AndroidHealthClinic

For the glory of Moscow! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

LedZep

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
24 apr 2006
Berichten
69
Waardering
0
Hoi.

Voordat ik ga uitweiden over brute Russische trimlopen bij -20 en kettlebells, zal ik mij eerst voorstellen. LedZep is de naam, ja, van de band ja. Sinds >een jaar lees ik hier en heb zo af en toe ooit eens een onzinpost geplaatst. De reden van een log is niet zozeer om jullie te verblijden met het evangelie, maar meer om meer regelmaat in trainingen te houden en een handig overzicht te krijgen. Wellicht is er een simpele ziel die dit leuk vindt om te lezen, dan hebben we al helemaal dubbele winst.

Aight, even een verleden. Ik ben nu 17 en begon met fitness toen ik net 15 was, ongeveer 63 kg destijds geloof ik, skinny iig. Een klein jaartje fitness verder en brutal hoogtepunten als 50kg benches en 170kg leg presses erbij was het tijd om eens wat serieus te gaan trainen, dus ben ik naar free weight training "overgestapt". Dit heb ik ongeveer een half jaar gedaan (tot eind oktober - begin november 2006), en in die tijd heb ik weliswaar veel meer kracht gekregen dan in het jaar ervoor, mijn stats zijn nooit echt hoog geweest, ongeveer 120kg fullsquat, 90kg bench, 80kg push press en 160kg dead bij approx 73kg BW. In november ben ik abrupt gestopt met elke vorm van krachttraining omdat ik er totaal geen zin meer in had: te veel eten (5500-6000kcals / dag), slaaf van de workouts, kortom: geen zin.

Ik ben sindsdien wat gaan hardlopen en dat is langzamerhand steeds 'serieuzer' geworden. En de voornaamste reden van een "kracht"log is dat ik weer lol in trainen heb.. zonder sportschool oid dan wel, want dat abonnement is afgelopen. In de afgelopen weken heb ik wat pistols en pull ups gedaan, en af en toe wat dips.

Current situation: komende week komt er een kettlebell van 20kg binnen waar ik flink mee aan de slag ga (cleans, snatches, swings, presses, pistols, traplopen, whatever). Daarbij zal ik een groot aantal bodyweight oefeningen doen, eigen inspiratie en creativiteit gebruiken en stiekùm van leuke stuff van BuilderB gebruiken :D . Verwacht geen powerlifting trainingen oid, ik heb er het materiaal en de zin niet voor, dus het is met name GPP, conditioning, max kracht en veel uithoudingsvermogen, want ik ben aan het trainen voor allereerst de dam tot damloop (doeltijd 1:05-1:10) en de halve marathon in Amsterdam (doeltijd 1:30).

Dus, freunden, mocht er belangstelling zijn, vanaf heden komt hier een combinatie van ecto duursporten en Brezjnev power te staan :cool: .


Voor de volledigheid: de "training" van vandaag:

Pull up (medium pronated):
50x verspreid over de dag

Pistol
3x8 + 10kg (L + R)

Hindu squat
100x
 
Leuk, eens een keer wat anders dan squat, bench en DL :D.
 
Ok ben ben benieuwd, succes met je trainingen :)
 
In ieder geval al een leuke intro geformuleerd :D! Veel succes ermee!
 
Succes met je trainingen en log, hoe meer trainingsmethoden des te interessanter :)
 
ben benieuwd, succes!
 
succes en da je groot mag worden:)
 
verfrissend! wellicht steken wij nog wat op van jou ervaringen... leuk om te volgen dit
 
Мы действительно ожидаем, что Вы обучаетесь время от времени. ;)

Succes, ben benieuwd wat voor trainingen nog gaan komen.
 
Morgen komt mijn kettlebell, ik heb in ieder geval al een redelijk idee wat ik ga doen met als leidraad Pavel's Kettlebell ebook. Vanavond post ik even mijn volledige trainingsroutine inclusief alle endurance. Wellicht schaf ik binnen niet al te lange tijd een kleine barbell met wat gewichten (zeg 10kg barbell + 30-40kg schijven) aan zodat ik meer variatie in GPP kan toepassen. Hogere gewichten zijn niet nodig aangezien mijn prioriteit bij praktische kracht (dus niet maximaal) ligt.

