn voedingsschema. Ik probeer veel te varieren. Nu train ik nog niet met gewichten, ik fiets en wandel vooral veel. Met een hartslagmeter houd ik in de gaten of ik in de goede zone ben.

Dandyman vroeg naar mijn gegevens. Het enige wat ik zeker weet: ik ben 1 meter 91. Over mijn gewicht kan ik helaas alleen vertellen dat ik te zwaar ben voor de weegschaal. Mijn kledingmaat is xxxxl. Hopelijk is dit niet te vaag voor jullie.

Wat ik eet...

Ontbijt:
2 eetlepels lijnzaadolie
2 volkoren boterhammen met appelstroop (geen boter)
250 gram magere AH-kwark
20 gram havermout

Tussendoor:
1 boterham met Slankie 20+ (geen boter)

Lunch:
2 boterhammen met 3 eiwitten en 20 gram achterham (geen boter)
of
2 boterhammen met 100 gram tonijn (dun gesmeerd Becel Pro Activ)
of
2 boterhammen met 100 gram kip- of kalkoenfilet (dun gesmeerd met curry ketchup)

Tussendoor:
2 stukken fruit
250 gram magere AH-kwark

Diner:
heel afwisselend. Aardappelen of matig zilvervliesrijst of volkoren pasta met veel groenten, gestoomd of roergebakken. Met veel pepers, knoflook en gemberwortel. Maaltijdsalades maak ik vooral aan met klein beetje pesto, 1 eetlepel olijfolie of mosterd. Met vis, kip, kalkoen of ander mager vlees.

Tussendoor, twee uur voor ik naar bed ga:
250 gram magere AH-kwark.

Ik hoor het graag als jullie nog meer willen weten.

Fijne dag!
 
xxxxl zei:
Hoi allemaal!

Het heeft langer geduurd dan beloofd, maar hieronder staat ongeveer mijn voedingsschema. Ik probeer veel te varieren. Nu train ik nog niet met gewichten, ik fiets en wandel vooral veel. Met een hartslagmeter houd ik in de gaten of ik in de goede zone ben.

Dandyman vroeg naar mijn gegevens. Het enige wat ik zeker weet: ik ben 1 meter 91. Over mijn gewicht kan ik helaas alleen vertellen dat ik te zwaar ben voor de weegschaal. Mijn kledingmaat is xxxxl. Hopelijk is dit niet te vaag voor jullie.

Wat ik eet...

Ontbijt:
2 eetlepels lijnzaadolie
2 volkoren boterhammen met appelstroop (geen boter)
250 gram magere AH-kwark
20 gram havermout

Tussendoor:
1 boterham met Slankie 20+ (geen boter)

Lunch:
2 boterhammen met 3 eiwitten en 20 gram achterham (geen boter)
of
2 boterhammen met 100 gram tonijn (dun gesmeerd Becel Pro Activ)
of
2 boterhammen met 100 gram kip- of kalkoenfilet (dun gesmeerd met curry ketchup)

Tussendoor:
2 stukken fruit
250 gram magere AH-kwark

Diner:
heel afwisselend. Aardappelen of matig zilvervliesrijst of volkoren pasta met veel groenten, gestoomd of roergebakken. Met veel pepers, knoflook en gemberwortel. Maaltijdsalades maak ik vooral aan met klein beetje pesto, 1 eetlepel olijfolie of mosterd. Met vis, kip, kalkoen of ander mager vlees.

Tussendoor, twee uur voor ik naar bed ga:
250 gram magere AH-kwark.

Ik hoor het graag als jullie nog meer willen weten.

Fijne dag!

Waarom 2 eetlepels lijnzaad? je hoort er 1 te nemen s'ochtens en 1 eetlepel s'avonds.

