Fitness Seller

Flyes

Bezoekers in dit topic

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
28 apr 2003
Berichten
4.250
Waardering
5
Ik merk altijd dat bij DB flyes m'n biceps ook flink meewerken; is dit normaal of voer ik hem dan niet helemaal uit zoals hij bedoeld is? Soms (is misschien alleen maar een gevoel) lijkt het net of m'n biceps zwaarder belast zijn dan m'n borst.

Wie doen hier eigenlijk allemaal db flyes?
 
Ikke doe ze en ze werken bij mij echt op mijn borst, ik denk dat je je armen probeert te buigen, wat je dus niet moet doen.
 
Originally posted by frietbakker
Ikke doe ze en ze werken bij mij echt op mijn borst, ik denk dat je je armen probeert te buigen, wat je dus niet moet doen.

je moet ze natuurlijk ook niet loodrecht houden..
 
nee idd... en tegen mij werd er gezegd dat ik mijn polsen iets naar binnen moest buigen en ik merkte ook dat ik veel meer kracht kon zetten. Lekker de dumbbells ver laten zakken, armen iets gebogen en concentreer je echt op je borstspieren.
 
yup wat ecto zegt!
 
Maar ik zak zeker niet te ver bij flyes hoor, en laat ze ook niet samenkomen bovenaan om spanning te blijven houden. Als ik ze té diep laat zakken komt het gewicht teveel op m'n gewrichten te liggen.
Normaal is biceps idd stabilisator, probeer anders wat te spelen met de standen van je polsen..
 
Ik houd mijn arm altijd onder een kleine hoek en als ik de dumbbells bijna bij elkaar laat komen probeer ik mijn borst goed aan te spannen. Dan krijg ik een lekkere pump in mijn borst.
 
Originally posted by TongPo
Ik merk altijd dat bij DB flyes m'n biceps ook flink meewerken

Ik merk dat me schouders het zwaar krijgen....

iemand tips daarvoor?

@TP: dat je biceps meewerken komt, denk IK, omdat je je armen juist teveel strekt..
 
heb nu ik wat zwaardere gewichten gebruik bij flyes (20kg-30kg dumbbells) veel meer spierpijn in mn voorste delts... komt dit iemand bekend voor?
 
je moet oppassen dat je niet te ver strekt want dat is echt belabberd voor je schoudergewrichten etc. Maar natuurlijk ook niet te weinig :)
 
ik strek zeker wel lekker ver door, maar doe dat heel rustig aan. die rek is toch wel een groot voordeel van de flye, maar ik zorg ervoor dat ik dus vervolgens ook rustig uit die zone kom om vervolgens iets sneller omhoog te gaan waar ik m een contractie vasthou op t bovenste punt. heerlijk
 
Laatst bewerkt:
Hahahaha, die Ghost! Goed post :D

maaruh, net als met de meeste dingen moet je gewoon een goede middenweg zien te vinden!
 
Ik denk dat je "simpelweg" naar lichaam moet luisteren....
Zelf doe ik fly's erg langzaam, met lichtgebogen armen, polsen ietsje naar buiten gedraaid en op het hoogste punt span ik mijn borst enkele sec.....
Persoonlijk voel ik ze dan het beste........... maarja wie gelooft hier nou in geesten? :hair:

groet, Ghost
 
zo doe ik m dus ook alleen draai ik niet met mn polsen. en zodra ik net uit mn gevaarlijke zone qua rek kom ga ik iets, heel iets sneller,
maarre hoever rek jij dan?;)
 
Ik rek ze tot mijn polsen in horizontale lijn liggen met mijn borst. Het is een gevoels kwestie, zal er van de week eens opletten tot waar ik zak met fly's

Groet Ghost
 
hou je mij/ons op de hoogte (leuke woordspeling weer hoor)
 
Back
Naar boven