Fitness Seller

Focussen op onderarmen UB/LB

Bezoekers in dit topic

HUARGH

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 jul 2011
Berichten
2.075
Waardering
750
Lengte
1m86
Massa
96kg
Vetpercentage
11%
Ik volg een vrij 'standaard' schema, waarbij ik het aantal setjes en herhalingen langzaam opbouw totdat ik moet deloaden (denk: ~3 RIR aan het begin, 0-1 RIR aan het einde met een extra setje hier en daar). Ik zal het hier even posten:

ub1:
bench
row
ohp
pulldown
abs

lb1:
lateral raises (ja I know, dat is geen LB)
squat
sldl
hip thrust
calves

ub2:
incline db press
facepull
flyes
lu raises
biceps curl
triceps overhead extension

lb2:
lateral raises
leg press
leg extension
leg curl
wijvenmachines (hip add/abd)
calves

Nu ben ik er onlangs achtergekomen dat mijn grip mijn rugtraining belemmert. Dit had ik niet door totdat ik (uit verveling) straps gebruikte bij m'n pulling exercises en een duidelijk verschil merkte, het is echt veel beter. Nu wil ik straps gaan gebruiken, maar ik wil ook compenseren voor de straps en mijn onderarmen direct gaan trainen. Ik heb wel een grof idee van welke oefeningen ik wil gebruiken maar weet niet zozeer waar ik die in zou moeten plannen. Ik heb geprobeerd ze toe te voegen aan het einde van workouts maar het blijkt toch iets te zwaar, vooral mentaal, om gewoon extra toe te voegen (iedereen die weleens een forearm roller gebruikt heeft zal dit wel begrijpen :roflol: ). Iemand tips?
 
Mijn gripkracht ging goed omhoog wanneer ik begon te deadliften, misschien paar setjes erbij doen bij je sldl
 
Doe je SLDL zonder straps en Deadlift holds zijn erg goed, je houd gewoon het bovenstuk van de deadlift voor een lange tijd vast.
 
Doe je SLDL zonder straps en Deadlift holds zijn erg goed, je houd gewoon het bovenstuk van de deadlift voor een lange tijd vast.

Ik doe SLDL al zonder straps. Ik dacht eerst ook om het op lb1 te zetten omdat ik dan al een soort van warming up had met de SLDLs voor m'n onderarmen, maar dat werkt niet echt lekker.
 
Een hele dikke aanrader is 3 of meer rondjes Farmers Walks/Carry. 30 tot 45 seconden rondlopen in de gym met zo hoog mogelijk gewicht. Mijn onderarmen staan aan het eind in de fik en m'n gripkracht gaat met sprongen vooruit.
 
EZ- Upright rows, CoC grippers
 
Back
Naar boven