Appel stroop weg
 
ziet er goed uit, wel opletten dat je genoeg eiwitten binnen krijgt zo ga je spierafbraak beperken.

tel zo ruw geschat zo'n 150g eiwit, je zou toch ongeveer 2g eiwit per kg lichaamsgewicht moeten binnenkrijgen per dag. Misschien niet slecht om whey aan je schema toe te voegen...

ook niet vergeten om genoeg te drinken, water tijdens je training (eventueel met wat extra dextrose erin) en melk door de dag.
Een kopje thee is ook altijd goed om tussendoor je spijsvertering te bevorderen.

voor de rest :thumbs:

en nu verbranden dat vet!

:)
 
Ziet er redelijk uit.
Zelf zou ik ipv 2 eetlepels lijnzaad 's morgens, één lepel naar de avond verplaatsen.
Ik zou de appelstroop vervangen door iets anders (zonder suiker) bv kalkoenfilé.
Verder lijkt mij de achterham redelijk vet, dit dus vervangen door kip/kalkoen/tonijn of iets dergelijks.
Zonder je gewicht te weten word het moeilijk te bepalen of je te véél (of te weinig) eet.
Je zou eens de voedings waarden moeten berekenen (op dit board zat links naar voedings tabellen) en toch achter je gewicht zien te komen (desnoods met 2 weegschalen ;)

succes !

ciao
 
Wat zijn de tijden dat je eet? Eerste tussendoortje vind ik wat klein... Als je gaat sporten zou ik toch wat meer gaan eten. Wel hetzelfde soort voer.
Verder is de combi fruit en kwark niet optimaal :(

Misschien is het een optie fruit naar eerste tussendoortje te verplaatsen en bij de kwark iets anders van koolhydraten te eten... Een muesly zonder suiker op basis van havervlokken bijvoorbeeld...
Verder ziet het er wel goed uit.
 
xxxxl zei:
Hoi allemaal!

Nu train ik nog niet met gewichten, ik fiets en wandel vooral veel.
wel trainen met gewichetn. spieropbouw en spierafbraak voorkomen is een goede situatie voor afvallen. spieren vergen eenmaal meer energie dan vet, heeft zodoende een hoger rustmetabolisme en verbrnd dus meer cal...gewoon doen dus

xxxxl zei:
Dandyman vroeg naar mijn gegevens. Het enige wat ik zeker weet: ik ben 1 meter 91. Over mijn gewicht kan ik helaas alleen vertellen dat ik te zwaar ben voor de weegschaal. Mijn kledingmaat is xxxxl. Hopelijk is dit niet te vaag voor jullie.

wat raider al aangaf, t is belangrijk om je gewocht te weten. als je een dieet volgt kan je dat t bets doen nav die gegevens. zodoende wet je of t makkelijker vol te houde is. als je veel meer dan 500 vcals onder je energuiebehoefte gaat zuitten kan dat averechts werken doordat je dat niet volhoudt na verloop van tijd..zou erg jammer zijn. dit leid vaak tot het jojo-effect..dus geleidellijk aan minder eten is de key..en uiteraard je calinname moet minder zijn dan je verbruikt:thumb:

belangijk is dat je voeding tot je neemt met hoge verzadigingsindex, geen vloeibare calorien dus aangeizen dit te snel woprdt opgenomen en totaal niet vult..enkel weishake na training..uiteraard wel water en groene thee is ook een aanrader..beide geen calorieen

en hou regelmaat in je maaltijden..2 a 3 uur na je vorige maaltijd de andere

[/QUOTE]Wat je in mn ogen zou kunne eten:)...

Ontbijt:
1 eetlepel lijnzaadolie
1 bord havermout (80 gram) (veel vezels wat zorgt dat je minder honger krijgt, is verzadig voedsel, ah stond er al bij, maar ik zou dan t brood skippen en kiezen voor enkel havermout)
dit kan je eventueel met150 ml water aanmengen en 3 minuten op 800 watt in magnetron zetten..eventueel een schep weipoeder erdoorheen als je moeite hebt om t weg te krijgen..en anders vervangen door 150 ml melk maar dan je kwark ook minder va nemen. eventueel dit om de zoveel dagen voor afwuisseling
250 gram magere AH-kwark