Goed, omdat ik alles wil gaan posten:

zaterdag 9 juni

20km fietsen @ 32 km/u
zwak, maar ik heb in geen jaren gewielrend (wiel gerennen? :rolleyes:)

zondag 10 juni
Ironmind sandbag military press
2x5x40kg
2x5x40kg lichte push press

Hij is aan 1 kant gescheurd (onding) dus als ik hem een kwartslag draai tijdens de clean en/of press flikkert de helft eruit. Ik ga nog eens kijken of er hier mss wat puinzakken liggen. Als er brokken beton in kunnen moet een beetje zand ook wel kunnen.

maandag 11 juni

pistols 10x8x BW + 10kg
4 sets vanmorgen, 6 sets zonet

Alles is nog voorbereiding zoals gezegd, dus het stelt niet veel voor. Vanaf deze week Spetsnaz-approved training. Come on, továrisch!
 
Voorlopig schema vanaf 1 juli:

maandag (kracht)

OH OH squat
powerclean + push press
pistol
windmill
grip

-------------------------------------
dinsdag (endurance)

ínterval looptraining

------------------------------------
woensdag (kracht)

swing
sprints 5x50m, 5-10x100m
weighted push up / floor press
row
curl

-------------------------------------

donderdag (endurance)
1-3 uur fietsen

-------------------------------------

vrijdag (kracht)

OH OH squat
powerclean + push press
weighted stair walking
side press
grip

-------------------------------------

zaterdag (endurance)

duurloop 15-20km

-------------------------------------

zondag (endurance)

1,5 uur skeeleren

Fietsen is vooral voor mental toughness en lange traingingen. Skeeleren is voor versteviging c.q. stabilisatie enkels, core en benen gedurende langere tijd en voor de fun. Aangezien ik weinig meer heb zijn dus alle krachtoefeningen met kettlebell en/of eastpak :D

Als het goed is zit ik 1 juli op deze load; ik moet vanzelfsprekend eerst een paar weken opbouwen voordat ik weer 3x per week kan knallen naast 4x per week endurance. Op- en aanmerkingen zijn zeer welkom :) .
 
zondag 10 juni
Ironmind sandbag military press
2x5x40kg
2x5x40kg lichte push press

Hij is aan 1 kant gescheurd (onding) dus als ik hem een kwartslag draai tijdens de clean en/of press flikkert de helft eruit. Ik ga nog eens kijken of er hier mss wat puinzakken liggen. Als er brokken beton in kunnen moet een beetje zand ook wel kunnen.

hoe is dat ding gescheurd dan? je verwacht voor die prijs toch wel een beetje kwaliteit
 
hoe is dat ding gescheurd dan? je verwacht voor die prijs toch wel een beetje kwaliteit

Inderdaad, het zou kwalitatief moeten zijn. De scheur komt door een aantal drops van overhead, maar daar zou ie makkelijk tegen moeten kunnen, zeker gezien het feit dat het dubbel gestickt is. Ik heb nog gedacht om te mailen enzo, maar het is zo'n gedoe, ik heb hem ook via iemand anders besteld etc dus ik laat het maar zo. :o
 
succes kerel
 
zonde, ik dacht zelfs dat ze in de training uitleg zeiden dat je er throws mee zou kunnen doen ???

maf man!
 
Succes en heb je zand mogen vreten ? boordevol eiwitten ? :P
 
Vandaag kettlebell ontvangen en potverdomme wat is het een machtig ding :D . 10 minuten wat dingetjes proberen en ik zweette als een fag. Dit gaat nog leuk worden.

Thnx iedereen voor de hartverwarmende welkomsberichten overigens :)

salieri: dat klopt. Er zat oorspronkelijk 50kg in, en er is dus 10kg uitgevallen, waarvan ik maar 7kg terugvond. De dag erna spatte mijn biceps zo'n beetje uit elkaar en was ik 3kg zwaarder.
 
Misschien domme vraag, maar waarom is een kettlebelt beter dan een dumbbell. Is het omdat het gewicht aan 1 kant hangt?
 
Back
Naar boven