XXL Nutrition

Flinke pijn in lies/gluteus na warmingup set squats

Bezoekers in dit topic

DonEladio

Novice
Lid geworden
16 mei 2016
Berichten
5
Waardering
0
Hallo allemaal, ik ben niet erg bekend met online fora’s dus het zal me niks verbazen als ik dit op de verkeerde manier/topic post. Excuus hiervoor, laat me weten hoe ik dit kan verplaatsen of verwijs me naar de juiste pagina pls.

Dat ter zijde,

Ik heb veel last van pijn in mijn lies/gluteus na een warming up setje squats. Ik voel de pijn echt in mijn spier, en niet in de gewrichten of botten. Ik strek altijd minimaal 2 minuten lang vóór het setje, en vervolgens doe ik dan 15-20 squats met alleen de barbell (20kg). Na het eerste echte setje (om en nabij 12x 60kg) voel ik vaak een soort spierpijn in m’n lies en glutes, en ieder setje daarna versterkt dat gevoel enorm. Meestal als dit gebeurt, voelt het zo slecht dat ik na 10 minuten maar gewoon m’n spullen pak en naar huis ga uit angst voor een blessure.

Het lijkt net alsof ik na dat eerste setje al een hele leg workout met dropsets en al achter de rug heb. De dag erna heb ik geen spierpijn. Vroeger had ik dit probleem niet. Pas toen ik na 1,5 jaar gestopt te zijn weer ben begonnen met dagelijks sporten maak ik dit mee.

Voordat ik was gestopt squatte ik 110kg voor 8 reps, en dat was niet echt een probleem. Is het mogelijk dat 60kg toch net iets te zwaar is om mee te beginnen? Ik heb namelijk helemaal geen moeite met 60kg, maar toch krijg ik elke keer dat rotgevoel waardoor ik toch maar m’n workout stopzet.

Overigens heb ik hier met andere compound oefeningen, of wat dat betreft andere spiergroepen geen last van. Het gebeurt echt alleen met squats. Weet iemand wat dit is of maakt iemand iets soortgelijks mee laat me aub weten.
 
Nu ik persoonlijk als ik een steekje ergens voel of pijn, ik stop gewoon onmiddellijk. Ik zou dat ook toepassen.

Verder zullen heel veel hetzelfde zeggen om gewoon een dokter te raadplegen.

Ik persoonlijk denk gewoon dat je lichaam dit niet meer gewend is en dit ineens snel opbouwen is nooit echt goed. Zelf warm ik recent op door heel diep te squatten en op die positie te blijven(zonder gewicht). Dit is het diepste dat mijn lijf kan en ik doe dit nog maar even. Hier merk ik aan mijn lies ook dat mijn lijf dat niet gewend is. Misschien is het simpel en terug rustig opbouwen, maar pijn is nooit een goede indicator. Ik zou gewoon wachten tot je géén pijn meer ervaart.
 
Ik heb hetzelfde gehad. Ik heb een tijdje rust genomen en daarna ging het wel weer. Je zou de ‘frogg’ stretch van te voren eens kunnen proberen, misschien heb je daar baat bij. Succes!
 
Back
Naar boven