Tussendoor:2 a 3 uur later
1 boterham met Slankie 20+ (geen boter)
1 boterham volkoren of meergranen, grld voor elke boterham die je neemt..zowieoz geen witbrood!!1 met 100 gram kalkoenfilet

Lunch:
2 boterhammen met 100 gram tonijn
of 2 boterhammen met 100 gram kip- of kalkoenfilet (dun gesmeerd met curry ketchup)

Tussendoor:
2 volkoren boterhammen (eventueel besmeren met kwark, moet je van houden maar kan)
250 gram magere AH-kwark je kan ook koolvis overwegebn, erg goedkopp bij aldi en 100 gram goed voor 18 gr, eiwit en 80 cals

Diner:
heel afwisselend. Aardappelen of matig zilvervliesrijst of volkoren pasta met veel groenten, gestoomd of roergebakken. Met veel pepers, knoflook en gemberwortel. Maaltijdsalades maak ik vooral aan met klein beetje pesto, 1 eetlepel olijfolie of mosterd. Met vis, kip, kalkoen of ander mager vlees.goed bezg, maar niet te veel he:), je zou wel zoete aardappen kunne overwegen, volgens mij beter dan de normale aadappelen, maar ik meen dat aardappelen ook aardig snel verteren. zou zelf kiezen voor meer groente als bonen of spinazie, broccoli of iets dergeliks, en idd veel eiwitten=verzadiguing:thumb:

Tussendoor, twee uur voor ik naar bed ga:
250 gram magere AH-kwark.
en eetlepel lijnzaad..vertraagt zodoende de afgigfte van de eiwitten
[/QUOTE]



wat t probleem met brod echter kan zijn is dat je trek blijft houden..is voor de een minder dan de ander. en dan denkt iedereen, daar heb je m weer, maar als je 50 gram havrrmout weegt lijkt t vrijwel niets, ga je dat koken met bijv melkk of water dan wordt t dus een dikkere, lees zwaardere pap..en door de vezels zal je langer moeten kauwen en eerder verzadigd ziten. mede doordat vezels als t ware de deur tussen de maag en de damrn op een kleine kier zeten en daardoor ervoor zorgt datje minder snel honger krijgt..

mijn concluise: havermout of brinta (hehe, t hoogste woord is eruit:D) is wqua verzadiging bter en dat is wel iets waar je rekening mee moet houden tijdns dieet: vermiijd producten die ertoe leiden dat je snel weer naar eten smakt!
 
Laatst bewerkt:
dus het is goed dat hij appelstroop en lijnzaadolie in 1 maaltijd neemt? Vergeet dan maar dat je flink afvalt met spierbehoud.

high GI carbs met vet.... NOT good.
 
kingnbajam zei:
dus het is goed dat hij appelstroop en lijnzaadolie in 1 maaltijd neemt? Vergeet dan maar dat je flink afvalt met spierbehoud.

high GI carbs met vet.... NOT good.

wie raad dat aan dan?
 
dandyman zei:
wie raad dat aan dan?


ik! 8) :D

Ok, even zonder dollen, ik heb er veel over gelezen en ben toen gaan nadenken over de combinatie van vetten en KH (suiker) in 1 maaltijd. Ik let er nu sinds een maand of 2 op en merk bij mezelf dat ik betere resultaten heb, los van de cardio die ik doe.

je moet maar eens even op google zoeken op vet + KH combinatie... lees ook wat artikelen op t-mag.com. Erg nuttige info.

Waar het op neer komt in het kort:

Als je insulinespiegel omhoog schiet door de KH, of dat nu snel of geleidelijk gaat... dan wil je geen 'grote' hoeveelheden vet tot je nemen... dat komt in je bloedbaan terecht en in combinatie met de hoge bloedsuiker leidt dat VEEL sneller tot vetopslag. Dit is 1 van de principes van de beruchte Massive Eating Bulk strategie die heel veel mensen toepassen, om in verhouding meer spiermassa aan te komen en minder vet op te slaan.

