XXL Nutrition

Fly's slecht voor schouders?

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
5 mei 2017
Berichten
10
Waardering
5
Lengte
1m96
Massa
105kg
Vetpercentage
36%
In onderstaande filmpje heeft hij het over dat de fly's slecht zou zijn voor de schouders.

en op zich klinkt zijn uitleg wel aannemelijk.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Hij noemt 1 alternatief voor de binnenkant borst (pec fly) maar zijn er nog meer alternatieven?

 
Doe al 40jaar flys en heb nooit het idee/de ervaring gehad dat het slecht voor mn schouders zou zijn.

Wat dat binnenkant borst betreft, binnenkant borst valt niet te accentueren wat betekend dat er ook geen oefeningen zijn die dit wel zouden doen.

Wat je kan doen is overall massa ontwikkelen waardoor ook dit gebied "dikker" wordt.
 
Het klinkt wel logisch ja.
Er zijn de laatste tijd wel wat meer onderzoeken geweest waaruit blijkt dat flyes niet de allerbeste oefening voor je schouders is.
Inb4 ligt aan de uitvoering reacties.

Mijn oma van 86 rookt al 72 jaar en heeft ook nooit het idee/de ervaring gehad dat het slecht voor haar zou zijn.
 
Heb je een link naar die onderzoeken? Zou ze graag eens doornemen.

Gewrichten met longen vergelijken is trouwens een erg domme appels/peren vergelijking
 
Heb je een link naar die onderzoeken? Zou ze graag eens doornemen.

Gewrichten met longen vergelijken is trouwens een erg domme appels/peren vergelijking

Zeker niet, het gaat namelijk om de context van die opmerking.
 
Ik zoek het op als ik terug ben van vakantie, wordt vervolgd.
 
Ken het filmpje en hij heeft het vooral over risk/reward toch? Flyes is niet persee een slechte oefening maar kans op blessure is wel hoger dan bij bepaalde andere oefeningen die mogelijks even effectief zijn zoals 3d crossover. Je moet eigenlijk gewoon opletten dat je niet te diep gaat en dan zal de kans op blessure heel klein zijn.
 
Heb je een link naar die onderzoeken? Zou ze graag eens doornemen.

Gewrichten met longen vergelijken is trouwens een erg domme appels/peren vergelijking
Hier ook benieuwd naar die onderzoeken.
 
Zeker niet, het gaat namelijk om de context van die opmerking.

Welke context?

TS vraagt naar ervaring met flys/schouders en iemand plaatst iets over rokende oma's

Zie het logische verband niet zo 1,2,3
 
Ken het filmpje en hij heeft het vooral over risk/reward toch? Flyes is niet persee een slechte oefening maar kans op blessure is wel hoger dan bij bepaalde andere oefeningen die mogelijks even effectief zijn zoals 3d crossover. Je moet eigenlijk gewoon opletten dat je niet te diep gaat en dan zal de kans op blessure heel klein zijn.

Vind zolang je er bij na denk de risk/reward erg klein wat betreft risk. Wat betreft reward vind ik wat massa betreft flye bewegingen hoog scoren.

Zolang je idd maar niet in de "zo die mogelijk" onzin trap.
 
Hier ook benieuwd naar die onderzoeken.
Heb je een link naar die onderzoeken? Zou ze graag eens doornemen.

Net nu de 2 zwaargewichten van DBB mij onder druk zetten door om ondersteunende onderzoeken te vragen, moet ik schoorvoetend bekennen dat ik geen onderzoek kan terugvinden.
Vergissen is menselijk, dat toegeven uitzonderlijk tegenwoordig. :)

Vooral adviezen en meningen heb ik terug gevonden, maar die zijn niet onderbouwd door onderzoeken.
Al vind ik persoonlijk dat Jeff Cavaliere echt wel zinnige dingen zegt en weet waar hij over praat.

 
Net nu de 2 zwaargewichten van DBB mij onder druk zetten.........

Het was niet mijn bedoeling om iemand onder druk te zetten maar ben gewoon serieus geïnteresseerd in dit soort onderzoek.
 
Back
Naar boven