MuscleMeat

For the glory of Moscow!

Bezoekers in dit topic

Onder andere ja. 21 redenen: http://www.strongerman.com/21_reasons_kettlebells.pdf

Ik vind sommige argumenten nogal zwak, maar het idee begrijp je wel. Eén van de beste dingen is dat de spierspanning heel anders is dan bij een dumbbell. Breezah-voorbeeld: bij een dumbbell curl valt de spanning in het laatste deel v/d beweging bijna weg omdat het gewicht door de onderarm gedragen wordt. Bij een kettlebell is dit niet zo omdat het gewicht nooit precies boven de onderarm zal zitten, maar ernaast of ervoor.
 
Maandag 11 juni

3x 2000m hardlopen, extensief

Woensdag 13 juni

warm up:
10x two hand swing tot borsthoogte, 10x two hand swing overhead, 10x one hand swing tot borsthoogte, idem andere hand.

one arm OH press |superset| towel chin ups
5x5x20kg 5x5xBW

one hand row | behind the back wrist curl | overhead tricep extension
10x 10x 6x

Direct achter elkaar en 3 maal herhalen. Volgende keer 5 sets.

one hand overhead squat

3x3x20kg

brutal :D alleen even aftasten, zit natuurlijk veel meer in.

Clean & jerk

5x L, 5x R, 5x L, 5x R

Ook dit even aftasten, echt volume komt later wel :)


Comment: leuke probeertraining. Behind the back wrist curls zijn monsterlijk vanwege de "bell" die voor een soort lever effect zorgt.
 
Vrijdag 15 juni

pull up ladder

1,2,3
1,2
1

direct daarna

KB one hand press ladder

1,2,3,4,5
1,2,3,4
1,2,3
1,2
1

3 min rust

pull up ladder

1,2,3
1,2
1

direct daarna

KB one hand press ladder

1,2,3,4
1,2,3
1,2
1

3 min rust

pull up ladder

1,2,3
1,2
1

direct daarna

KB one hand press ladder

1,2,3
1,2
1

totaal:65 reps per hand KB press, 30 reps pull up + verrotte tri's

10-15 min rust

towel pull up
4x5xBW

superset met

dips
4x5xBW

en als laatste

pistol (ATTG of course)
3x3xBW+20kg

superset met

crush curl
3x10x20kg
 
16 juni
ultra slow running
2 uur hardlopen @ HR134

Lage HR trainingen vanaf nu alleen op de fiets; lopen is te lang, te langzaam en te belastend voor enkels en knieën. Betreft het lopen alleen extensief interval en testlopen :)

18 juni

KT
warm up: swings 3x20

one arm KB snatch
10x L, 10x R, 10x L, 10x R, 5x L, 5x R
Nog geen tijd opgenomen, volgende keer timen en zo mogelijk elke training sneller

pull up
5x5xBW

KB curl staggered met behind the back KB wrist curl
4x10

10 minuutjes leg raises, cheated dragon flags en plank levers.
 
Straddle planche push up is het doel :) Thnx verder.
 
woei, das wel nice :D

die tuck plances doen breakdancers ook in het training (althans degene die ik ken)
 
ah ecto, tijdje geleden :D
 
OHW YEAH!!

planches rock. monsterlijk zwaar :D

Toffe trainingen!
 
Vandaag easy as hell training

one arm OH press
12x5x20kg

superset met

one hand KB row
12x15x20kg

OH OH SQ (monster naam :D )
4x8x20kg

En verder geëxperimenteerd met windmills, turkish get ups en tucked planches :) . Verder de moeite niet waard te vermelden, want er zit nog niet echt regelmaat in.

Wat wel interessant is, is het feit dat ik morgen op jacht ga naar een sledge hammer. Ik heb me laten vertellen dat de Gamma ze heeft, indien niet bestel ik er 1 of 2 via internet.

Punt 2: de oplettenden hebben al opgemerkt dat het "schema" wat ik op pagina 1 postte nu al weer verwaterd is, en dat was ook wel te verwachten gezien de hoeveelheid lifts die ik nog extra wil verwerken. Daarom ga ik gewoon op gevoel trainen wat betreft KB lifts en ga enkel via een schema werken met pull ups, aangezien die erg zwak zijn. Een half jaar terug deed ik 5xBW+20kg, maar nu houdt het bij 2-3x +10kg al gauw op.
 
fourth of july

dips

10x8xBW PR
Goed op weg.. maar de weg van gayness naar het Russische staatsburgerschap is lang

KB row
20x
20x
20x
Meer om wat bloed rond te pompen.. wel zwaar voor grip trouwens

grip

2 finger holds
wijsvinger + middelvinger
4x 30sec, easy

ringvinger + pink
4x 20sec, pijn is fijn

Prelude to suicide

Alles direct achter elkaar aan

50x jumprope
25x jumping jack
50x jumprope
25x hindu squat
50x jumprope
15x burpee
50x jumprope
50x mountain climber
50x jumprope
25x hindu squat
100x jumprope

Na 1 cycle was ik zwaar naar de typhus, na 3 min rust en nog een cycle definitief stervende. Volgende keer 4 cycles.

Planche progressions gaan oke, doe ze om de dag ongeveer, kan nu redelijk goed een tuck planche vasthouden en een advanced tuck planche lukt voor ongeveer 2 sec waar ik vorige week nog onmogelijk in de positie kon komen.
 
whehehe ****ing geniaal man.. prachtige training.. hoop dat je een keer filmpjes maakt ofzo van zon zieke cycle
 
6 juli - zojuist ben ik 'ondervraagd' door de Sovjets

one hand kettlebell snatch challenge
10 L, 10 R, 10 L etc..

100 reps in 6m20s

Moet sneller.

Circuit

15x burpee
3x pull up (alle pull ups zijn thumbless btw)
50x mountain climber
15x push up
25x hindu squat

4x herhaald in 20min (incl rust tussendoor plusminus 2 minuten)

Soortgelijke training als woensdag, maar veel zwaarder, want zonder jumproping heb je een aaneenschakeling van muscle movement. Vergeleken met dit zijn 20 reppers op de squat een hemel... werkelijk waar, de hindu's deed ik met een hand aan de deurklink en zwart voor de ogen. Zelfs de rust is een hel, omdat dan het besef komt wat je doet hoeveel je nog moet. Volgende keer in 18 minuten.
 
Laatst bewerkt:
Gestopt met trainen? Of afgemaakt door de communisten?
 
Ik heb vijf weken in een diepvriescel zonder kleding kettlebell snatches moeten doen. No sleep, no rest, enkel een paar kilo geslacht walvissenvlees (bevroren) om de maagspieren te trainen.
 
ga weer eens trainen, wanker
 
Back
Naar boven