Maar ik ga nu slapen! :o
 
kingnbajam zei:
ik! 8) :D

Als je insulinespiegel omhoog schiet door de KH, of dat nu snel of geleidelijk gaat... dan wil je geen 'grote' hoeveelheden vet tot je nemen... dat komt in je bloedbaan terecht en in combinatie met de hoge bloedsuiker leidt dat VEEL sneller tot vetopslag. Dit is 1 van de principes van de beruchte Massive Eating Bulk strategie die heel veel mensen toepassen, om in verhouding meer spiermassa aan te komen en minder vet op te slaan.

Maar ik ga nu slapen! :o

:thumb:
helemaal met je eens. linkt ook logisch natuurlijk

maar welke strategie? juist geen kh en vet bedoel je?

staat beetje tegenstrijdig zoals jij t aangeeft of hoe ik t lees natuurlijk. je bedoelt t ironisch

welterusten

eet nu zelf ook kh en eiwitte of vet en eiwtten. alleen combis met 1 vd 2 met eiwitten

en tuurlijk zitten er af en toe wel de zgn verborgen kh of vetten in maar niet te nadrukkelijk aanwezig
 
Laatst bewerkt:
kingnbajam zei:
ik! 8) :D

Ok, even zonder dollen, ik heb er veel over gelezen en ben toen gaan nadenken over de combinatie van vetten en KH (suiker) in 1 maaltijd. Ik let er nu sinds een maand of 2 op en merk bij mezelf dat ik betere resultaten heb, los van de cardio die ik doe.

doel jij ovrigens enkel en alleen op enkeloudige suikers? hoe te denken dan over boterham met pindakaas om maar een voorbeeld te stellen?
 
Bedankt voor jullie reacties! Ik zal een aantal aanpassingen in mijn voedingsschema maken en deze week aan jullie voorleggen. Nu heb ik alvast de twee eetlepels lijnzaadolie gesplitst.

Vanmorgen heb ik het Dandyman-ontbijt geprobeerd. Lekker maar wel machtig zeg. De appelstroop heb ik geschrapt.

Ik hoop dat Kingnbajam zjn opmerking over koolhydraten en vetten wil verduidelijken, want zoals ik het nu lees zou ik de lijnzaadolie ook niet kunnen combineren met havermoutpap.

Zou ik dan moeten beginnen met kwark en lijnzaadolie? En hoe lang daarna kan ik dan mijn havermoutpap of boterhammen eten?

Alvast bedankt!
 
xxxxl zei:
Vanmorgen heb ik het Dandyman-ontbijt geprobeerd. Lekker maar wel machtig zeg. De appelstroop heb ik geschrapt.
de pap?..lekker he

xxxxl zei:
Zou ik dan moeten beginnen met kwark en lijnzaadolie? En hoe lang daarna kan ik dan mijn havermoutpap of boterhammen eten?

Alvast bedankt!

tot op heden zou ik gewoon beginnemet de havermout, na verloop van tijd als je dieetje gewend bent kan je wel eventueel de dag zonder havermout beginne. maar vooralsnog denk ik dat jij die energie wel nodig hebt om je niet loom te gaan voelen en naar een snelle hap gaat neigen.
 
mmmmm havermout, ik begin er elke dag mee.
 
superspider zei:
mmmmm havermout, ik begin er elke dag mee.


oh man, deze zin doet mij zo ontzettend verlangen naar mn 1e bulkfase..cant wait:) :to: weet t:)
 
Die havermoutpap? Lekkerder dan ik had durven hopen Dandyman. Maar ontbijten duurt wel iets langer. Machtige maaltijd namelijk.
 
:thumb:

als ik op vakantie ben neemt M-M (Man-mountain/machtige maaltijd:D)mijn job weer over.
en idd, je zit ook snel vol he:)
 
méér eiwitten, minder carbs is hetgeen ik als eerste denk als ik nr je schema kijk. zeker die suikers eruit!
en je maaltijden volledig maken; dus niet alleen carbs of eiwitmaaltijden. en nog meer spreiden vanje cals!

succes
Luca
 
Back
Naar boven