Fitness Seller

Flywheel training, nieuwe manier?!

Bezoekers in dit topic

E.training

Novice
Lid geworden
7 apr 2016
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
73kg
Vetpercentage
11%
Hoi hoi,

Ik heb sinds kort een nieuw manier van trainen gevonden genaamd het Flywheel. Hierbij train je in een totale en functionele beweging waarbij er een hele grote nadruk ligt op het exentrische gedeelte. (bijna elke oefening die met gewichten gedaan kan worden is hier ook op mogelijk) Naar mijn mening kan dit een hele goede combinatie zijn om je trainingen met losse gewichten naar een hoger niveau te tillen.

een filmpje waar je kunt zien wat het apparaat is.

http://exxentric.com/physical-principles/ een linkje met meer informatie over het flywheel.

Graag jullie mening / vragen

Als het je een leuk apparaat lijkt nodig ik je graag uit om er een keer mee te trainen in mijn praktijk!
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig is het functioneel.
 
Gezien je aantal berichten en meteen verwijzen naar een externe site. Hmm...
 
Gezien je aantal berichten en meteen verwijzen naar een externe site. Hmm...
Oh nee zo was het niet bedoeld, excuses. De twee berichten was omdat ik dacht dat ik in de verkeerde plek had gepost en hem niet kon vinden. En de andere site was puur voor de uitleg, dacht juist dat een korter bericht beter was. filmpje stond er ook niet bij sorry.

Maar wilde wel graag de mening van jullie over het apparaat of het iets is waarvan jullie ook denken dat het een goede training kan zijn voor bodybuilders. Dit doordat het apparaat juist heel effectief excentrisch kan trainen en je eigenlijk altijd op je maximale niveau kan trainen wat je aankan met meer veiligheid omdat het is gebaseerd op weerstand en niet op losse gewichten.
 
Dit lijkt me zeker wel wat aangezien ik een gedeelte van mijn rugspier mis (verplaatst naar mijn borst, dus deze spant aan als ik deadlift.. en voelt alsof hij uit mijn lichaam getrokken wordt).

Deadliften over de 70-80kg zit er nu niet in, dus voor mij zal het denk ik wel goed uitpakken.

Voor bodybuilders lijkt het me in verhouding tot normaal deadliften niet echt een verbetering.
 
En waarom zou dit dan beter zijn dan gewoon 70-80kg deadliften?
 
Mij lijkt het helemaal niks.
Ga ergens anders spammen.
 
En waarom zou dit dan beter zijn dan gewoon 70-80kg deadliften?

Omdat ik de druk hiermee beter kan verdelen over de rest van mijn spieren. Ik kan bijvoorbeeld ook geen pullups, maar als ik hetzelfde type oefening doe met een kabel en stang, dan lukt het beter.

Ik zeg ook niet dat dit beter is dan deadliften, maar grote kans dat dit voor mij persoonlijk beter werkt.. zie onderste zin vorige post.
 
Back
Naar boven