MuscleMeat

Fluctuerende prestaties (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

KoRnAgE

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
22 nov 2007
Berichten
1.189
Waardering
25
Wel verbaas me er dus telkens over hoe mijn prestaties in benchpress lijken uiteen te lopen.
Een dikke week geleden benchte ik nog met een spotter( hielp niet, ook niet bij het unracken) 6x130kg..nu wanneer ik alleen trainde vanavond kreeg ik er max 3sets uit van ´3x 127.5 :S :(.

Dit gebeurt me dus telkens en is echt wel vervelend aangezien ik meestal alleen train, begrijp echt niet welke drive ik mis aangezien ik echt tot het uiterste lijk te zijn gegaan vandaag.. , benchpress is dan ook de enigste oefening waar ik dit echt bij opmerk.

Het is echt niet dat ik me nu leek te sparen , een 4e rep was echt onmogelijk(had wel nogal wat sets gedaan voordien.. omdat ik met iemand in gesprek was geraakt en ben dan terug opnieuw na het gesprek beginnen met opwarmen, maar heb dit nogal gehad.

Nu vraag ik me af of er nog zijn die dit herkennen.. maak wel redelijke progressie maar is wel vrij vervelend om je training op voorhand te plannen aangezien dit echt enorm kan tegenslaan.

Dank bij voorbaat :).
 
is psychologisch,met een spotter durf je meer
 
frustrerend, maar idd met spotter lukt het veel beter ook al doet hij niks....

ik heb het even wat anders, 3 weken voor kerst drukte ik 12 x 130, toen 2 weken licht getraint ivm elleboogblessure, toen week niks gedaan (kerstdagen) en train nu in mijn 5de week en het is nog maar 8 x 130 pfffff... weer opbouwen:(
 
Bij mij valt bankdrukken soms ook wat tegen, maar dat komt als ik de dag voor de training niet goed heb gegeten (lees: niet helemaal aan mijn dieet heb gehouden).
 
daarom wissel ik ook de maandag trainingen af... maandags een beetje gaar van het weekend, slecht eten..
 
gewoon standaard op zondag ergens uiteten gaan waar je onbeperkt kan grillen (wok restaurant)

of open buffet bij de chinees

dit is gegarandeerd een fatsoenlijke maandag training.
 
ik sta laat op zondags... mis ik al 5 maaltijden...
 
de ene dag is de andere niet...

en zo simpel is het.

misschien heb je anders gegeten, slechter geslapen, een beetje ziekjes, meer kopzorgen, dingen die je onbewust bezig houden, meer inspanning moeten leveren dan op die andere dag... en zo zijn der nog wel 1000en dingen te bedenken

+ op een bepaald moment gaat het tegen je werken als je elke training probeert te maxen, misschien was die 6x130 wel all out en had je daarna even rust moeten pakken de training erna....
 
Laatst bewerkt:
moet je op een trainings dag niet aan je pieletje trekken ;)
 
Zoek inderdaad een trainingspartner die net zo intensief en vaak traint. Spotter erbij helpt psychologisch al veel.
Train zelf altijd zondag ochtend iets na 10:00 m'n borst. Nooit terugvallende prestaties.
 
Zoek inderdaad een trainingspartner die net zo intensief en vaak traint. Spotter erbij helpt psychologisch al veel.
Train zelf altijd zondag ochtend iets na 10:00 m'n borst. Nooit terugvallende prestaties.
zondagochtenden...lang gelden dat ik dat nog heb meegemaakt:zzz::p
 
Medium - licht - zwaar.
Volume - reps - heavy 3-1s.
 
Back
Naar boven